PDA

Vis full versjon : Voksipose eller softbag?

mgranum
12-09-2004, 23:54
Hei.
Trenger litt hjelp til å bestemme oss!

Har tenkt å kjøpe Carena twin (evt lignende vogn) til tvillingene som ventes i januar.
Men vet ikke om vi skal velge voksiposer med bæreplate eller softbag.
Har hørt at nyfødte drukner i voksiposen, men på den andre siden er vel en softbag forliten etter ca 6 mnd?

Noen som har erfaringer å dele med oss?

Takker på forhånd jeg!!!

Maria

Happy
13-09-2004, 09:49
Jeg velger selv å bruke Voksi til min baby som ventes i februar, dog uten plate (vet av erfaring at jeg ikke trenger noen plate). Når Voksi brettes riktig er det ingen problem å ha nyfødt oppi! Jeg har Urban Detour fra Mothercare (tilsvarer Safari Dobbel (http://www.barnevogna.no/index.php?LANG_CODE=NO&TYPE=page3&LEVEL=list&ID=3) ) som jo blir noe a'la Carena-vogna.

Tidl. bruker
13-09-2004, 09:52
Nå venter ikke jeg tvillinger men har tenkt på å kjøpe søskenvogn og sitter med samme dilemma. Greit å bruke voksiposen på vinteren men hvordan skal en gjøre det når det blir varmere. Må vel nesten ha en softbag da eller?

Happy
13-09-2004, 10:14
Nå venter ikke jeg tvillinger men har tenkt på å kjøpe søskenvogn og sitter med samme dilemma. Greit å bruke voksiposen på vinteren men hvordan skal en gjøre det når det blir varmere. Må vel nesten ha en softbag da eller?
Hvorfor må man det? Jeg hadde ikke noen softbag til Sprell, hun lå rett nedi vogna, gjerne bare med et teppe under og ev over seg. Eneste forskjellen fra bag er at ungen ikke får snudd seg over på magen, de klarer fint å ligge på siden selv om de har på 3-punkts sele. Vogna er også så lun når babyen ligger at det ikke er noe problem at det blir for åpent rundt den lille. Forøvrig ville jeg valgt denne løsningen uansett når på året babyen hadde meldt sin ankomst.

Tidl. bruker
13-09-2004, 10:23
Hvorfor må man det? Jeg hadde ikke noen softbag til Sprell, hun lå rett nedi vogna, gjerne bare med et teppe under og ev over seg. Eneste forskjellen fra bag er at ungen ikke får snudd seg over på magen, de klarer fint å ligge på siden selv om de har på 3-punkts sele. Vogna er også så lun når babyen ligger at det ikke er noe problem at det blir for åpent rundt den lille. Forøvrig ville jeg valgt denne løsningen uansett når på året babyen hadde meldt sin ankomst.
Takk for svar! Det var lissom det jeg såg for meg at det ble for åpent. Men hvis det ikke blir det så er det jo greit!

Happy
13-09-2004, 14:29
Takk for svar! Det var lissom det jeg såg for meg at det ble for åpent. Men hvis det ikke blir det så er det jo greit!
Tja, det er vel en greie man må vurdere selv. Jeg syntes ikke det ble for åpent, men så har jeg også unger som er så nyskjerrige at de ellers nekter å ligge i vogn...

Panda
16-09-2004, 15:53
Jeg har brukt softbag til minsten hele tiden, og kan fortsatt bruke den nå selv om han er 10 mnd. Har prøvd voksipose 2 ganger og kan ikke fordra den da den er så klumpete. Har en stor dunpose i stedet som fint passet opp i softbagen når poden var nyfødt.

Lykke til med valget!!

~Anna~
20-09-2004, 22:58
hva slags soft bag viser dere til? er jo ganske mange forskjellige typer!

nurket
21-09-2004, 09:37
Voksipose! (hvis det er valget du har...)

Jeg forsøkte meg med softbag i lignende vogn når jeg fikk januarbarn. Og det tok kun et par uker før han ikke fikk plass oppi der. Hadde lammeskinnsposen oppi softbagen. Så etter det hadde jeg bare lammeskinnsposen rett oppi vogna :nikker: Det er jo så og si full liggestilling på disse vognene, så han lå kjempe fint.