PDA

Vis full versjon : Litt av hvert...

Tidl. bruker
17-08-2002, 15:13
Hei hei jenter:)

Først av alt, en god dag og helg til dere alle:D
Håper dere koser dere i helgevarmen..

Så... Er skalldyr farlig for gravide og spise??
Jeg fikk nemlig kreps av min kjære bror på Torsdag, så glupsk som jeg er heiv jeg dem i meg med en gang, sent på torsdagskvelden..
De var KJEMPE gode, kokt i dill og nammenam!
Samboern min spise og krepsen fra samme bøtte...
Fredag morgen våknet jeg, og var KJEMPE kvalm... løp på do, og kastet opp så det sang etter.
Så, sovnet jeg igjen da, og våknet på ny ett par timer senere, og måtte på nytt løpe på do, men denne gangen kom det som diare...:???: :???: :???:
Sambo ble ikke dårlig, heller inge av de andre som spiste det..
Så også nettopp ett innlegg på generell hvor ei anna hadde opplevd det samme... kan det være at vi gravide ikke skal spise skalldyr?

Mamma, hysterisk som hun er begynte og fable om at diare og oppkast ofte kom i forkant av fødsel, jeg skulle til oslo og møte sambo for å dra på middag hos svigers, men fikk ikke lov til å ta offentlig transport, og måtte pent holde meg hjemme om jeg ikke kom meg ned dit på en annen måte en buss...:blush:
Så jeg fikk ei venninne til å kjøre meg, skulle møte sambo på brakkeriggen til jobben hans.
Han sluttet 13.30, og jeg sto i evigheter og ventet, når han endelig kom var kl 14.45...
Da hadde jeg stått oppreis i solvarmen i over 1 time... ahdde kynnere som gjorde sååå vondt at tårene trillet, og jeg tenkte for meg selv: Herregud, tenk om mamma hadde rett... (at fødsel kan starte med oppkast og diare)
Jeg kom meg ikke til telefon så jeg fikk ringt, sto bare rett opp og ned, prøvde og gå litt å ventet...
Når sambo endelig kom begynte jeg og strigråte, jeg var sååå redd... jeg var sikker på at jeg kom til å føde stående på vøyenenga helt alene..
Og med det forsto jeg at jeg tror jeg kommer til å få skikkelig PANIKK når fødselen virkelig starter.. men alikevel vil jeg at det skal skje nå.. jeg er så lei vonde kynnere som varer og rekker i evigheter, og som kommer og går hele tiden...

Jeg har vært "klar" så lenge, og jeg vet ikke.. kanskje prøvd å innbille meg selv at jeg ikke er redd, men det er jeg.. livredd...
Jeg syntes jo kynnere er vondt, hvordan blir det da med rier??
Huff, må si ting baller seg mer og mer i tankene mine, og jeg skulle ønske det hele bare kunne skje så det var overstått...JEg vil slippe og våkne om morgene og lure: skjer det noe idag??
Jeg vil heller våkne til gryntene fra en liten gutt, som er sulten på mat og tørr bleie...
Jeg vil....:leiseg:

Lila T-20:baby:

Miro
17-08-2002, 15:22
Først vil jeg si: ooops dette var veldig mye å svare på:p

Men jeg vil iallefall trøste deg med èn ting: Det med at du reagerte på krepsen kan kanskje ha en forklaring. For jeg har lest i svangerskapsbøkene at hvis mor spiser noe ikke baby i magen syns er godt, så vil kroppen til mor reagere med å bli dårlig, slik at mor IKKE skal spise det igjen i svangerskapet... Lurt og logisk ikke sant:) Jeg har nemlig opplevd dette jeg også, det var noe med paprika i jeg spiste og ble dårlig etterpå (jeg har alltid likt paprika), og etter det fikk jeg helt avsmak på paprika, det kunne jo ha vært noe annet i det jeg spiset, men det var paprika jeg fikk avsmak på. Har ikke spist noe med paprika i det hele tatt i dette svangerskapet etter det. Jeg plukker det av pizza og andre ting jeg får paprika på.

Og det er ikke hos alle hvor fødsel starter med oppkast og diarè.

Nå som du har ventet lenge hjelper det ikke at mammaen din "hisser" deg opp heller.. Kan jo være at du må gå enda en eller to uker.. :stakar: Håper jo ikke det for din skyld.

:findag:

Klem fra Miro:) T-15

Rebecca
17-08-2002, 17:38
Jeg har hatt akkuratt det samme som du to ganger med noen dagers mellomrom,først oppkast også diare....lite morsomt!
Jeg har også hørt at oppkast kan sette igang fødselen for det blir sikkert masse press i magen når man brekker seg. I gamle dager brukte de jo brekkmiddel for å starte eller få fortgang i fødsel har jeg hørt!?

Jordmor sa at det kunne være at det var litt trangt for mage sekken nå og at jeg skulle prøve å spise små måltider litt ofte,istedenfor tre store eller no:)

:findag:

Polyanna
18-08-2002, 15:36
Skalldyr skal ikke være farlig, og siden ingen andre som spsite ble syke, har det nok ikke vært noe farlig i dem heller. Men jeg vet at skalldyr er litt kraftig kost for magen, hvis den ellers er litt ømtålig. Jeg hadde magekatarr i mange år, og da tålte jeg for eksempel ikke krabbe i dårlige perioder. Så det er nok bare magen din som er litt ømtålig og "nervøs" om dagen.

Mange opplever en del diare opp mot fødsel, men her ser det ut til å ha vært veldig knyttet til maten, så jeg ville ikke tenkt så mye på det.

HÅPER du slipper å gå over tiden, kjære deg, så vonde kynnere og sånn som du har! Men husk at hver kynner er med på å gjøre fødselen din lettere, hvis det er noen trøst! :stakar:

Klmz

Lille Persille
18-08-2002, 21:01
Hei, bare kort innom fra oktoberklubben. Veldig mye spy/diare-syke i Bærumstraktene nå. Hører om den ene etter den andre som er igjennom hver sin forferdelige natt med feber, oppkast, diare og kaldsvetting.

Godt mulig du har pådratt deg en slik omgang, i så fall skal det verste være over med den ene natta.

Uansett, god bedring.