PDA

Vis full versjon : Kåre....

Tidl. bruker
17-08-2002, 15:37
Jah, vi har måtte begynt og vurdere det, grunnen er at min bestefar på morsiden het Ant Kåre, samboes bestefar på morsiden heter Kåre...
OG min bestefar er død, hans bestefar sa igår at navnet hans ville bli glemt...
Så saken er, hva om vi bruker ett dobbelt navn, hvor kåre kan brukes, bare for å ha det med for besteforeldrenes glede.. jeg ville også satt pris på å føre ett navn som er i begge slekter videre, men så har det seg slik da at Kåre er jo ikke det letteste navnet og kombinere...
Noen som vil være kreative og hjelpe meg litt??

Planen blir da og døpe ungen for begge navnene, og benytte ett av dem...

Lila

K@trine
17-08-2002, 15:45
Min farfar het Kåre Leonardt og onkelen min heter Roger Kåre :D :p , men det var kanskje helt vanvittig dårlige forslag :latter:
Vet om en som heter Jan-Kåre.
Kåre er egentlig ikke noe lett navn å sette sammen med andre navn nei :uff:
Lykke til :bryn:
Klem fra BigMama 32+3 :findag:

Vimsen
17-08-2002, 15:49
Kåre leander :)

Emm
17-08-2002, 16:39
kjære deg....

dropp kåre! når du ikke selv er glad i det, synes jeg det er egoistisk av b.foreldre å sutre seg til at dere skal dere skal bruke det. det er DITT barn!!
lykke til :)

Elma
17-08-2002, 16:41
Har en onkel som heter Harry Kåre.....
....men det lyder ikke akkurat som søt musikk i mine ører! :p :p

Du har en utfordring der! Håper at noen kan hjelpe deg litt! ;)

Tidl. bruker
17-08-2002, 21:24
For Kåre Leander syntes jeg nemlig var litt søtt, og fint!!!

Tuuuusen takk for kjempe tips Vimsen:D

Du er jo bare kjempe dyktig!

Lila

IzziCreo
18-08-2002, 00:52
Må si meg altfor enig i Emm her. At noen "sutrer" seg til oppkalling er tullete. Mor og far til barnet bestemmer navn, og liker dere ikke navnet så er det bare feil. Blir ikke hedring av et navn hvis ikke det er med lett hjerte... Hadde dere likt navnet derimot hadde det vært en annen sak. "Døde" mellomnavn er jeg sterkt imot - hva er vitsen... Men det er min mening :)

Tenk godt etter ihvertfall... før dere velger navnet Kåre. Har kjent flere opp gjennom skolealder med det navnet (som mellomnavn og ikke brukte det) - og min erfaring er at man blir mobbet. Medelever får jo snusen i selv "døde" mellomnavn.

Men som sagt - liker dere navnet go for it! Det jeg har skrevet over her er jo bare min mening :) Navn er personlig - og man må velge det som føles riktig for en :)

Lykke til :)

Klem Suzie Q 24+5

Macaroni
18-08-2002, 03:02
Kåre Leander var veldig fint.

Ellers er det vel letter å kombinere det med et navn foran Kåre
Ole Kåre
Jon Kåre
Hans Kåre
Jim Kåre

Kåre Julius
Kåre Marelius
Kåre Nikolai

Jeg syns det er fint å kalle opp barnet etter den eldre generasjon, og syns ikke akkurat det kan kalles sutring fra de gamle.

Lykke til!
Gleder meg til å høre hva det blir til ;)

Nellevis
18-08-2002, 14:28
... at Kåre ikke akkurat er blant mine favoritter, men det var vel heller ikke det du lurte på...
Men kombinasjonen Kåre Leander var vel ikke så gal...

Polyanna
18-08-2002, 15:23
Hva med Ant Kåre, da? Ant er fint, syns jeg. Men jeg er heller ikke så glad i Kåre, av en eller annen grunn.

Vinga
18-08-2002, 15:34
Hvorfor liker alle plutselig Leander? :???:
Fant ut i uke 6 at vi skulle bruke det om vi får gutt, og da var det aldri nevnt her inne engang... :???:
Har jeg satt noen på tanken nå? :eek:

(Hater tanken på at noen skal "ta" navnet vårt sånn at det blir 4-5 Leander`e i klassen liksom :p )

Ellers er Kåre et fint navn.

IzziCreo
18-08-2002, 18:03
Hei, Vinga

hehe, ja, ikke enkelt det der - men jeg kjenner "desverre" MANGE gutter som heter det nå - har blitt veldig poppis blant mine kjente. Men det er sikkert forskjell fra sted til sted som navn er...

Klem Suzie Q 24+6

Wanja
19-08-2002, 11:43
Hei:)
Kåre Leander var da fint...hvis man da må bruke Kåre:uff:...men det er jo koslig å kalle opp noen...har vi også gjort:)

Wanja35+1 :findag: