PDA

Vis full versjon : Pinlig!!!

Beate2
06-11-2002, 16:02
UFF, jeg synes dette er forferdelig pinlig. Jeg har som sagt en datter på 5 år.

Når jeg fikk henne, gledet jeg meg veldig til å amme henne..... Vel, det gikk ikke som forventet.

Jeg har en brystvorte som er innovervendt.
Jeg klarte ikke å amme min datter på dette brystet. Syntes dette var helt forferdelig.

Tror hele kvinneklinikken prøvde å få min datter til å amme fa dette brystet.

Jeg måtte legge hele ammingen på hyllen da hun var 3 månder gammel.

Nå venter jeg som sagt nummer 2.
Jeg gruer meg så forferdelig til ammingen. Min mann, som ikke er far til mitt barn, synes det å amme sitt barn, er helt fantasisk. (Det er jo jeg enig i) Han ser ikke noe problem i at brystvorten er innovervendt. Han er ubehagelig opptatt av amming!!!!
Synes dette er så pinelig. Kunne ønske jeg hadde to normale bryster......

ÅÅåå jeg gruer meg så forferdelig til dette.
Ligge der i sengen med mitt nyfødte barn og stresse med dette problemet.

Noen råd å komme med???

Beate og
Nurket

Freja
07-11-2002, 03:55
Hei

Kan du ikke diskutere problemet med JM og se om hun kan komme råd hvordan det kan löses. Vet at i Sverige hvor jeg bor, så finns det en gruppe som heter "ammehjälpen" som man kan kontakte for å får råd og hjelp.

Det er synd at du ser det som et problem före du fått barnet for da blir det sikkert ikke lett heller. Det hjelper jo ikke at du har dårlig erfaring fra för heller.

Går det ikke å bruke en sugetupp, ser nesten ut som den som man har på tåteflasker, som er til hjelp for såre brystvorter ol. Vet at "Avent" har slike i sin serie.

Bedre råd kan jeg dessverre ikke komme med, for jeg har selv ikke ammet noe barn enda. Min prövning kommer i januar.

Hilsen Freja 32+0
:findag:

Sessa
07-11-2002, 07:38
Hvis du kontakter MedRek (hvor du kan kjøpe niplette) eller sjekker ut denne nettsiden, så finner du sannsynligvis hjelp. Har selv kjøpt denne, men har helt glemt å bruke den i det siste. Den skal hjelpe bare i løp av 2 uker, så da kan det jo være en ide å få gjort det nå :) Har selv samme problem med at den ene brystvorten er inntrukken, men siden jeg ikke har ammet før vet jeg jo ikke hvordan det vil gå... Men jeg merket jo at niplette virket med en gangjeg prøvde. Tror jeg får kaste meg over den igjen :)

Se bare her: Niplette (http://www.aventbaby.com/uk/products/general_info/intro_niplette.html)

Vennlig hilsen Sessa 27+3

Importør:
MedRek AS
Olav Ingstadsv 7B, PB 194, 1309 Rud
Tlf: 67 17 57 57

Duna
08-11-2002, 06:17
Jeg HADDE inntrukkete brystvorter. Da jeg ammet brukte jeg sånn ammeskjold. Etter en stund ordnet det seg og barnet fikk tak :klapp:
Snakk med jordmor, ikke gå og bekymre deg. Som oftest er det en løsning.

Lykke til!!

Unregistered
10-11-2002, 17:35
Hei, jeg har samme problemet og klarte derfor ikke å amme sist jeg fikk for 6år siden, men nå skal jeg prøve så godt jeg kan. Jeg har niplette men det bør du ikke bruke siste månedene av svangerskapet fordi det kan føre til kraftige sammentrekninger, men jeg råder deg til å ta med niplette på føden å like før du skal amme så bruker du niplette i noen minutter, ellers så kan du ta med brystskjold.

Lykke til.

Hilsen fride.
mens termin 20 des
ul termin 28 des.