Vis full versjon : Rapport fra min svangerskapskontrolli uke 27
Tidl. bruker
17-08-2002, 16:17
.
skilpadda
20-08-2002, 11:55
Var på kontroll i dag, og det var ikke mye nytt å melde - men det er jo bare bra! :)
Uke: 26+6
Vekt: opp 10.8
Blodtrykk: 127/79
Blodprøve: OK fra sist (hun skrev ikke opp verdiene)
Urin: OK
Ødem: 0
Leie: kunne hun ikke finne, men h*n snur seg jo hele tiden, så det spiller ingen rolle foreløbig...
Hjertelyd: 135 (babyen sparket hardt i lytteapparatet før legen greide å finne hjertelyden... :D )
Ellers var legen og jeg skjønt enige om at alt stod bare bra til. :) SF-målet er like over den røde streken, og det eneste som "feiler" meg er at det er så varmt at det er vanskelig å få sove... men det må jo begynne å gå over etterhvert nå snart!
Har foreløbig beholdt den samme tyroxindosen som før jeg ble gravid, hun tok blodprøve i dag for å sjekke stoffskiftet igjen, så får jeg høre neste gang. Som er 9. september - og da er jeg bortimot 30 uker allerede! Oi, som tiden går, må sette i gang og handle utstyr snart! :D
hilsen skilpadda (26+6)
Heisann!
Jeg var til min fjerde kontroll i går og kom ut igjen strålende fornøyd med tingenes tilstand; vel, nesten da... :p
Uke: 26+4
Vekt: + 15 totalt :uff:
Blodtrykk: 115/70 :klapp:
Hb: 11,4
Urin: neg :klapp:
Ødem: 1-2 :(
Leie: Pjuskelusk ligger med hodet ned (og slik bør det forbli fram til fødsel...)
Hjertelyd: 150
Er i fin form bortsett fra at denne varmen holder på å ta fullstendig knekken på meg, samt at prolapsen i ryggen blir bare mer og mer idiotisk :sint:
Følger fortsatt min egen lille kurve på SF-målene; laaangt ovenfor grønt normalområde...:blush:
Jeg slenger på min siste kontroll (èn uke siden) :)
Uke: 27+1
Vekt: +1 (fra utg. pkt.)
Blodtrykk: 120/60, har bare sunket og sunket, fin-fint ;)
Hb: 11.2
Ødem: 0, ikke dårlig tatt varmen i betraktning
Urin: ingen utslag
Leie: håpløst å finne, h*n turner rundt som bare rakkern der inne :lol:
Hjertelyd: Først 152, så 140 :hjerter:
SF-mål: 28 cm... utenfor skraveringen, men det har alle målingene vært!
Ellers er det meste bare bra; ok, det er VARMT, jeg er sliten, svimmel osv. men jeg trodde det skulle være mye værre å gå gravid!
Er sliten i bekkenet og har fått konstantert mild bekkenløsning, så nå skal jeg muligens gå ned i 75% stilling etterhvert (fra 100)
Klemmer fra fabel og lille kråke, 28+1
+ 1 kg Fabel???
Vennligst send meg oppskrifta, PRONTO!!! :p
Med hilsen Mega-MøreMia som strengt tatt tror toget er gått...:uff:
Hadde litt å gå på fra før av, MøreMia :)
Spist litt mindre sjokolade nå, men bare litt...hihi!
Nei, regner med kiloene kommer rasende etterhvert......
fabel, 28+1
Kg: er nå oppe i ti kg....;)
BT: 110/80
Urin: L+ ( lite ikke noe nevneverdig sa de)
Ødem: 1
Hodeleie
Hjerte 150 ( ei aktiv lita jente dette sa legen)
Kraftig bekkenløsning, fikk henvisning til fysioterapaut
sykemeldt til fødsel...
Sliter med å sove, skulle prøve litt til fortsetter det skal jeg få mild sovemed.
Toby 29+0
Her er mine detaljer etter 5. kontroll.
Uke: 28+2
Vekt: opp 7.5 kg.
Blodtrykk: 121/78
HB: 11.9 ( var 12.9 på første kontroll)
Urin: spor av eggehvite
Ødem: 1
Leie: HB ( Hode bevegelig ) men ligger med hodet nede.
Hjertelyd: 128 ( regner med at det er gutt...)
Symfysemål: 27 cm. ( innenfor det grønne, heldigvis )
Blodtrykket var litt høyt ( til meg å være.... har alt for lavt i forhold til normalen ) Så jeg skal tilbake om 14 dager, da hun trodde at det kunne være begynnelse på svangerskapsforgiftning.
Fint at de følger meg opp såpass godt. Føler meg godt tatt vare på av legen min og jordmødrene på sykehuset. Har desverre ikke fast jordmor, men da får jeg jo sannsynligvis hilst på en av de jordmødrene som kommer til å ta seg av meg under fødselen.
Hilsen Amasone
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.