Vis full versjon : Hunder som bjeffer hele dagen !
Tidl. bruker
17-08-2002, 16:45
.
Hadde det ikke stått Østfold på bostedet ditt, så hadde jeg nesten trodd at du var naboen min :latter:
Men her i nabolaget er det mye annet støy også, de samme som har den gneldrebikkja har også en sønn som har stått og mekka moped helt siden i våres, de driver og trimmer mopedene også, slik at de bråker enda mere. Også skrur de litt også ruser de litt også kjører de seg en liten tur rundt i gata også ruser de mopedene litt til. Og det rare er det at de kan godt begynne i 9-tiden på morgenen og holde på til ca.22.00 om kvelden og det har de gjort i HELE sommer :grrr: Det er jo ikke så lett å snakke til de foreldr heller for faren er jo med å skrur han og :sint:
Jeg vet desverre ikke hva du kan gjøre med naboen din, men du kan jo kanskje spørre noen av de andre naboene om de plages av det de og. Så kan dere kanskje skrive et brev til han fra hele nabolaget.
Lykke til :bryn:
Klemmer fra BigMama 32+3 (sniker fra oktoberklubben) :findag:
Jeg er SÅ glad for at jeg ikke har deres problem! Jeg er nemlig også av typen som ikke helt får meg til å si ifra om sånne ting, og jeg aner ikke hva jeg ville gjort.
Ville bare ønske dere lykke til, håper det ordner seg på et vis! :)
Tidl. bruker
18-08-2002, 01:33
.
Jeg kunne skrevet innlegget ditt nesten ordrett, Marikken! Har et veldig hyggelig eldre ektepar i huset ved siden av, men de to hundene deres kunne jeg klart meg uten. De bjeffer HELE dagen!
Vi har et godt forhold til naboene, og kvier oss derfor for å si fra... Råd tas imot med takk!
Lillehammer
19-08-2002, 11:03
Jeg HADDE gått bort og sagt i fra!
Ikke minst fordi hunder som står sånn og bjeffer hele dagen IKKE har det bra! De får antakeligvis alt for lite oppmerksomhet og omsorg. Synes godt naboene dine kunne få høre det og forhåpentligvis gjøre et eller annet for den stakkars hunden... :(
Hundeelsker Lillehammer
Har ikke lyst til å starte en krangel om hundeeiere her, men....
Ikke helt enig med forrige melding. Hunder som bjeffer mangler ikke omsorg, de mangler oppdragelse ( dressur ). Naboen vår er lensmann. Hunden hans stod ute og bjeffet hele dagen i hele vår - RETT UTENFOR SOVEROMMET VÅRT !!! Fra morgenen til ettermiddagen, og noen timer om kvelden. Vi sa fra til han, og det bedret seg umiddelbart.
Mitt råde er å si fra på en pen måte. Forklar situasjonen din, og spør om de ikke kan ta inn hunden eller si fra til den. Da vil den snart skjønne at den ikke kan stå og bjeffe.
Er hundeeier selv, men hunden vår bjeffer ikke noe særlig, på grunn av dressur og masse tålmodighet. Tror at hundeeieren i dette tilfellet tåler å høre at han kanskje må ta tak i problemet.
Hilsen Amasone
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.