Mildrid
06-11-2002, 21:10
Da jeg for noen uker siden var på syndeferie og skulle hjem til Norge igjen, fikk jeg en liten overraskelse. Jeg skulle akkurat til å gå gjennom den ”portalen” som alle som skal om bord på et fly må gå igjennom for å sjekke at de ikke har med seg noe ulovlig. Plutselig oppdaget hun som stod der at jeg var gravid, og sa at da måtte jeg ikke gå igjennom, for det kan skade fosteret! Jeg fikk i stedet gå rundt og bli kroppsvisitert.
Jeg har aldri hørt om dette før, men var jo kjempeglad for at hun stoppet meg. Så tenkte jeg med skrekk på at hvis dette hadde vært noen måneder tidligere, så hadde hun jo ikke sett at jeg var gravid, og da hadde jeg gått intetanende igjennom. Det gjorde jeg for så vidt på flyplassen i Norge, men jeg håper det kan skyldes at ”kontrollstrålene” vi har her ikke er så sterke?
Dette var i alle fall et tips til dere som skal ut og fly i svangerskapet - det kan virke som om man bør insistere på å få gå rundt metallsjekken!
Hilsen Mildrid (termin 21. januar)
Jeg har aldri hørt om dette før, men var jo kjempeglad for at hun stoppet meg. Så tenkte jeg med skrekk på at hvis dette hadde vært noen måneder tidligere, så hadde hun jo ikke sett at jeg var gravid, og da hadde jeg gått intetanende igjennom. Det gjorde jeg for så vidt på flyplassen i Norge, men jeg håper det kan skyldes at ”kontrollstrålene” vi har her ikke er så sterke?
Dette var i alle fall et tips til dere som skal ut og fly i svangerskapet - det kan virke som om man bør insistere på å få gå rundt metallsjekken!
Hilsen Mildrid (termin 21. januar)