Vis full versjon : Blir det feil å diskutere bil her inne? :)
Men jeg prøver meg alikavel, vi er da menn eller?
Vi må skaffe oss ny bil nå (den flotte Golfen min blir nok for liten) Lurer rett og slett på om noen har erfaringer med Volvo V40, den står på ønskelista, men har hørt rykter om faktisk har litt liten plass i bagasjerommet...
Så nå kan dere damer som leser dette, skrive noe gøy om oss (meg iallfall) håpløse menn som tenker på bil i en slik stund :hyper:
JazzyHal
16-09-2004, 20:35
Nope, ikkje feil i det heile.
Sjølv har eg ikkje peiling på bil og heller aldri eigd ein. Kollektivtrafikken i Oslo er god nok, så langt. Men, eg kjem til å lese ein bildiskusjon her med interesse. Eg treng å lære, og før eg veit ordet av det må eg skaffe bil til familien.
jazzyHal
Bil!!! V40 er en bra bil.. Det er jo en volvo!! Men som du sier ville jeg tatt en titt på bagasjerommet, det er mindre en hva man forventer av en slik bil. Har selv en golf jeg oxo, men ønsker meg så sterkt en Hummer.. hihi.. har jeg lov til å være her foresten???
Tidl. bruker
17-09-2004, 14:57
Det er LURT :kidoki: å tenke på en ny bil i en slik stund. Pass bare på at det er nok bakseteplass til bakovervendte bilseter..... Hvilket mange biler ikke har god plass til.
AAhhh...Her føler jeg "mannen" burde vært!!
Han har ikke tatt skrittet ut å meldt seg inn her enda. Kanskje jeg kan lokke med en bildiskusjon.. :hyper: Han har ikke så mye greie på det han heller, men nå må vi jo bytte ut bilen vår etterhvert, så da kan det jo være greit å få noen tips!!
HormonBølla
17-09-2004, 21:42
jada seff måtte jeg innom en bildiskusjon jah... er ikke pappa akkurat, men småbarns mor med sertifikat så jeg har nok noen gode råd å komme med ja...
har selv en chrysler voyager og digger den, eneste som er dumt er baksete plassen, men det ordner seg så fort jeg får tatt den over til personbil i stedet for kombi som den er nå... hive langt til pokker den baksetebenken ja... og sette inn enkle stoler... i skinn seff... hehe...
når en skal ha bil til småbarnsfamilie så er det hovedsaklig to ting en bør tenke på, stort nok baksete til bakovervendte seter og stort nok bagasjerom til vogn. slik at en slipper å demontere vognen i tusen deler før den får plass... og vognene nå for tiden er ikke akkurat flat hell... kommer seff litt an på hvilken en velger men....
kriteriet for meg med snart to er stort bagasjerom, og å slippe å sette seg ned i bilen, og slippe å bøye seg ned for å fikle med setene til barna, og her er chrysleren genial... kan bare anbefale...
det var noen tanker fra meg.... :nikker:
har selv en chrysler voyager og digger den
Vi har også en Chrysler Voyager (pluss en liten Mazdarati til småkjøring). Det er en herlig bil! Plass til hele familien, svigermor, guttungens fotballag, snøfreser, to sykler og barnevogn. Ok, kanskje en smule overdrevet...
Håper på å bytte til en Grand Voyager etterhvert - litt lenger og enda mer plass. (Og diesel, og 4WD, og automatgir, og doble overliggende fustasjeopphengsforkoplinger, og...)
Yoghurt
Klart du kan diskutere bil her..... :nikker: Vi har diskutert bil hos febbis-jentene, vi....
Jeg har mange meninger, men tror jammen jeg skal se om ikke jeg kan få min kjære til å skrive et lite innlegg her...... advarer med en gang om at han liker enten GIGA store biler, og jeg mener GIGA...(Dodge RAM osv) eller snertne små sportsbiler.... :skratte: (Nå ser han forresten på Audi A4 og A6 stasjonsvogn, og det er jo bra :nikker: )
HormonBølla
18-09-2004, 11:19
Håper på å bytte til en Grand Voyager etterhvert - litt lenger og enda mer plass. (Og diesel, og 4WD, og automatgir, og doble overliggende fustasjeopphengsforkoplinger, og...)
Yoghurt
må ikke ta helt av nå da.... hehe... såg jeg hadde skrevet voyager.... det blir vel egentlig litt feil siden det er grand voyager td se... oups... er så vandt med å si voyager at jeg ikke tenker over at det faktisk er to forskjellige biler... jaja.... min har ikke 4wd da.... litt for gammel til det... men go ja.... ahh... helt konge.... :hyper:
Har en Volvo V70, synst at V40 en har for lite bagasjoplass.
Og det er stasjonsvogn altså........
Kjempe god bil absolutt å anbefale.
Samme for Audi da, A6en er mykje større en A4en, vi vurderte A6, men fann ut at Volvoen va bedre...... !!!!
Har ikkje angra !!
Lykke til med bil kjøpet :klemme:
HVordan er disse chryslerene når de skal på verksted? ER de dyre? ER det mye galt med dem? Har hørt noe om det! Men nå med hundebur og etterhvert barnevogn, MÅ vi ha en stor bil!
Fortell meg om chrystleren dere som har det?!?!?!!?
Både voyager og den andre!
Miamor,
Vi har en gammel Voyager. Billig å kjøpe, billig å kjøre (under 1 liter bensin pr. mil på langtur). Aner ikke hvordan verkstedpriser er i forhold til andre biler... Den er importert fra Tyskland og derfor ikke helt standard modell her i Norge, det skaffet litt hodebry en gang. Stanset oppe i Valdres og ville ikke i gang igjen. Det lokale verkstedet slet litt med å finne feilen fordi importøren ikke hadde all teknisk dokumentasjon tilgjengelig. Til slutt viste det seg å være en atmosfæretrykkmåler som hadde tatt kvelden.
Vi valgte den på grunn av plassen, med fire (snart fem) barn duger ikke en "liten" Volvo eller noe slikt. Nå skal det sies at det er for liten bagasjeplass når alle setene er i bruk (jeg vil ha Grand Voyager som er større!). Men vi ble veldig positivt overrasket over hvor god og behagelig den er. Ikke så diger, stiv og stumpete som flere andre 7-setere (f.eks. Toyota Hiace, Volkswagen Caravelle).
Lykke til med valg av bil!
Yoghurt
Takk for informasjon, vi blir nok å vente til nest år med å kjøpe bil! Neste sommer kan jeg tenke meg! Men når babyen kommer må vi ha ny bil, siden vi har hund(dermed bur), og skal ha plass til barnevogn og slikt!
HormonBølla
22-09-2004, 16:45
jeg har en 97 mod grand voyager og kan bare anbefale... men viss mulig så hold deg unna 97 og 96 modellene pga registerkjeden som ofte ryker på disse modellene. i 98 kom tannhjulene og de skulle være myyye bedre... min registerkjede var nettopp skiftet da jeg kjøpte bilen, så da gjorde det ikke meg så mye.
verkstedprisene er vel de samme som på de fleste andre biler tenker jeg,
jeg har to hunder så jeg kan bare anbefale bilen der også... digert bur i bilen og likevel plass til vogn... lurer på hvordan jeg overlevde med en gammel toyota.... :undrer:
HerrFrost
23-09-2004, 22:42
Noen erfaringer med Chrylser... dog ikke av voyager utgaven - men den har hatt ord på seg for å være en teknisk sett ganske lurvete. Jeg kjørte tidligere en 5 år gammel Chrysler Neon, som da var 5 år gammel. Det vi lærte om Chrylser den gang var: Lyktene blir fulle av kondens på nullkommapølse, girkassene er i bestefall bestefall upresise, dyre deler ofte med lang leveringstid, og sist men ikke minst, en bil det er vanskelig å bli kvitt senere siden mange bilforhandlere ikke vil ha inn ameriakanske biler.
Men .. ting endrer seg, og blir som oftest bedre, så mange av disse momentene kan ha endret seg, men de er nå verdt å huske - ellers så kommer det for uforutsette utgifter i 10 000 kronersklassen.
Nu vel. Jeg er jo i samme situasjon som mange andre, og må snart tenke på å titte innom i en bilbutikk for å finne et kjøretøy som kan akkomodere en tvillingvogn litt bedre enn min nåværende Saab 9-3. Noen som har noen erfaringer med Audi A6 stasjon eller Passat ?... og spesielt med tanke på plass til vogn i bagasjerommet, plass til barneseter og lengde på seler, slik at man får festet setene. (selene er forkorte til bakvendteseter i en Saab om noen lurer)
Hvis du skal bytte ut Golf'en til fordel for mer plass til barn ville jeg nok ikke kjøpt en V40. Den er *veldig* liten baki, har ikke stort mer bagasjeplass en Golf'en. Vi byttet fra Audi A4 Avant til VW Touran fordi vi trengte mer plass, og A4'en er større enn V40 baki.
Hvis du vil ha større plass baki vil jeg vel anbefale Audi A6 Avant eller VW Passat stasjonsvogn (eller VW Touran). Eller en annen type bil i Passat eller flerbruksbil klassen. (som du sikkert skjønner er jeg ganske VAG-frelst :hyper: )
Hvis jeg hadde gått fra en (nyere modell) Golf ville jeg hvertfall ikke satt meg inn i en Voyager :urk:. Skikkelig amerikansk gyngende doning som må alt for ofte på verksted. Men, det er nå min mening.. det er godt vi er forskjellige. :)
karbonader
19-10-2004, 22:55
Er det noen her som vet hvordan det går å plassere barneseter bakfram i Chrysler Voyager?.. Trenger en større bil ettersom vi venter tvillinger og tenkte på en Voyager..HIACE og Caravelle blir litt mye "lastebil.." i tillegg har de fleste Hiacer bare 1 skyvedør, litt upraktisk når du skal ha en liten på hver side..De fleste voyagere har to og i tillegg litt "luksus" utsyr.. men baksete plassen på kombiene er jo ikkje allverdens..
HVordan er disse chryslerene når de skal på verksted? ER de dyre? ER det mye galt med dem? Har hørt noe om det! Men nå med hundebur og etterhvert barnevogn, MÅ vi ha en stor bil!
Fortell meg om chrystleren dere som har det?!?!?!!?
Både voyager og den andre!
Alle påstår at det er mye tull med dem - unntatt de som har det selv ...http://www.snartmamma.com/plassen/images/icons/hm.gif
Selv deler jeg Voyager med Yoghurt, og er minnnnst like fornøyd som han!
Og til Kasei ang. "amerikansk gyngende doning" : Den duuuver på veien, det blir som å kjøre Svanemadrass kontra skumgummi fra Jysk. Utrolig behagelig! :nemlig:
Vi har toyouta hi class.. Greit nok.Dumt med bare en skyvedør på siden.
Men utrolig stor og god plass inni.Vi har bare kjørt vognen rett inn bak.
Bilen er stor men det blir en vanesak.
Nå må vi kanskje bytte ut bilen.. vi skulle helst hatt 6 seter.
Da mannen har en *privat*og det blir vanskelig å få med alle på tur..
Men når barna har blitt såpass store at de ikke bruker vogn lengre så tror jeg vi kjøper en vanlig stasjonsvogn igjen.
karbonader
28-10-2004, 16:54
Var å prøvekjørte en Chrysler grand Voyager i går.
Var en positiv opplevelse. Den var langt i fra så gyngete som jeg hadde fryktet, synes den var ganske fast egentli (til å være en høy bil på 1900kg). Det var en turbodiesel, og den gikk vel ok.Men noen racerbil var det langt i fra. Hvis jeg kjøper en kommer jeg vel til å chip trimme den. Går da fra 115hk/260Nm til 145hk/320Nm. Skulle visst være stor forskjell. Fant en test der det stor at de rustet så mye, men selgeren hos Chrysler sa de var galvaniserte, og da kan jeg ikke skjønne at rusten er et stort problem. Spurte også kordan kvaliteten var ellers. Det som røyk var registerkjedet hvis det ikke ble byttet hver 100 000km. Ryker det er hele motoren boss....Ellers var det ikke så mye. Men deleprisene var høyere en snittet.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.