PDA

Vis full versjon : Flere med sykdommer og må ta sterke smertestillende?

camill
06-11-2002, 21:23
HEI!!!

Er det flere der ute som har kroniske sykdommer med mye smerter, sykehusopphold og flere operasjoner bak seg.

Jeg er jo lykkelig for å endelig ha blitt gravid, men de dagene jeg må ta smertestillende og smertene er som værst i magen er det jammen ikke lett. Tar jeg smartestillende får jeg utrolig dårlig samvittighet. Gud skje lov får jeg utrolig god oppfølging på Rikshospitelet hvor jeg skal føde og som jeg ellers er fast pasient. Jeg må ta smertestillende som paralgin forte, major og morfin.

Er det flere som er i samme situasjon? Jeg er absolutt ikke på mitt værste av sykdommen for tiden. For ett år siden lå jeg på Riksen i 3 mnd med morfinpumpe og utlagt blære. Så sånn sett er jeg jo veldig fornøyd.

Har ofte ul og ser at nurket mitt har det bra. Er i 4. mnd, uke 15.

Savanna
06-11-2002, 21:36
har heldigvis ikke det å slite med i tillegg...
Unner ingen det, for et svangerskap kan være slitsomt nok alene...

Men uansett håper jeg at du har en god dialog med lege og slikt når det gjelder forskjellige medikamenter i forbindelse med svangerskapet.....:findag:

Beate
07-11-2002, 13:12
Jeg har en kronisk sykdom med mye smerter, og har hele veien måttet bruke paralgin Major daglig.

Dårlig samvittighet, JA, men går til ul en gang i uka og babyene har det helt toppers:)

Beate, 22+0

Tidl. bruker
07-11-2002, 14:02
men slipper heldigvis å ta så sterke smertestillende. Det kommer i bølger, varer kanskje en 7-8t. og så gir det seg. De 7-8t. er jeg helt hinsides, men har ikke funnet noe som hjelper likevel.
Det skjer heldigvis ikke så ofte. Har hatt tre anfall hittill i sv.skapet, så det synes jeg ikke jeg kan klage over. (Var mye verre i forrige)

Jeg har fjernet masse tarmer og sånn jeg da (altså blitt operert noen ganger i magen jeg også). Men det er ikke Krohns (om det er det du har da?).

Uansett, så er det kjempeheldig som får så god oppfølging! Jeg får ikke det, og har eg. gitt litt opp. Jeg blir like mye kasteball mellom de forskjellige avd. hver gang jeg kommer med smertene (og det er forferdelig å bli sent hit og dit, når man har det så vondt), så de siste gangene har jeg "ridd stormen over" i hjemmet. Føler det går like greit.

Puffen
07-11-2002, 23:56
Hei
Jeg tar også en del smertestillende.pga hodepine og smerter, da jeg pådro meg flere kompliserte brudd i en ulykke for snart 3 år siden. Prøver og ta mest paracet når jeg har vondt. Men av og til må jeg ta pinex forte og jeg liker det ikke:trist!: . Synes liksom :baby: blir så rolig etterpå. Men kontr. viser at den har det helt fint og det er jo litt beroligende.
Det hender også ofte at :baby: er veldig rolig utenom at jeg har tatt noe som helst så det går nok bra, men jeg får dårlig samvittighet uansett.
Men det er jo ikke så bra for:baby: at mor ikke har det bra heller da så, vi har vel kansje ikke noe valg:???: