PDA

Vis full versjon : Gutta er født!

Tilden
06-11-2002, 21:24
Den 17. oktober ble verden herligste gutter født! Jeg var da 35+4 på vei. Jeg hadde vært innlagt en uke pga svangerskapsforgiftning, og til slutt ble jeg satt i gang. Da var a' mor blitt såpass dårlig at nurkene ville ha det bedre utenfor magen. De måtte ha litt starthjelp med sondemating og noen dager til observasjon, men nå tar de flaske som om de aldri skulle ha gjort noe annet :) Puppen vil de dessverre ikke ha, så her pumpes det for harde livet!

Fødselen var kjempefin, selv om jeg må innrømme at det var hardt! Men når jeg først fikk begynne å presse tok det bare et kvarter så var begge ute! herman kom først og var 2660 g og 46 cm. Rasmus kom tre minutter ettrpå med rompa først. Han var 2190 g og 31 cm fra hodet til stump ("setebarn" blir ikke strukket ut og veid). Begge er heeeelt fantastiske!

Bilde av nurkene ser dere her : http://www.snartmamma.com/plassen/showthread.php?s=&threadid=9538

Dee og gutta (tre uker i morgen)

Beate
07-11-2002, 13:16
Åh *smelt* for noen HÆRLIGE gutter, Dee!!

Gratulerer så masse, og så flott å høre at fødselen gikk såpass greit!

Hvordan fant de ut at du hadde svangerskapsforgiftning? Hadde du hatt det lenge før det ble oppdaget?

Hvordan var det å føde andremann i seteleie? Var det stor forskjell med rumpa først?

Noen spørsmål jeg håper du har tid til å svare på, etterhvert:)

Nydelige barn altså, lykke til videre!!

Beate, 22+0

Aud
07-11-2002, 13:48
Så skjønne smågutter!
GRATULERER MASSE, MASSE!!:klapp: :klapp: :klapp:

Aud, :storeb: Laurits og :baby: :baby: 16+1

kristina
08-11-2002, 12:28
Til lykke med to skjønne gutter :klapp:
og vel overstått fødsel.

Stompa
11-11-2002, 11:04
Det er vel ikke sikkert Dee har så god tid akkurat nå :o , men jeg kan jo svare på Beates spørsmål. Jeg ble satt i gang da jeg var 35+6 pga svangerskapsforgiftning, av samme grunn som Dee. Fødte Johanne i hodeleie og Aslak (nr. 2) i sete. Eneste forskjell var at det ble 2t 10min mellom dem... Svarene gjelder jo selvsagt bare for meg, i og med at ingen svangerskap er like...

Jeg hadde stigende blodtrykk i flere uker, og fikk mer og mer ødemer - startet vel rundt uke 30, tror jeg. Fikk derfor ukentlige kontroller på sykehuset for å følge med, og ble lagt inn 2-3 ganger til ekstra sjekk. Først rundt en uke før ungene kom ble det funnet protein i urinen, men fortsatt var blodprøvene fine. De ble verre 2-3 dager før fødselen, og samtidig ble jeg dårligere og dårligere. Så da ble jeg satt i gang. Jeg vet jo ikke hvor alvorlig Dees svangerskapsforgiftning var, men min var ikke så veldig ille. Siden jeg var kommet såpass langt, ble jeg satt i gang før det ble verre.

Vet ikke hva jeg skal si om å føde nr. 2 i sete. Jeg revnet ganske mye, fordi det gikk utrolig fort da Aslak først kom (etter 2 timer uten rier var han ute på minutter). I tillegg var han 300g tyngre enn Johanne og hadde mye større hode. Så den største kroppsdelen som skulle ut av meg kom sist :gal2: . Men ille? Nei, det kan det ikke ha vært, for ett døgn senere hadde jeg lyst til å føde igjen.