PDA

Vis full versjon : Ink var på kontroll i går

Ink
07-11-2002, 11:06
Jeg var på min andre svangerskapskontroll i går. Den første hadde jeg da jeg bare var 3+5. Jeg var til legen for noe annet og han bekreftet grav. og tok en hel haug med blodprøver.

Her er gårsdagens tall:

Vekt: Opp to kilo (gulp!)
Blodtrykk: 112/72 (Litt bedre enn sist gang)
Hb: 12.8 (ned 0,5)

Så hadde jeg litt blod i urinen, men likevel mindre enn forrige gang.

Jeg fikk ny time andre uka i desember. Da skulle vi lytte etter hjertelyd :hjerter: Jeg gleder meg!!

Når begynner jeg forresten å gå til JM?? Må jeg bli henvist fra lege eller kan jeg bestille time selv??

Linejenta
07-11-2002, 11:25
Jeg bestilte selv jeg.. Hadde min første kontroll i oktober hos lege, så fikk jeg ikke time hos han før i desember fordi han skulle ha ferie i mellomtiden, så da bestilte jeg en time på helsestasjonen i kommunen og dit skal jeg til tirsdag.

Vi snakket løst om å være hos jordmor og lege annenhver gang vi da uten at det ble gjordt noe derfor gjorde jeg det selv.

Klem fra

Trolley
07-11-2002, 14:33
Jeg er faktisk ikke helt sikker, men jeg tror faktisk du må ringe til helsestasjonen i din bydel for å få komme til jordmorkontroller. Noen leger samarbeider veldig bra med helsestasjonene, mens andre ikke gjør det (hvis det ikke er samme bydel for eksempel).

Jeg tror jeg ville tatt en telefon hvis jeg var deg.

Gi oss rapport da vel, når du får vite om det er eget ansvar eller ikke. Flere av oss skal gjennom samme mølle etter hvert.

Trolley 6+6

Dragen
07-11-2002, 14:56
Så fint at det var bedre enn sist!

Jeg har bestilt time hos jordmor selv. Ettersom det er to år siden jeg var gravid sist, og jeg er ganske senil ;), husker jeg ikke hva som er vanlig. Men bestiller du timen selv, så er det jo gjort...

fruit
08-11-2002, 10:50
Hei!
jeg fikk en henvisning av legen min til jordmoren. Måtte ringe og bestille time selv. Ring til helsesentreret i kommunen/bydelen din, de vet hvem, hvem du skal ta kontakt med :)

Lykke til da!

:findag: