Vis full versjon : Jeg blir bare mer og mer svimmel
Linejenta
07-11-2002, 11:31
Når jeg var hos legen på første kontroll konstaterte legen lavt blodtrykk(100/70)
Nå er jo dette noen uker siden og jeg blir bare værre og værre. De to siste dagene har jeg heldigvis hatt fri, jeg er jo sykemeldt 50%, men til uken skal jeg jobbe 3 dager. Håper jeg blir bedre da, men det er så fryktelig. Tror ikke jeg hadde klart å dra på jobben hadde disse siste to dagene vært jobbdager. Alt går bare rundt og rundt selv om jeg sitter eller ligger. Før var det bare hvis jeg reiste meg fort og hvis jeg sto og gikk for lenge uten pause..
Huff dette var egentlig ikke noe spørsmål. Lurer bare på om det er noen andre som har det som meg og hva gjør dere for at det skal hjelpe litt bare unngå stress og ta det litt roligere i svingene?
Klem fra
Gretchen
07-11-2002, 12:26
Det er det eneste rådet jeg kan gi deg. Jeg er også ganske svimmel og kvalm, jeg er også 50% sykemeldt, men jobber hller kortere dager, synes det fungerer bedre (det anbefalte også jormor) Da kan jeg ta det med ro på morningen, og legge meg litt ned når jeg kommer hjem. Snakk med legen din igjen, og hør hva h*n sier.
Gretchen 10+3 ;)
Linejenta
07-11-2002, 12:31
og da er hele dager det enkleste når jeg pendler fra Tønsberg... Vurderte faktisk halve dager men kom da frem til at jeg sitter like mye på toget som jeg er på jobb (nesten da:p )
Klem fra
Jeg var veldig svimmel tidligere, men det er mye bedre nå. Tar mye bedre tid til meg selv og gjør ting i mitt eget tempo. Har jobbet 100% hele tiden. Men ble anbefalt av legen og gå ned til 50% hvis jeg skulle bli verre.
Lykke til videre, du blir nok bedre skal du se.
Gretchen
07-11-2002, 16:16
Da skjønner jeg at det ikke er så greit å jobbe halve dager. Har pendlet til Oslo selv. Hva med f.eks å jobbe 4 dager i uka, og ta de dagene du jobber litt kortere, skjønner jo at det kommer litt an på hva slags jobb du har også, ellers er det viktig som hkg sier, du må ting i ditt eget tempo.
Lykke til
Klem Gretchen 10+3 ;)
Mitt beste raad er: Lytt til deg selv og kroppens signaler - INGEN andre hörer dette.
Og fölg din egen intuisjon/fölelse vedr. hva som er best for deg. Noen ganger trenger du aa sove mer, noen ganger mer frisk luft og noen ganger simpelt hen avveksling fra det daglige stresset; aa gjöre noe annet.
Hvis DU föler at disse signalene sier at det er noe galt med jobbsituasjonen ift. graviditeten, bör du ordne deg annerledes (mer sykemeldt e.l.) Det höres ut som om dette er tilfelle ut fra hva du sier. Hvis jeg var deg, ville jeg gjort noe med det!
Lykke til!!! :mervink: :mervink:
MokkMokk
07-11-2002, 18:48
..du beskriver nemlig situasjonen min på en prikk ;)
Den beste beskrivelsen jeg finner på det, er ordet "sjøsyk" - for jeg føler meg nettopp sjøsyk! Om jeg snur meg brått, reiser meg raskt, stresser og styrer for mye, så svaier omgivelsene i et par sekunder av gangen, alt svever, for så å "komme seg på plass" igjen.
Hart hatt noen få tilfeller som jeg får "prikker" for øynene og det ringer (høyt! :eek: )
i ørene - for da vet jeg at jeg er i ferd med å besvime..men har heldigvis greid å unngå det til nå :p
Jeg har heller ikke så mange gode råd å komme med, annet enn å drikke rikelig, ta det med ro og ikke stresse for mye. Ta ofte pauser, skru ned farten et par hakk, uansett om du er på jobb eller hjemme. Lytt til kroppen - alle større eller mindre symptomer vi har, er jo kroppens måte å fortelle oss noe på - også svimmelhet :)
Håper forøvrig at alle svimle juniklubb'ere snart kommer på "rett kjøl" igjen! :latter:
Klem,
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.