PDA

Vis full versjon : Kan man drive spinning?

Taffe
20-09-2004, 13:38
Hei!

Er nettopp blitt gravid, dvs to uker på vei. Lurer på om jeg kan fortsette med spinning? Noen sier at det er helt i orden mens andre sier at jeg bør vente tre måneder. Noen som kan gjøre meg klokere? Er så kjekt med spinning!!

Taffe :undrer:

Kvakk Kvakk
20-09-2004, 13:43
Jeg mener at en jeg gikk på svangerskapskurs med for 3,5 år siden drev med spinning (ledet spinninggrupper) og hun holdt på med det fram til hun merket at kroppen ikke hadde godt av det lenger. Det merket hun ved at bekkenet begynte å krangle.

For å være på den sikre siden vil jeg anbefale deg å snakke med jordmor/lege.

Scarlet
20-09-2004, 14:03
Jeg har trent helt frem til nå, selv om det blir slappere og slappere :Plystre:

Regelen er at man skal holde seg til under 80% av makspuls, tror jeg. Jeg passet f.eks. alltid på at jeg ikke fikk melkesyre - da regulerer spinningen seg selv. Og så må man selvsagt lytte til kroppen, kynnere og bekkenet sier kraftig fra hvis man overdriver. :nikker:

Så jeg kan absolutt anbefale trening, jeg har hatt verdens enkleste svangerskap, tror jeg - og innbiller meg at treningen har en finger med i spillet.

mor -igjen
20-09-2004, 22:39
Spinn i vei er nå min mening. Men pass på å drikke mye også så du ikke blir så veldig varm, det syns ikke babyen er noe særlig. Og ikke veldig høy puls over lang tid. Trening er viktig under svangerskapet også -har jeg lært:flau:

uff uff - må ta meg sammen