PDA

Vis full versjon : Navn

Malinmor
17-08-2002, 18:42
Har alle funnet navn til den lille? :???: :???: Ikke vi:uff: Vi diskuterer masse om dagen, men vet ikke helt hva vi skal velge. Vi skal iallefall ha 2-3 alternativer klare til fødselen, så skal vi se hvem hun ligner på:D

Vi har tenkt på Vanessa, da dette er et typisk navn til jenter født i vekten;) Og det synes vi var artig siden Sebastian har et typisk gutte navn til de som er født i vekten;) Så tenker vi på Karoline og Natalie.

Også har vi begynnt å tenke slik at siden jeg har et navn som begynner på S og Sebastian sitt begynner på S så hadde det vert artig at vesla sitt navn også begynner på S som foreksemperl:Seline. Men vi vet altså ikke.

Hadde egentlig betemmt oss for Nikoline, men alle besteforeldrene syntes det var så stygdt og gammaldags at vi ikke vil bruke det. Svigermor sa det var et "fjøsnavn" :leiseg: :leiseg: Så da valgte vi bort det navnet, selv om vi liker det:( Noen synspunkter på det jeg har kommet med? Vil gjerne høre hva dere har valgt også jeg
:p

Klem :stakar:

Karius
17-08-2002, 18:53
Ja, som du sikket så under her, så har vi vel nesten bestemt oss helt for [SIZE=4][COLOR=red]Tuva MArgrethe[COLOR=red][SIZE=4]

Karius
17-08-2002, 18:55
JA, nå er navnevalget vårt nesten helt endelig...
de fleste rundt oss synes det er fint i tillegg og det er jo bare positivt da:)

Navnet blir Tuva Margrethe

Maline
17-08-2002, 21:45
Det er IKKE moro å bli påvirka av de rundt seg når det gjelder navn; vi hadde en liste navn som vi var så DUMME å fortelle til andre i slekta. De la IKKE skjul på hva de mente om d eulike navna, nei!...så negative vettu!!:sint: :sint:

...og så tenker jeg: hvorfor blir vi så påvirka av hva andre mener....hvis VI mener navnet er fint, så bør vi jo drite i hva andre synes!!....(oppgitt over meg selv!!:bonk: )

Du lurte litt på jente navn på S.....tja, la meg se;

* Selina/Selina
* Sara
* Senita
* Siren
* Siw
* Selma (min favoritt!)

- Sebastian & Selma - DET klinger synes jeg:)

Lykke til i valget!
;) ;)

Stinemor
17-08-2002, 22:18
Happii:

Hva i alle dager er det folk synes er så stygt med Nikoline da????:sint: GRRRRRR!!!

Jeg svarte deg på et innlegg tidligere om min svigerinne som fikk bare negative kommentarer fra familien da de bestemte seg for å kalle datteren sin for Nikoline. Jeg synes det er fint jeg! Og det vet jeg mange andre som gjør!! Direkte uforskammete var de i dette tilfelle. Heldigvis brydde de seg ikke om det, og beholdt navnet.

Ellers syntes jeg Seline var det fineste, og det passer jo bra sammen med Sebastian. :klapp:

Vi skal kalle vår for enten:

Martine

eller

Arian

Jeg regner med vi får noen kommentarer på guttenavnet, men det driter jeg i. Hvis noen våger å kommentere navnet negativt etter at barnet er født vi har bestemt oss, så kommer jeg i alle fall til å gi dem en overhaling, og i verste fall ikke be dem i dåpen!!!:bonk:

Hilsen en hormonell og humørsyk Stinemor!:gal2:

sunniva
18-08-2002, 17:34
Vi er usikre ennå. Vi har veldig forskjellig smak når det gjelder navn, men de to som vi er ganske enige om er Kaja og Leah . Men når vi forteller om disse navnene til familien så er meningene...ja, hva skal jeg si, delte. Noen synes Kaja er forferdelig og andre sier det om Leah. Jeg sier at det er vårt valg, at når jenta er født vil vi gi henne det navnet som vi synes hun passer til og som vi liker best. Men jeg må innrømme at det sårer når jeg får negative kommentarer på navnene. Hadde jeg kunne velge navn helt selv (drømme, drømme... he he he) så hadde nok Sarah, Sofie og Rebecca også stått på listen, men de vil ikke mannen ha. Fra før har vi Adrian på snart 4 år, navnet hans blir jeg bare mer og mer glad i ! :)

Lykke til med navnevalget deres. Jeg må si at jeg synes Nikoline er veldig fint! Det er nok et navn som kommer mer og mer, og da blir folk vant til det igjen.

Hilsen Sunniva (32+1)

Snoopy
19-08-2002, 00:57
Hei!

Enig med at dersom du og pappan liker navnet så må dere gå for det! Folk har alltid ulik mening om navn så å spørre alle mann om hva de synes, da ber man nesten om å få ett eller flere negative svar. Men ikke her, for her har vi skjønt poenget, nemlig!

Vi har ikke bestemt oss for jentenavn i tilfelle det blir ei lita tulle, men guttenavnet fant vi fort. Det blir Jacob :elsker: etter oldefar. Jeg har alltid syns at Jacob er et tungt og gammeldags navn, men det har snudd helt nå, og det var det første jeg kom på når vi for alvor begynte å diskutere navn! Syns det er helskjønt! Kort og greit (og et godt bibelsk navn som svigers vil like):p .

Om noen reagerer litt negativt på et navn så tipper jeg det snur seg etterhvert som de blir vant til det og blir bedåret av den lille skjønne jenta eller gutten som bærer navnet.

Snoopy

:findag:

Tiddelibom
19-08-2002, 11:05
Det viktigste er vel at foreldrene velger et navn som de synes er pent? Omgivelsene har en god evne til å få navnet til å passe når tiden går - og jeg synes det er ganske ubetenksomt å "drepe" et navn i utgangspunktet. De navnene en må smake litt på og bruke litt tid til å bli vant til, ender ofte opp som de fineste.
Mener nå Tiddelibom, da - som har en ERLE i magen

Helen
20-08-2002, 18:34
Folk er ikke akkurat beskjeden med å vise/si hva de mener om et navn..

Vi har bestemt oss for Victoria :elsker: eller Herman/Joakim:elsker:

Endel reagerer litt "undrende" :???: når vi nevner Herman som alternativ..
Skjønner ikke det - vi synes det er et flott navn vi da!

Vi kommer til å bestemme helt selv hva den lille skal hete!
Det blir spennende å se om h*n passer til noen av navnene!

Klem Helen og lille gullet (31+6)

Puncky
20-08-2002, 19:35
Jeg synes Nikoline er et kjempe fint navn! Hvorfor er det bare de navnene som "alle andre heter" som er de navnene som ser ut til å bli godtatt? :grrr:

Selv så fikk vi også negative synspunkter når vi fant navn, men nå som de er litt mer vant til de, så går det greit tror jeg.

Sant som Maline sier, hvorfor skal vi henge oss så mye opp i hva de andre mener? Men ikke hyggelig når folk sier "stakkars unge" og sånn heller da.... :sint:

Jeg personlig er litt fan av de mer sjeldne navnene. Vi bestemte oss for å finne navn som vi ikke kjenner så mange andre som heter, at vi slipper å assosiere med noen.

Vi har blitt enige om AMADEUS eller DOROTHEA.

Jeg synes Emanuel og er et kjempe fint navn, men det syntes ikke sambo... Litt greit å være enige :D

Kos Puncky :birth: 4. okt

Malinmor
20-08-2002, 23:47
Her var det mye fine navn:) Vi har ikke bestemmt oss enda, men det kommer nok......:???: Synes iallefall det er vanskelig og jeg har kanskje en litt "dårlig" side med at jeg hører på hva andre mener om disse navnene vi liker......Men heretter så akl vi prøve å tenke mere på hva VI synes.........så får vi se hva vi ender opp med tilslutt:D

:stakar:

takk for at dere svarte:)