PDA

Vis full versjon : Hvordan går det med kvalmen?

Gina
07-11-2002, 12:43
...

Della
07-11-2002, 13:03
Stakkars deg!
Har hatt ca to uker med ordentlig kvalme, spydde etter hvert måltid. Følte meg skikkelig dårlig! Men for noen dager siden ble jeg bedre. Nå blir jeg kun kvalm når jeg er sulten/trøtt/altfor mett. Har dessverre ikke noe råd til deg, unntatt å prøve å spise ofte, men lite. Det er det eneste som hjelper for meg.
Men i tillegg har jeg så fryktelig vondt i puppene. Det er en lettelse når jeg kommer hjem om dagene og kan ta av meg BH og "slippe de løs". Ser jo at de har vokst endel, ingenting er jo bedre for jeg har ganske små - men trenger det å være så ondt ??
Håper formen blir bedre ganske fort for deg, Gina!

amarige
07-11-2002, 13:57
Jeg er 9 uker imorgen, og har vært kjempekvalm i 3-4 uker nå.
Jeg ligger også på sofaen stort sett hele dagen, har ikke vært i butikker på en mnd, er driitlei av å ligge her. Blir jo helt isolert.
Håper jeg blir bedre om 1-2 ukers tid.

Neelie
07-11-2002, 14:01
Dette er 3. uken min hjemme pga kvalmen... Ikke noe morsomt, nei. Er sykemeldt 2 uker til.

Det eneeste som hjelper meg er å ikke bli sulten, passe på å spise ofte men lite.

Håper du blir bedre snart!

Trolley
07-11-2002, 14:11
Jeg er 6+6 i dag, og har vært skikkelig kvalm i halvannen uke nå. Det er perioder i løpet av dagen jeg ikke er så ille, men ca 50% av tiden ligger jeg grønn på sofaen. Spyr fler ganger om dagen:spy:

Er sykmeldt av andre grunner enn kvalmen, men jeg må si at jeg er ganske lykkelig over at jeg ikke må jobbe disse dagene. Skal etter planen på jobb igjen på mandag, men skjønner ikke helt hvordan det skal gå.

Varigheten på kvalmen varierer for de fleste, men jeg har et håp om at det verste skal gi seg om et par uker.

Merker at jeg blir veldig negativ av kvalmen. Når den er på sitt verste merker jeg at jeg ønsker hele graviditeten dit peppern gror, og jeg blir veldig dyster i fht livet fremover osv. Det er faktisk nesten det verste med hele kvalmen.

Trolley 6+6

Dragen
07-11-2002, 15:21
Huff og huff! Skjønner at jeg er heldig, som bare :spy: om morgenen, og bare når jeg har fått for lite søvn.

Bortsett fra søvn er mitt tips mot kvalme lettsaltet potetgull! Både sunt og godt :)

Eller salte kjeks, eller riskaker. Og så har jeg hørt at for noen hjelper det med brus.

En ting som kan være kjekt å vite er at det er helt normalt at kvalmen forsvinner over natten. Sånn var det med meg forrige gang, og da ble jeg ganske bekymret. Men alt var i orden.

SunnhetsDragen

Beate2
07-11-2002, 15:39
har den vist kommet til meg også. Jeg kaster ikke opp, men er rett og slett uggen hele dagen.

En ting som er flott....Jeg orker ikke røyk, og jeg som trodde jeg ikke skulle klare å slutte:klapp:

Beate og :baby: Nurket

Ink
07-11-2002, 16:51
Jeg vet ikke om jeg burde være glad, eller bekymret jeg. Jeg er bare småkvalm og har aldri :spy: Jeg kjenner jo at jeg er litt uggen og har en klump i halsen, men ikke noe mer enn det... Skulle ønske at jeg var litt kvalm innimellom for her er matlysten for stor og vekta øker :(

Håper dere får det bedre snart alle sammen!!

liefje
07-11-2002, 17:09
Ville bare sende en liten sympatihilsen til alle dere som er kvalme kvalme og kaster opp :stakar: :stakar:

Fant artikkelsen "Morning Sickness: Your survival guide" paa en engelsk internetsite. Kanskje noen gode tips til dere der?

http://www.parentsplace.com/features/morning/articles/0,10335,258686_113468,00.html

Selv er jeg ikke direkte kvalm bare plaget av litt sure oppstöt av og til - litt avh. av hva jeg spiser har jeg merket, spesielt alt som har med sitrusfrukter aa gjöre er mindre bra (men det liker jeg som godt at jeg spiser det likevel).

Hold ut jenter!!! :klapp:

Linejenta
07-11-2002, 17:18
Etter jeg sluttet å jobbe, var sykemeldt store deler av oktober 100% og da ble jeg bedre etter et par uker og nå er jeg sykemeldt 50% og merker at kvalmen kommer når jeg er på jobb og stresser fælt. Ellers er jeg ikke spy kvalm lenger og det er herlig. Nå kan jeg spise masse god mat uten at det kommer opp. Men så er jeg jo snart 11 uker på vei nå da:klapp:

Svimmelheten er værst for meg da:uff:

Klem fra

MokkMokk
07-11-2002, 18:53
Jeg har vært konstant kvalm nå i 6 uker jeg :uff: (er 9+2 idag)

I begynnelsen var kvalmen der konstant, for så å konsentrere seg om morgentimene de siste par ukene. Men i denne perioden var jeg sykmeldt 100%, og slappet mer av enn jeg pleier. Ble friskmeldt i uka som var, og kvalmen ble verre enn noengang. Hadde nesten ikke kastet opp til da, men begynte i helga :( Nå er jeg sykmeldt 50% i to uker, og jeg merker det hjelper litt på kvalmen, det å stresse ned litt i forhold til jobben.

Forøvrig syns jeg det er aldri så lite OK å være litt kvalm også, for da føler jeg meg tryggere på at alt er som det skal være.
Så får jeg heller ha det litt ille mens det står på.. :)

Klem,