Vis full versjon : Hvilket yrke har dere?
Linejenta
07-11-2002, 13:08
Har "stjålet" spørsmålet fra aprilklubben jeg... Som hun skrev: å være hjemmeværende er jo også en jobb..
Ellers skal dere fortsette med dette etter permisjonen eller?
Selv jobber jeg som markedskonsulent i en utdanningsinstitusjon i Oslo. Har en bachelor i markedsføring/markedskommunikasjon. Markedet her jeg bor er elendig, så etter permisjonen er det mulig at jeg skifter helt beite.. I Oslo kommer jeg ikke til å fortsette iallefall.
Selv vurderer jeg permisjon litt lengre enn planlagt, dvs over sommeren 2004..
Klem fra
Jeg er hjemmeværende jeg :) Har vært det en stund nå, og kommer nok til å bli værende hjemme noen år til. Trives stortsett med det, men savner litt å bruke hode av og til :uff: :p
Når jeg en gang skal ut i jobb, håper jeg å få jobb som sekretær. Har jobbet med det i fem år før vi fikk barn. Storkoste meg med det!! Skal prøve å oppdatere datakunnskapene mine litt nå som jeg går hjemme, men det går i sneglefart...:bonk: Har mistet litt av konsentrasjonen jeg.
Jeg er utdannet statsviter og har en spennende jobb i Oslo Kommune.
Dersom alt går bra med trollungen, har Pappaen og jeg planer om å dele permisjonen på midten, slik at jeg er tilbake i samme jobb igjen fra nyttår 2004.
Trolley 6+6
Jeg arbeider ved Høgskolen i Bergen som sekretær. Travle dager, med mange utfordringer.
Ellers har jeg en nydelig datter på 5 år som jeg forguder å tilbringe fritiden min med.
Ser frem til et år i permisjon!!!!!
Beate og :baby: Nurket
Og jeg er student på femte året. Fikk Poden mellom to studieår i fjor, og Dragetemmer'n har hatt hele permisjonen. Så denne gangen skal jeg være hjemme. Blir hjemme til nyttår, og så skriver jeg ferdig oppgaven min mens mannen går hjemme en stund.
Etter det skal jeg ha FERIE! Lenge! Regner med å søke på jobber, og begynne å jobbe i august 2004.
Det er planen. Men vi tar det litt som det kommer...
"Egentlig" er jeg sivilökonom fra NHH i Bergen og har jobbet som European Marketing Manager i et stort internasjonalt firma de siste aarene. Jeg var imidlertid lei av alt stresset, inkl. masse reising og ville ha mer tid til aa leve/hobbier/familie/venner/mann etc. og pga. dette bestemte jeg meg for aa ta et friaar. Og friaaret var ikke mer enn begynt för jeg ble gravid, noe som til da ikke hadde lykkes - tror nok det er en sammenheng...
Jeg jobber med data:) Er en slik som tar imot kjeft når Pcen ikke virker og prøver å forklare at man ofte må ha i strømledningen for at den skal virke :lol:
Da kjenner jeg deg veldig godt - jeg har nemlig kjeftet mange ganger pga. PC-en som ikke virker!!! :D :D :bonk: :bonk: :bonk:
MokkMokk
07-11-2002, 19:01
Jeg er sykepleier :)
Vurderer videreutdanning med tiden, evt. bytte beite helt, men har ikke bestemt meg 100% ennå.
Først og fremst blir det familieliv nå fremover, karrieren får komme litt i bakgrunnen.. :uff:
Klem,
jeg er frisør...
og jeg tror nok jeg kommer til å fortsette i yrket etter permisjon, men kanskje litt redusert stilling, vet ikke ennå :???: :???:
nå er jeg daglig leder, så jeg har en dag i uken uten kunder, og det er ikkeså dumt, da formen stiger og daler propsjonalt med hormonene :p :p
(9+3)
kristina
08-11-2002, 11:45
Jeg jobber som prosjektøkonom. Har et engasjement her ut 2004.
Ettersom jeg skal ha tvillinger får jeg noe (litt for lite) lenger permisjon, så hvorvidt jeg kommer tilbake til denne stillingen er usikkert.
Jeg er utdannet ingeniør, teknisk kybernetikk. Jobber med salg i elektronikkbransjen.
Jeg er datamenneske jeg og. Jobber med nettbank og prosjekter for fremtidige it-løsninger i en bank. Er litt lei av jobb og gleder meg til å få et år hvor jeg bare tenker på familie, hus og hjem!
Jobber som Administrasjons Assistent i 100% stilling. Akuratt nå merker jeg at jobben tar piffen ut av meg. Trives veldig godt, men håper å gå ned i stilling etter at den lille er født. Har lyst å tilbringe så mye tid som mulig med nurket om sjansen er der.
9+6
Jeg jobber ikke jeg.
Har jobbet som lærer i mange år (i Finnmark) og flyttet til Trøndelag da jeg var seks måneder på vei med storebror. Det er plent umulig å få seg jobb som lærer her i byen, så jeg er nå arbeidsledig. Og jeg må innrømme at jeg nyter det! Jeg kan gå hjemme med lillemann hele dagen og likevel få dagpenger. Problemet blir når nestemann kommer, for permisjonsgrunnlaget blir jo ikke akkurat så bra....
Jepp jeg er også arbeidsledig, men man får jo det samme som man får i arbeidsledighetstrygd i permisjonspenger har jeg hørt, stemmer ikke dette? Er jo ikke akkurat så lett å få seg jobb her heller...
De regner vel de seks beste av de ti siste månedene, men for meg blir det likt siden jeg bare er hjemme. Dagpenger er ikke det mest lukrative å leve på nei...
Jeg er siviløkonom fra NHH, men jobber ikke i en typisk siv-øk-jobb. Er adm.sjef i en liten bedrift.
Vet ikke om jeg skal tilbake dit etterpå. Håper markedet endrer seg så jeg slipper....
Jeg er sykepleier! Hva jeg skal gjøre etter endt permisjon vet jeg ikke. Akkurat nå jobber jeg 50% natt, for å kunne være hjemme med datteren min. Må si at akkurat nå er det tøft å jobbe om natten nå når jeg er gravid igjen og trøtt hele tiden! Skal begynne igjen i full stilling over nyttår engang, kun for å få mer penger i permisjonstiden (sleipt eller?)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.