Vis full versjon : Bekkenløsning og bading i badekar
Cirkeline
07-11-2002, 14:13
Hei hei!
Skal ut på besøk til svigerfar i helga og han har badekar, og jeg eeeeelsker å ligge å duppe i badekaret i flere timer. Nå lurte jeg imidlertid om det har en effekt mtp bekkenløsning. Verre - eller bedre?
Og jeg vet at det er en del oljer man ikke skal ha i badekaret når man er gravid, men hvilke kan man bruke? Er det noen der ute som vet?
Klem fra cirkeline (19+6 - OIII - halvgått i morgen!!!! :klapp: :klapp: :klapp: )
Tror egentlig at det bare har en positiv virkning på bekkenløsning, det finer du jo fort ut også....
Men når det gjelder oljer har jeg ikke noen enorme kunnskaper men jeg mener å ha hørt at du ikke skal bruke oppkvikkende oljer...
Men avslappende som lavendel og slikt kan du bruke...
Prøv eventuelt å let litt rundt på interett så finner du kanksje mer informasjon om det...
Bluelady
07-11-2002, 18:39
Jeg elsker å bade og spurte jordmora om dette. Hun sa at det var anbefalt at gravide holdt seg helt unna slike oljer, men heller brukte bare en badeskum. Hun kunne ikke gi noen nærmere forklaring på dette da så jeg vet ikke...
Det er bare godt å synke ned i varmt vann når man har bekkenløsning. Eneste problemet jeg har er at det kan være vanskelig å komme seg opp igjen.
Når det gjelder olje i vannet så dro jeg til BodyShop og spurte om de hadde noe å anbefale. De hadde en serie der som var for gravide. Kjøpte en olje der (husker ikke hva den heter) den er ganske god.
T-30
Marielle
08-11-2002, 14:08
Jeg har litt bekkenløsning, og synes det lindrer ganske godt å ta varme bad. Jeg bruker alltid lavendelolje i badet - det gir en god lukt, virker beroligende - og er ikke skadelig for gravide.
Marielle og Lykkeliten 29+1
På apoteket finner du et hefte om Eteriske oljer utgitt av NMD (Norsk medisinaldepot ASA). Bakerst er en liste av oljer som ikke bør brukes av gravide :)
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.