PDA

Vis full versjon : Sykemelding.....

Phoeebee
07-11-2002, 15:04
Skulle kanskje lagt dette under rettigheter, men det haster litt...

Det er fare for at jeg blir sykemeldt pga bekkenet om ikke saa altfor lenge... Problemet er at jeg kun har vert ansatt siden 15. juli. Har jeg da rett paa sykepenger, eller har man ikke det under proveperioden??? Dersom jeg ikke har rett paa sykepenger, saa sliter jeg jo litt hvis jeg skulle bli sykemeldt... Og bekkenet hyler saapass at jeg er fristet til aa sporre om en sykemelding... Har vondt stort sett hele tiden, og gaar som ei and!!!!!!

Haaper noen kan svare meg raskt!!!!

Klemmer fra Annelin og Malin

26+4

Savanna
07-11-2002, 15:11
Du har rett på sykepenger det er jeg sikker på....
Det er noe med tiden du har vært ansatt hos arbeidsgiver, uansett vil du ha rett på dette fra trygdekontoret...... i noen tilfeller er det arbeidsgiver som betaler og får sykepengene fra trygdekontoret...
Gå inn på trygdeetaten.no og sjekk ut når det gjelder sykepenger og slikt....

Jeg vet det finnes to regler, en som gjelder 2 uker og en annen tror jeg er 2 mndr, men ikke helt sikker på hva som er hva...
Men rett på sykepenger skal du ha!

Lykke til med bekkenet og håper det hjelper med hvile! :stakar:

Bluelady
07-11-2002, 15:11
Du har krav på sykepenger. Du må bare ha vært ansatt i 14 dager (tror jeg) for å ha krav på det. Om du går i prøvetid eller ikke spiller ingen rolle her.
Så få deg en sykmelding du.
God bedring!

Tidl. bruker
07-11-2002, 15:20
Men, uansett, om du ikke har vært ansatt to uker en gang, vil du få sykepenger av Trygdeetaten etter de to ukene hvor det er arbeidsgiver som skal betale deg.