Vis full versjon : Når er det kynnerne "skal" komme?
Jeg har mye kynnere når jeg går litt fort eller styrer alt for mye. Ei venninne mente at jeg derfor måtte passe meg litt, for kynnerne skulle komme når man slappet av. Stemmer det??:undrer:
Det er helt vanlig at man får kynnere når man anstrenger seg! Du må gjerne ta det som et signal om å ta det litt mer med ro.
Enig med Happy.
Kynnere kommer når man overdriver.
Folk blir sykmeldt på grunn av kynnere, nemlig for å slappe av så de avtar.
Lille Ru
23-09-2004, 12:48
Jeg får nå aldri kynnere når jeg slapper av nei!
Her kommer de hver gang jeg tenker på å gjøre noe :blunke:
Så hun tar nok feil når hun sier at de skal komme når man slapper av - de skal nemlig gå bort når en slapper av...
Og ellers - enig med gamla ;)
Vintersol
23-09-2004, 14:18
Jeg får kynnere også når jeg slapper av....
Jeg får kynnere når jeg setter meg ned, når jeg reiser meg opp, når jeg prøver å løfte noe, når jeg går, når jeg legger meg...
hmmm...kanskje jeg egentlig har kynnere hele tiden?
Uansett, alt er vistnok normalt, og det jeg har lest er at hvis kynnerene fortsetter og er like kraftige 30 minutter etter at du har endret adferd, DA først kan du begynne å bekymre deg.
Tidl. bruker
23-09-2004, 14:52
Det er helt vanlig at man får kynnere når man anstrenger seg! Du må gjerne ta det som et signal om å ta det litt mer med ro.
yepp:nikker:
Mulig det er forskjell på flere gangsfødene, for jeg har veldig mye kynnere når jeg sitter i ro også jeg da, men en mulig årsak er jo at jeg har UVI, men kynnere kommer uansett om jeg stresser eller ikke. Og det har bare blitt værre for hvert svangerskap også.:urk:
Tror helt ærligt at det er veldig inividuelt jeg da:nikker:
Mulig det er forskjell på flere gangsfødene, for jeg har veldig mye kynnere når jeg sitter i ro også jeg da, men en mulig årsak er jo at jeg har UVI, men kynnere kommer uansett om jeg stresser eller ikke. Og det har bare blitt værre for hvert svangerskap også.:urk:
Tror helt ærligt at det er veldig inividuelt jeg da:nikker:
Ja, du har helt rett: det er en kjent sak at flergangsfødende kjenner kynnerne bedre, har flere og at de kommer tidligere og hardere (det finnes unntak). Det samme gjelder jo også for etterrier, de blir værre for hver gnag man føder, sies det.
Kynnere er livmorens trening til fødselen. Faren kommer først når kynnerne går over til å bli rier som modner livmormunnen. Voldsomme provokasjoner på heftige kynnere kan utløse rier og derfor blir gravide som er plaget med mye, harde/vonde kynnere bedt om å ta det med ro.
Dersom man er usikker på om man har mer kynnere enn normat bør man ta dette opp på neste kontroll.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.