PDA

Vis full versjon : Ultralyd

Qlio
07-11-2002, 16:46
Hei!

Er det mange av dere som har vært på ultralyd ennå?
Eller har planlagt det i nær fremtid (altså før ordinær ultralyd)?

Jeg er ikke rolig, hadde en SA for 2 år siden, og vurderer sterkt og spørre min lege 20.november om jeg kan få en tidlig UL.....

Åhhh..... det er så mye fram og tilbake med meg disse dagene!!!

MEN; Jeg er 4+3 i dag!!!! :klapp:

Amygdala
07-11-2002, 17:20
Hei på deg Qlio:)

Jeg har allerede bestillt UL 18.nov :kidoki:

Jeg er aaaaaaltfor utålmodig til å vente til jeg er kommet i uke 18 før den ordinære UL skal være.

Det blir spennende, tror det ikke helt ennå.....:happycry:

Er 4+5 idag:klapp: :klapp:

Qlio
07-11-2002, 19:09
Hei, Amygdala!

Hvor har du bestilt UL?
Er det via din lege, eller er det privat?

Jeg forstår det heller ikke,
sjekker papiret for blod hver gang jeg har vært på do........

:bonk:

Mamemi
07-11-2002, 22:17
Er den lykkelige eier av en rekvisisjon til ultralyd, jeg! :) Regner med at den blir brukt rundt uke 8, da kan vi se både et lite hjerte som slår og andre morsomme ting der inne - om alt er bra. I følge legen min er det uheldig for fosteret om moren er anspent og nervøs, så han synes det er medisinsk forsvarlig å sende engstelige gravide av gårde på en kjapp ultralyd dersom dette senker skulderhøyden et par centimeter. Vet av erfaring at det i alle fall hjelper meg med tidlig ultralyd.

Qlio
08-11-2002, 00:01
Jeg har mottatt noe velmente råd fra en av mine MSN-venner som jeg har tenkt til å bruke.

Jeg VIL ha UL, og jeg kommer til å smøre på litt hos legen, for jeg forlater ikke det kontoret uten rekvisisjon.

BASTA!

Dahlia
08-11-2002, 10:05
Jeg har bestilt privat UL til 13 desember :eek: det er en fredag..

Koster flesk, men er verdt det :)

Afrodite
08-11-2002, 10:31
Hei
Jeg har bestilt UL til den 29/11. Da er jeg 8+1 uker så da kan man jo se litt mere. Gleder meg vilt og hemningsløst og er kjepespent på om det er :baby: eller :baby: :baby: der inne!!!

Afrodite
12.juli:findag:

MissesX
08-11-2002, 10:35
Hva koster slike private Ul'er og hvor bestiller man dem?!?

Sorry men der er jeg grønn :bonk:

Hadde jo vært arti å vært på en for å sjekke at ting stod bra til, for så å kunne ta med lillegutt på hoved Ul'en :) Men da vill jeg sjekkes ganske så tett opptill den for å være helt sikker. Ikke morro å ta med han vist noe skulle vise seg å være galt :(

Kanskje en ide om hvordan han skal få vite det ;)

Saga
08-11-2002, 12:51
Husk at det er begrenset hva man kan se såpass tidlig i svangerskapet...selv på UL. Jeg opplevde Ultralyd som gav "feil" svar i uke 7.......
Det er en grunn til at jordmor vil at gravide skal vente litt. De er veldig redde for å uroe unødvendig.
Det kommer veldig an på utstyret og erfaringen til jordmor som tar ultralyd. Jeg ville anbefale å vente til ihvertfall etter uke 8 - 9.....men det er meg da;)

(Fikk tidlig ultralyd pga sterk blødning...ville nok ikke fått det ellers)

Amidama
08-11-2002, 14:04
Jeg er ihvertfall veldig glad for at legekontoret der jeg går samarbeider med en spesialist i gynekologi eller hva det heter, som vi gravide får ultralyd hos :) Følte meg rimelig trygg hos han!
Og som han sa selv når jeg ville vite kjønnet så sa han at han hadde 99,99 prosent rett , eller han hadde tatt feil en gang på over 30 år :) Og han sa at min sønn kom til å veie 3500 gram da han ble født var jo nesten rett, han veide nemli 3480 :)

Voyager
08-11-2002, 14:19
Har vært på UL en gang, skal igjen i neste uke. Forhåpentligvis for å se et bittelite bankende hjerte.

Dahlia
08-11-2002, 14:30
Jeg skal betale kr 700.

Tok UL i uke 12 med jr. oxo og valgte samme sted fordi de var veldig flinke. Fant de i sin tid i gule sider :)

Mamemi
08-11-2002, 14:40
Ja, nå sitter jeg med rekvisisjonen min, da, og skal bestille ultralyd. Men enten så er jo timelistene fylt opp til langt uti januar, eller så får jeg omtrent time på dagen! :eek: Så da er spørsmålet mitt: Når bør jeg ta den ultralyden? Hadde tenkt i begynnelsen av desember selv, men er det noen som vil dele erfaringer? Formålet mitt er å se at det er liv der inne, altså et bankende hjerte. Størrelsen har ikke så mye å si. ;)

Amygdala
08-11-2002, 15:07
Hei på dere julidamer:)

Jeg bestillte privat hos spesialist på svangerskap og barnløshet.
UL hos spesialist her i bartebyen(Trondheim) koster 550,-.

Hun jeg snakket med på tlf. var kjempehyggelig og sa at det ikke var så mye å se før man er i uke 5.
Jeg skal dit når jeg er i uke 6 og håper at alt ser bra ut....

:findag:

Mossa
09-11-2002, 01:26
Jeg skal til ultralyd på sykehuset etter jul en gang, da er jeg ca. 14 uker på vei. Vil vente til da jeg, siden jeg var kommet til uke 13 de to gangene de oppdaget MA - vil liksom ikke bli noe mindre bekymra om jeg tar en ul før det. Har tenkt på det også, at hvis det skal vise seg at den lille ikke lever der inne - så vil det bli for tøft å få vite det rett før jul. Da får det heller vente.....usikkerheten er bedre tross alt.

I Trondheim så er dem veldig fine i forhold til ul forresten, bekymrede mødre som har mistet - får som oftest ul på sykehuset. Det er ikke alle sykehus som tilbyr det....

Gyda
09-11-2002, 10:40
Hei.

Jeg tror det er ganske standard å ta UL rundtomkring uke 7 når man har blitt gravid med IVF? Jeg har i hvertfall hørt at andre gjør det.
Siden jeg bare hadde ett egg, selve gullegget :D så er jeg ikke sikkert på om det blir ul på meg.
Men jeg tror nok at jeg vil bestille privat ul, før jul (morro å gi bort bilde av mirakelet i julegave til besteforeldre!!!) hvis det ikke blir noen ul på Riksen.