PDA

Vis full versjon : Kan jeg bruke badekaret?

Tidl. bruker
23-09-2004, 18:54
Brrrr... Nå er det virkelig høst. Det blåser og regner i bøtter og spann. Jeg er en frostpinne av dimensjoner, og har jeg først fått frost i meg så sitter den hele dagen. :nemlig: Vi flyttet inn i ny leilighet i sommer, med et stort og deilig badekar. Og det første min mor sa til meg var at det kan ikke jeg bruke, nå som jeg er gravid... Stemmer dette? Mitt lille håp er at dette var slik som de sa før i tiden, da mor gikk gravid, men som de har gått i fra nå. De anbefaler jo bading i basseng. Kan det være så gale om jeg tar meg et langt deilig varmt bad?

Elise_
23-09-2004, 19:03
Boblebad skal du ikke bruke, og du skal heller ikke bade de siste ukene/dagene før fødsel når du vet at slimproppen har gått. Det er pga bakterier.

Leste et sted at jeg ikke skulle bade/dusje i så altfor varmt vann, så ikke ta det så varmt at du nesten skolder huden din da. ;)

Tullejenta
23-09-2004, 19:03
Så lenge slimproppen sitter på plass burde det vel ikke være noe problem med bading. Jeg har badet, dvs prøvd meg på et bad, men ble jo ikke våt på magen en gang. Og ikke hadde vi nok varmt vann heller...:mumle:

Tullejenta
23-09-2004, 19:05
Ang temperaturen på vannet så mener jeg at jeg leste for lenge siden (før graviditeten var et faktum) at babyens badevann forblir ved kroppstemperatur. Men hvem orker vel å brenne av seg huden uansett?

Elise_
23-09-2004, 19:14
Jeg tror det er store uenigheter om babyen kan bli overopphetet av sol og vann eller ikke...

Lizzie
23-09-2004, 19:18
Jordmor sa til meg senest i dag at jeg skulle bade og kose meg. Gjerne med litt godluktende oljer og greier.

Kos deg i badekaret!

Tullejenta
23-09-2004, 19:21
Jeg tror det er store uenigheter om babyen kan bli overopphetet av sol og vann eller ikke...
Men hvis vannet er passelig varmt slik at man ikke brenner huden av seg så tror jeg ikke babyen kan lide noen nød... Ingen grunn til å bli isbadere bare fordi vi har fått noen hybelboere vel?

carolin
23-09-2004, 19:27
Jeg spurte legen min om dette og fikk beskjed om at det var bare til å bade. Hvis vi skal høre på alt man ikke kan gjøre når man er gravid,så er det ikke mye som ikke er farlig( ikke kjøre bil, ikke bade, ikke spise det ikke drikke det, ikke sitte sånn,etc,-). Så mitt råd er at så lenge du føler deg vel med det du gjør, så gjør det :skratte: ( med mindre det er sikkert at det er skadelig for småen da selvfølgelig)

Kvakk Kvakk
23-09-2004, 20:24
Jordmor sa til meg senest i dag at jeg skulle bade og kose meg. Gjerne med litt godluktende oljer og greier.

Kos deg i badekaret!

Det er en del eteriske oljer gravide ikke skal bruke i forbindelse med bading. Sitat fra såpeboka mi: "Bruk eteriske oljer med forsiktighet under svangerskap". Det står imidlertid ikke noe om hvilke oljer det gjelder :undrer: Men bade det kan du i hvert fall :nikker:

Skvise
23-09-2004, 20:29
Bader ofte ej !!!!
Boblebad og massasje dyser på full guff !!!
er så digg og avslappende !!!
Har ikkje tenkt å slutte,
for etter fødselen må ej jo holde meg unna i seks veke :mumle:

Scarlet
23-09-2004, 21:04
Har også forstått det sånn at det er varmen man skal være litt forsiktig med spes i starten - men enig med Tullejenta at det nok regulerer seg selv for de fleste.

For oss i Moby Dick-klassen er det i alle fall ikke noe problem lengre, magen ruver høyt over vannstanden i badekaret hos meg!! :lol:

Tidl.bruker
23-09-2004, 21:06
Kos deg du, skal ikke være farlig som jeg har hørt.

Heldig dere som har badekar!

Pulsatilla
23-09-2004, 21:10
:nikker: Bare å bade og kose seg!
Tror nok du får heteslag lenge før det blir for varmt i fostervannet! Jeg bader ofte, det er deilig - men det begynner å bli litt strevsomt å komme opp av karet etterhvert... ;)

Elise_
23-09-2004, 21:35
Men hvis vannet er passelig varmt slik at man ikke brenner huden av seg så tror jeg ikke babyen kan lide noen nød... Ingen grunn til å bli isbadere bare fordi vi har fått noen hybelboere vel?

:knegg: Ikke det jeg mener heller.

Ville tatt meg et bad selv, hvis jeg hadde hatt muligheten...

Labbis
23-09-2004, 21:58
Spurte på Føden da jeg var innom der nå i helga, og de sa det var bare å bade. Måtte bare passe på at vannet ikke var for varmt. Har badet helt fra første dag jeg. Elsker det!!!

Nå må mannen hjelpe meg litt når jeg skal ned og opp derfra, men det er jo bare så herlig!!

Tullejenta
23-09-2004, 22:31
Boblebad og massasje dyser på full guff !!!
Er det kanskje bare offentlige boblebad man skal holde seg unna?

Dis
23-09-2004, 23:01
har ikke hørt oe sånn i det hele tatt jeg..Sist svangerskap badet jeg fra begynnelse til slutt. Men man skal ikke bade når man er i barsel,men det sier seg jo nesten selv :urk: Lykke til med dukkerten :klemme:

Jensinemor
23-09-2004, 23:46
Jeg badet så og si hver dag sist svangerskap. Det lindrer veldig godt rygg og bekkensmerter.