PDA

Vis full versjon : Fragmin

vesla
26-09-2004, 21:55
Er det flere her inne som bruker fragmin??????????
(spurte vel om det når jeg var medlem i marsklubben)
men så god husk har jeg ikke!!
så spørr på nytt jeg!!

hvordan går det med sprøyte stikkingen??
fått blåmerker enda?? Ikke jeg, de kommer ve!

:klemme:

(tror dette innlegget passer inn her...hvis ikke er det bare og flytte):nikker:

Manga
27-09-2004, 13:11
Ja, jeg bruker Fragmin - 2 sprøyter pr. dag. Synes det går veldig greit jeg. Har brukt det fra uke 7 om jeg ikke husker helt feil. Noen ganger får jeg blåmerker, andre ganger ikke. Det største problemet nå er at mageskinnet har blitt så seigt så midt på er det litt hardt å få inn sprøyta. På sidene går det fortsatt bra. Legen sa jeg kunne stikke i låret også hvis det ble vanskelig etterhvert, men det har jeg ikke prøvd. Sprøytestikkinga har blitt en vane, ikke noe jeg klager over. Synes du det går greit eller?

vesla
27-09-2004, 20:11
jeg bruker kun 1 sprøyte om dagen.
det går greit med meg!!!
men har lurt på hvordan det går når magen er stram ja!!!
låret er jo en mulighet!!
begynte med fragmin igjen med en gang jeg fant ut at jeg var gravid.
fått 1 blåmerke nå!
ja det blir en vanesak når man skal stikke hverdag i 9 mnd.
hvilken styrke har du da??
har 7500 IE i en sprøyte (0,3ml)

Manga
27-09-2004, 22:56
Jeg brukte 7500 IE en gang pr. dag fram til jeg hadde passert 20 uker. Etter det har jeg brukt 5000 IE to ganger pr. dag. Så skal jeg over på 7500 IE en gang pr. dag etter fødsel. Vet ikke hvor lenge jeg må bruke det etterpå. Forskjellig svar fra lege til lege, men det tar vi når den tiden kommer.

vesla
28-09-2004, 11:03
oki, takk for svar!! høre med legen min jeg, om jeg skal bruke samme hele tiden eller hva!
de doserer vel etter vekt på det her kanskje....??

Manga
28-09-2004, 11:44
Ja, det går vel på vekt. Mulig grunnen til at man går på Fragmin også har noe å si, hvor stor faren er for blodpropp. Jeg hadde en blodpropp for 4 år siden og de fant da ut at jeg har APC-resistanse. Godt å vite at man blir ordentlig fulgt opp i allefall. Jeg går til ekstra kontroller på sykehuset.

vesla
28-09-2004, 21:20
oki!!

legen skulle henvise meg til gyn.poliklinikk på sykehuste, slik at jeg blir fulgt opp ekstra pga fragmin, noe jeg syns er kjempe godt!!