Vis full versjon : Smerter
I går kveld, natt og i morges har jeg hatt ganske vondt der nede :( Kan ikke forklares som "menssmerter" heller. Men at det kommer i tak og er ubehagelig! Sist svangerskap var jeg rimelig langt på vei da jeg fant det ut. Så det er liksom "første" gang jeg går igjennom akkurat dette!
Vær gang jeg er på do sjekker jeg papiret for om jeg blør :( Men det har nok også mye med at det ikke har gått "helt" opp for meg enda :bonk:
Syns jeg er mye mer bekymra nå en sist gang! HAr sikkert med at jeg vet det mye tidligere, og at man "vet" litt mer.
Uff dette ble et skikkelig syte innlegg, men har en litt tung morgen i dag jeg :leiseg:
Klemmer
Tidligere bruker
08-11-2002, 09:37
Jeg tror det er livmoren din som strekker seg, som gjør at du kjenner disse smertene. Den skal jo vokse en hel del nå i straten av svangerskapet. Og det kan til tider kjennes ganske godt.
Syns du det blir for ubehagelig og vondt, så kan du jo snakke med legen din.
:klem: DL 14+0
En skal liksom kjenne at en er gravid også da:) Det er jo en stor prosess som foregår i kroppen din. Men det skal jo ikke være for mye ubehagelige smerter heller.
Var jeg deg ville jeg tatt det litt med ro. Sett om smertene roet seg. Ring legen din om du er usikker. Dette går sikkert bra. Lykke til og god bedring:D :klapp:
Amygdala
08-11-2002, 15:13
Hei Marit:)
Hvordan går det med deg?
Håper det går bedre nå:stakar:
Jeg er litt bekymret for nå har jeg ikke så mye dragninger i magen lenger.....
Det var litt betryggende å kjenne "noe".
Jeg har også merket sånne rare smerter i nedre del av magen omtrent helt nede ved skambeinet eller mot underlivet. I går var det ganske kraftig, og det kom sånn innimellom. I dag har jeg en rolig dag på jobben, og merker ingenting til det. (Har god tid til å kjenne etter, men det er stille:) ) Jeg tror det må være livmora som vokser, den skal jo utvide seg mye i starten for å gi plass til fosteret.
Hvis det blir ille er det vel egentlig det lureste å ringe legen. Jeg smører meg med tålmodighet inntil videre, jeg har vel kommet for kort til at man kan si noe som helst om hva det kommer av...
Gitte 5+0 i dag :)
Sniker meg inn fra desemberklubben. Det er nok som d-lady skriver, at det er vokse smerter. Hadde endel slik i begynnelsen jeg også,og uttrykte min bekymring til jordmor,men hun sa at jeg bare skulle roe ned tempoet! det er jo klart en blir bekymra!
t-21 / t-27
Jeg lister meg inn fra juniklubben.
Har bare lyst til å si at blir det ille så kontakt lege!!
Jeg er 7+0 idag (en av de "yngste" i juniklubben), og opplevde selv for ca 2 uker siden det man kan kalle menssmerter. Jeg leste også rundt omkring på bl.a. SM og BIM at det skulle være helt normalt.
Til slutt gjorde det innimellom veldig vondt, men det kunne gå lange perioder der jeg var helt fin. Dro til legevakten og de mistenkte at det kunne være svangerskap utenfor livmoren. Det som det viste seg å være, var en cyste på eggstokken på ca. 7-8 cm i diameter. Dette er visst ikke veldig uvanlig i fbm tidlig graviditet. Har vært sykmeldt i 2 uker, og den er på retur. Blir det for ille, så må de operere. Ikke farlig, men vondt (ikke operasjonen, men cysten).
Ikke for å skremme deg, men som min lege sa: litt vondt er helt naturlig, veldig vondt er ikke naturlig.
Lykke til, det går sikkert bra!
Trolley 7+0
Jeg har også hatt en del tak i magen, ekstra mye i kveld.
Sikkert fordi det er fredag,
det har vært en hektisk uke,
jeg har ikke sovet nok osv.....
Nå skal det slappes av, det forsvinner sikkert.
Men jeg må innrømme at jeg synes det er litt kos med den smerten også, hvertfall grunnen!!!!
:findag:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.