Vis full versjon : Vet dere kjønnet, eller vil dere vite det?
kristina
08-11-2002, 12:25
Jeg er kun litt over 9 uker, så det er jo ikke aktuelt å finne noe ut om kjønn ennå. Men jeg har i mine to første svangerskap vært veldig "bastant" og ikke ville vite kjønnene. Denne gangen når det er to, så må jeg bare innrømme at nysjerrigheten tar overhånd. Vi har derfor ikke bestemt oss ennå.
Hva med dere andre, vet dere eller vil dere vite hvilket kjønn tvillingene har?
Tilbake til en tidligere diskusjon. Det skrives at barna er anbefalt å ligge i sammen vogn (duovogn??) og ikke i vogn med to seperate bager. Er dette riktig? Fint med en liten tilbakemelding her, for vi har allerede begynt å se på vogn (prøver sansynligvis å få kjøpt en brukt).
Vi har hele tiden ønsket å få vite kjønnene. Og det blir en gutt og ei jente, helt sikkert siden vi er på ultralyd en gang i uka og dermed har sett det mange ganger allerede:)
Beate, 22+1
Vi har en gutt fra før, og jeg er hellig overbevist om at det bor to gutter inni meg nå.. Men det er vel kanskje mest fordi jeg har fryktelig lyst på ei lita tulle denne gangen, blir det ikke jente nå, blir det aldri noen jente på meg (mannen får sin nr 4 og 5)..
JA, vi skal vite kjønn, håper på svar ved neste UL 18. nov..
Aud :baby: :baby: 16+2
Tvillingmamma
08-11-2002, 16:04
Vi har villet vite kjønnene hele tiden, både av praktiske hensyn og av ren nysgjerrighet - som du sier - siden det er 2 så er det jo ekstra spennende. Legen og jordmor tror det er en gutt og jente - men vi tør ikke tro på det helt enda - det er liksom for godt til å være sant, og ultralyden er jo kun en skygge av virkeligheten -
vi skal jo på mange ultralyder til, og håper vi kan få bekreftet kjønnene da :p
Når det gjelder det med barnevogn, så gjelder jo det samme prinsippet som seng forsovet. De bør visst ligge i samme seng den første tiden, og de bør ligge sammen i vogna den første tiden. I forretningene så sier de at noen også velger å kjøpe en sportsvogn å ha 2 bagger oppi. Men det er for og i mot:
vi venter vinterbarn og har derfor følgende argumenter for å kjøpe en Emmaljunga kombivogn:
Det blir plass til å ha 2 poser oppi (f.eks. skinnposer) , og det er ikke plass til poser hvis vi skulle brukt 2 bager i steden -- og da måtte de ligge i poser rett ned i sportsvogna, og hva er vitsen da ? Det virker utrygt spør du meg !
De sover jo mye denne tiden , og kanksje de lettere får samme rytme dersom de får sove sammen også i vogna.
Det er finere med duo, enn å stappe bagger i en lav sportsvogn.
Vogna er 78 cm bred, noe som gjør at den kommer gjennom de fleste dører. ja, det er mine tanker rundt vogn-kjøp. Vogna koster kr 7500,- inkludert alt , og vi kjøper den i sverige og vinner på krone-kursen så da koster den 6000,- !
Kanskje andre har flere innspill ?!
Uansett, lykke til videre :-)
Philomene
11-11-2002, 13:29
Jeg synes det var greit å vite kjønnene. Det er jo så mye å planlegge, det var greit å kumne kjøpe utstyr o.l. som passet. Man kan selvfølgelig kjøpe kun nøytrale farger da... Men i og med at jeg visste at det kom to gutter har jeg arvet ganske mye av klær fra venniner som hadde gutter fra før.
dessuten synes jeg dat var nok av ukjente faktorer ja ! (Var mine første barn)
Når det gjelder vogn har jeg aldri hørt/lest at de bør ligge sammen, vi hadde separate bagger og det var helt topp, vi brukte dem som seng inne i begynnelsen (på dagtid) og på besøk, da kunne de sover når som helst og vi bare flytte baggene. dessuten bodde vi i 2. etasje uten heis, så det å kunne bære dem i hver sin bærebagg var helt topp! kunne ikke klart meg uten jeg :)
lazylionezze
18-11-2002, 16:26
Jeg er også overbevist om at det er to gutter bare ut fra tanken om at når jeg drømte om ei lita jente så blir det sikkert to gutter.... Så jeg vil vite det for å kunne venne meg til tanken hvis det er det det er. Helst vil jeg ha en av hver, dernest to jenter, men jada - jeg blir sikkert glad i dem uansett. :)
Inni magen min ligger det ei jente, og en gutt :klapp:
(24+5)
.... og jeg hadde selvsagt rett, to med tut her:D
.. Så da blir det mannen min, storebror, småguttene og Ståle ( katten).. Også jeg da, som skal sørge for den hormonelle balansen..
:)
Aud og gutta :baby: :baby: 17+6
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.