Vis full versjon : Vil dere vite kjønnet?
kristina
08-11-2002, 12:58
Jeg har i mine to første svangerskap vært helt bestemt på at jeg ikke ville vite kjønnet. Det skulle være en del av overraskelsen ved en fødsel.
Denne gangen kommer jeg til å få mange ul'er, og ettersom det er to, så må jeg innrømme at nysjerrigheten holder på å ta overhånd. Det spiller ingen rolle hva det blir, jeg har ei jente og en gutt fra før. Har derfor ikke bestemt meg ennå.
Hva med dere andre? Skal dere spør om kjønn ved ul?
Vi vil gjerne vite kjønnet på babyen, men det har ingen betydning om det blir gutt eller jente. Begge deler er like velkommen hos oss.
9+6
Er utrolig usikker på det! På en måte har jeg kjempelyst, på en annen måte vil jeg vente:gal2:
VI får se når vi kommer så langt som til UL :)
Hei på dere
Ja vi vil vite det. Det er jo det samme for oss siden dette er vårt første barn, men vi er bare spente. Det er jo ikke sikkert de kan se det heller.
:findag:
Klem brumle :birth: 18 juni
Siden dette er vår første, vil vi ikke vite hva det er. Den spenninga vil vi ha. Det spiller ikke noen rolle om det er gutt eller jente, men jeg har en tru på at det blir en gutt. På hannes side er det stort sett kun gutter, og på min er det også overtall av gutter.
I tillegg så syns jeg det er så utrolig kos å diskutere dette med andre, høre hva de trur det blir...
Første gang ville vi ikke vite noe, og det var spenning til siste stund. Alle trodde det var jente, og mine første ord da de holdt opp babyen var "neimen, det er jo en gutt jo"!
Denne gangen skal jeg ha så mange UL at det sikkert blir vanskelig å ikke se noe. Så da får vi prøvd det også....*s*
Er forøvrig bombesikker på at det er gutt denne gangen også.
Jeg tror også jeg vil vite kjønnet, dersom de kan se det. Det kommer an på hva samboeren vil.
Skal også gå til kontroller der jeg sannsynligvis kommer til å få hyppige ul'er, så dersom jeg ikke vil vite det så må jeg kanskje si ettertrykkelig fra om det.
Trolley 7+0
Jeg vil gjerne vite kjönnet paa forhaand - mannen min ogsaa. Synes det er nok spenning rundt födselen uansett. Men jeg tror nok at vi kommer til aa holde det for oss selv slik at det blir en overraskelse for alle andre. Kanskje.... Men jeg er veldig daarlig aa holde paa hemmeligheter...
Gutt eller jente er 100 % likegyldig (selv om jeg har det med aa bli trukket mot stativene med :stores: -klaer i butikkene).
Vi skal IKKE vite det denne gangen. Har visst det med begge de jeg har fra før, og dette er siste sjansen til å kunne gå igjennom et svangerskap og få overraskelsen til slutt!
Men skulle ikke vite det sist heller, men da klarte jeg ikke å holde meg... Men denne gangen må jeg klare det!
Jeg vil absolutt vite det hvis det er mulig! Er både praktisk og veldig nysgjerrig, og mannen min er heldigvis enig.
Det er akkurat det samme for oss hva det blir, og jeg tror ikke vi skal prøve å holde det hemmelig for andre heller. For meg har det aldri vært noe spørsmål om dette, men her er vi jo veldig uenige her, ser jeg. Og det er ok!!!
Jeg har lyst itl å vite kjønnet, men mannen vet ikke helt om han vil. Vi har to jenter fra før og jeg ville ikke vite kjønnet med noen av de.
Eneste grunnen til at jeg vil vite kjønnet denne gangen er at dette er mitt siste svangerskap og det hadde vært morro og se hvordan det er å vite kjønnet på forhånd. Det er helt likegyldig for meg hva det blir da, bare det blir et barn ut av dette:)
Gretchen
11-11-2002, 11:21
Nei, jeg vil helst ikke vite kjønnet, men med tett oppfølging og mange ultralyder kan det bli vansklig å unngå. Har født to jenter fra før, så jeg er nesten sikker på at det er ei lita jente til, men den er like velkommen uansett hvilket kjønn det er - jeg ønsker meg nemlig et BARN til!!
Gretchen 11+0 ;)
vil absolutt vite det, rett og slett fordi det er praktisk!
men føler heller ikke at det er "spennende" å ikke vite det, så der er vi forskjellige.
kommer også til å fortelle det på forhånd. så blir det ikke så mye lysegult baby-tøy.... :cool:
Har ikke helt bestemt meg ennå jeg. Og ikke har vi snakket om det sammen heller ennå. Visste det ikke med nr 1, men ville vite det med nr 2. Har liksom prøvd begge deler. Vi får se. UL er jo ikke før i januar en gang, så har litt tid å tenke på det ennå :)
Tror ikke vi skal sjekke det denne gangen heller.
Forrige gang var jeg skråsikker på at det var en gutt fra det øyeblikk jeg kjente liv.
Denne gangen er svangerskapet hittil helt forskjellig, så det blir spennende å se hvem som kommer ut til slutt...
Sier som enkelte andre her; samme for meg, jeg vil bare gjerne ha et barn til.
Jeg ønsker egentlig ikke å vite kjønnet på barnet før det kommer. Det skal jo være en del av overraskelsen det. Men min samboer har forferdelig lyst til å vite det. Han mener det er mer praktisk. Så vi får se hva som skjer når vi kommer på UL om hvem som bøyer av. :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
:blush: :blush:
klem
helt om jeg vil vite kjønnet jeg. Mannen min vil det absolutt, men jeg er i tvil om det er til å stole på da... Hører om folk som har fått beskjed om at jo dette er en liten gutt, så kommer det ut en liten jente. Er vel egentlig det samme hvordan kjønnet er for meg, men må si jeg veldig gjerne ser at det er en jente...hehe
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.