PDA

Vis full versjon : Tweeno har vært hos legen

Tweeno
08-11-2002, 14:07
I går var jeg på første svangerskapskontroll hos legen. Han tok bare 1000 tester:gal: GU, blodprøve, blodtrykk, HIV-test, urinprøve osv osv. Så viss de ikke finner noe nå kan jeg vell være temmelig sikker på at jeg er frisk som en fisk:D

Han mente, etter å ha kjent på livmoren, at jeg var i uke 8. Det vil altså si at jeg egentlig ikke hører hjemme i juli-klubben mere:uff: Ny termin er da 23 juni. Men jeg blir her til etter UL i uke 18 jeg:)

Jeg synes det er kjempegøy å gå på svangerskapskontroll. Særlig når en kan høre fosterlyd og få vite hvordan barnet ligger osv. Men siden dette er mitt andre svangerskap, og det forrige var uten komplikasjoner, så skal jeg ikke så ofte til kontroll:( Det blir 4 ganger til jordmor og 3 ganger til lege frem til uke 40. 5 færre kontroller enn sist svangerskap:sint: Hvor ofte skal dere gå:???: Tror det er veldig forskjellig fra kommune til kommune...

I allefall; alt ser bra ut til nå, og så lenge jeg ikke har noen plager heller så er jeg fornøyd:D :klapp:

Dahlia
08-11-2002, 14:32
Så flott at alt er bra :) :)

Jeg skal ikke til kontroll før 4. desember.. som annengangsgravid var det ikke nødvendig å komme før :)

:findag:

Mamemi
08-11-2002, 14:43
Er det ikke moro å være i gang!? :klapp: Jeg aner ikke hvor mye kontroller jeg får denne gangen, men skal skynde meg av gårde til jordmor før hun blir borte for meg, så får vi se an etterpå. Regner med at jeg blir fulgt opp ganske tett likevel, pga diverse rariteter forrige gang.

Amidama
08-11-2002, 14:59
Her er det ivhertfall vanlig å gå 1 gang i mnd til ca uke 35-36 deretter 1-2 ganger i uka :) (Tror vel det er kanskje annenhver uke som er normalt her, men jeg hadde høyt blodtrykk på slutten så jeg gikk veldig ofte)

Hihi Tweeno erke sikkert du er i uke 8, kan hende det bare er tvillinger på vei :D

Tweeno
08-11-2002, 15:19
Wæææ! Amidama; du må ikke skremme meg sånn:gal: Har drømt det en natt for ikke så lenge siden også ser du! Krysser fingrene for at det bare er en jeg:D

Mamemi
08-11-2002, 15:25
Er det ikke sånn at livmoren vokser kjappere i starten med andremann'a? Har hørt det, jeg. Men vet ikke om det er livmoren eller bare det allerede ferdigtøyde mageskinnet som vokser, altså, prøvde bare å berolige deg, Tweeno. ;)

Tweeno
08-11-2002, 15:31
Takk for det Mamemi:) Men legen vet vell om det i tilfelle, og da ville han vell ikke antatt uke 8. Men alt er så tidlig ennå. Venter til UL, blir spennende å se hvilken termin jeg får da. Og om det er en eller to:bonk: Men hva er sjansen for at det blir to:???:

Amidama
08-11-2002, 15:46
Hihi var ikke meningen å skremme deg :)
Jeg har tenkt så mye på tvillinger i det siste selv jeg, selv om jeg hadde blitt glad for 2 så syns jeg nå det holder med 1 om ganga jeg også :)

Tweeno
09-11-2002, 22:44
Uten at jeg hadde sagt noenting, så ringte moren min til meg og sa; Vet du hva, jeg drømte så virkelig i natt. Jeg drømte du fikk tvillinger. Grøss:bonk: Tror dere jeg ble skvetten eller:gal: