Vis full versjon : Har akkurat sett "Åtte barn i vente"
Tidl. bruker
17-08-2002, 23:57
Er det noen av dere andre som føger med på dette? Klarte å overtale samboern min til å se på det sammen med meg. Tenkte det kunne være lurt å se det sammen siden jeg visste at det skulle handle om en fødsel i dag.
Tror nok han ble ganske så overrasket over reaksjonen min mens vi satt og så. Programmet ble en velig sterk opplvelse for meg. Satt bare å gråt hele veien igjennom. Har fortsatt en stor klump i halsen og føler meg helt utafor. Å overbære en virkelig fødsel ble rett og slett for mye for meg selv om det var en lykkelig slutt og alt. Det så bare så vannvittig vondt ut. :leiseg:
Programmet har blitt sendt tidligere for ca 1 år siden og jeg så det da også, men har aldri hatt et slikt "utbrudd" før (men da var jeg jo heller ikke gravid...) Denne gangen var alt så realistisk. Merkelig å tenke på at vi om noen måneder skal være i samme situasjon.
Noen andre som fikk en sterk følelsesmessig reaksjon etter å ha sett programmet? :???:
Jeg glemte det atter en gang! :(
Men jeg har sett serien to ganger før, så jeg får trøste meg med det!
Hva skjedde i kveld da? Noen som vil fortelle?
Tidl. bruker
18-08-2002, 19:32
Synd du gikk glipp av det, men du får prøve å huske det neste gang:)
Det handlet mest om han der nordlendingen og dama hannes (het hun Trude?) før, under og like etter fødselen. Veldig spennende å følge med, men så jo som sagt ganske dramatisk ut, hvertfall når man aldri har fødd før... Det er så søtt å se når pappan holder barnet for første gang. Det var nesten det som var mest rørende. :)
Det handlet også om han med asiatisk opprinnelse (er så dårlig til å huske navn) og hun som venter tvillinger. Det har oppstått noen komplikasjoner fordi barna mest sannsynlig vil bli født for tidlig. For å unngå en fødsel allerede må hun ligge helt i ro på sykehuset over lengre tid og dette synes hun ikke noe særlig om.
alexandra
18-08-2002, 21:37
Jeg så programmet jeg også. Fikk ikke sett hele fordi mannen min klarte ikke å sitte å høre på hvor vondt hun ene hadde det Jeg kjente det også langt ned i magen.
Følte skikkelig med henne, og sett noen av de andre programmene da satt jeg å gråt litt. Ble veldig engasjert av det programmet. Så det også i fjor men da var jeg ikke gravid så da ble jeg ikke så engasjert som nå.
Det er fint at det er et slikt program nå, det er nesten 6 år siden forrige fødsel så da får jeg frisket opp hukommelsen min.
Alexandra 21+2:)
LeiaOrgana
20-08-2002, 13:47
Jeg så det jeg også, og jeg syntes det var veldig sterkt. Jeg følte så med henne når hun sa at hun ikke klarte mer, at hun ville gi opp. Men fytti for en lettelse når babyen kom ut. Jeg følte at jeg fikk en liten forsmak på hvordan fødselen kommer til å bli. Blir spennende å se på lørdag da, om det blir tvillingfødsel.
LeiaO
Sun shine
20-08-2002, 14:09
Det er en fantstisk og sterk opplevelse å være tilstedet ved en fødsel. jeg var selv og tok imot 3.barnet til min fetter og kona hans. Jeg har ingen vanskeligheter med tanken på å føde selv etter en slik opplevelse.
Var veldig tilstedet under fødselen, jormoren var veldig flink til å informere meg hele tiden om hva som skjedde, fikk klippe navlestreng og se på morkaken etterpå.
Var den første som hold jenta og var med på måling og veing.
Helt fantastisk, har ikke ville vært uten denne opplevelsen.
Man må bare tenke slik at det faktisk er naturlig å føde, vi er faktisk laget for å kunne takle en slik fysisk og psykisk opplevelse.
Tenk positive tanker fremover.
Lina 18+4:stakar:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.