Vis full versjon : Hvordan bære tvillingene i trapper?
Tvillingmamma
08-11-2002, 16:09
Hei
Har tenkt noen tanker om det med å bære dem ned trapper. Vi har 2 etg. med soverom oppe og stue/kjøkken nede. Jeg tør ikke å bære dem ned sammen, en på hver arm. Hva har dere tenkt ??
Å bære ned en og en ?
ja ja, det blir ihvertfall trim om ikke annet :p
Godt spørsmål,- det har jeg ikke tenkt på.. Vi bor også med soverom og bad i 2. et, stue og kjøkken nede. Hum... Kanskje vi blir så drevne etterhvert at det er helt naturlig å ta en på hver arm, men det høres jo litt skummelt ut.. Tror vi får prøve oss fram, bære opp en og en til å begynne med, ihvertfall..
Aud :storeb:Laurits og :baby: :baby: 16+2
Philomene
10-11-2002, 14:45
Mitt råd: innred dere slik at dere trenger minst mulig å springe opp/ned trappa... Vi har heldigvis alt på en plan, og det setter jeg pris på. Skifte bleier kan dere f.eks. gjøre på kjøkkenet...
Jeg anbefaler i hvert fall ikke å bære to i trappa, selv om det blir endel "dobbelt-bæring". For et par dager datt jeg hele trappa med EN unge i arma, :gal2: det gikk fint fror ham men jeg har hele kroppen blå ... (skrev at vi har alt på en plan, dvs. badet m/badekar er på kjeller etasje men vi har et bad med stellerom på 1. plan )
Philomene, med tvillinger på 13mnd
Jeg har som Philomène sjelden båret mine to samtidig opp/ned trapper - nettopp fordi jeg er redd for å falle. Med ett barn i armene har man sjansen til å ta seg for, det går ikke med to.
Mine er jo så store nå at noen ganger tar jeg en under hver arm (med hodet framover) hvis jeg skal f.eks. til bilen og det ikke er glatt, eller hvis vi må på badet alle tre, men ellers må dere nok regne med en del trim, dere som venter tvillinger :p
Vi bor i 2. etasje, så her har vi ingen valg...Men, siden mannen min skal ha hele svangerskapspermisjonen så får jeg iallefall hjelp de første månedene. Så blir det nok til at jeg bærer en og en ned når den tid kommer:)
Beate, 22+4
Heisann:)
Til å begynne med bar jeg de alltid ned en og en, men etter en stund ble det til at jeg bar begge ned samtidigt, det bare ble sånn av seg selv, men det er sånne ting som du finner ut av etterhvert, og ofte så er det jo sånn at selv om den ene er våken så sover kanskje den andre osv.
klem fra Shine med tvillinger på 7år
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.