PDA

Vis full versjon : Noen som vet??? Ang paracept...

Tidl. bruker
28-09-2004, 23:53
siden jeg har vært hos tannlegen i dag og det verker så fy etter at tanna mi er borte.. Kan jeg spise mangen? Spiste 2 i 17.00 tia.. Lurte på om jeg kan ta en nå bare får at smerten skal dempes.. Har ligget å vridd meg i smerte i tanna i over 2 timer nå og får ikke sove selv om jeg er så trøtt.. Noen som vet??:undrer:

med andreord tannlegen stjal tanna mi i dag..... :cry:

Siggi
28-09-2004, 23:58
Paracet kan du fint ta, det spurte jeg om på apoteket. Håper du blir bedre da:klemme:

Ida83
28-09-2004, 23:59
Kanskje du skal ta en telefon til legevakten, der kan man vanligvis få svar på det meste av medisinske spørsmål.. [/url] [url="http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001"]http://smileys.smileycentral.com/cat/173.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001)

Tidl. bruker
29-09-2004, 00:01
Paracet kan du fint ta, det spurte jeg om på apoteket. Håper du blir bedre da:klemme:
kan jeg ta en nå selv om jeg tok en i 5 tia i ettermiddag da :undrer:

Gamla
29-09-2004, 00:03
Ta en Paracet, du.
Og sov godt!

Det er Ibux og Burana du må holde deg unna.
Disse inneholder et virkestoff som ikke er bra for gravide.

Trenger du en Paracet i morgen tidlig, er det OK da også.

Tidl. bruker
29-09-2004, 00:06
Ta en Paracet, du.
Og sov godt!

Det er Ibux og Burana du må holde deg unna.
Disse inneholder et virkestoff som ikke er bra for gravide.

Trenger du en Paracet i morgen tidlig, er det OK da også.
takk.. må man så må man.. kan jo ikke ligge våken hele natta :undrer:

Jannike_79
29-09-2004, 00:28
Du skal jo følge brukningsvedlegget som følger med da, det skal man jo til vanlig også.. Så se hva som står der i forhold til dosering.. Men jeg mener du kan ta en nå hvis du tok forrige i 5 tida..

Tidl. bruker
29-09-2004, 00:30
tok en paracept nå jeg... og kjenner allerede at smerten begynner å dempes... :lettet: så kan vel prøve å køye litt igjen.. :sove:

Klump
29-09-2004, 00:34
Du kan ta 1-2 tabletter á 500 mg. intil 3 ganger pr. døgn.
Lykke til. :klemme:

Tidl. bruker
29-09-2004, 12:04
fikk sove til slutt jeg... :nikker:

Lille Ru
29-09-2004, 12:05
Det var nå inderlig godt.. er ikke noe kjekt med vondt i tannebissene :niks:
Jeg får vondt helt inn i ryggmargen bare ved tanken...

Tidl. bruker
29-09-2004, 12:07
ikke sant.. Men det gjør enda vooondt.. :mumle:

Brumleliten
30-09-2004, 16:19
som voksen kan en ta 2 tabletter a 500mg intil 3 ganger i døgnet. En kan godt ta tablettene med ca 4 timers mellomromm, så du får en overlappingsperiode slik at all virkningen ikke er gått ut av tabletten før du tar en ny en. Om du tar en tablett eller to mer en det som står på pakken er det ingen krise. Paracet er jo ingen spesiell sterk smertelindring. Brukes jo til lette moderate smerter. Og en tanntrekking vil jeg jo ikke kalle for en lett smerte. Om du er i tvil så bare ta en tlf til legen din og spør, eller på apoteket. Bare ikke bruk Ibuprofen eller Ibux/naproksen det er ikke bra for gravide.

Mymlen
30-09-2004, 16:49
Legen min sa at jeg til og med kunne ta paralgin forte!

Har en tann som nå begynner å bli i bedre humør, etter en penecilinkur og en rottømming.... tok nok litt for mange paracet en periode, for de virket i 3 timer, paralgin forte derimot virker i hele 20 minutter på meg, de!! :urk:

Paracet er fantastisk!!!!!

Tidl. bruker
30-09-2004, 20:49
var hos tannlegen igjen i dag jeg.. for at verken aldri gikk bort og det ble bare værre og værre så det viste seg at det var ett bein i gjen der etter at hun trakk som gjor så vondt.. Men kan ikke si at det er så mye bedre nå, bare værre.. Er dte normalt å ha det så vondt etter tannlege besøk og særlig når de har trekt:-S