PDA

Vis full versjon : Kan noen hjelpe meg..spørsmål om SA...

Missi
30-09-2004, 02:18
Hei jeg har 2 nydelige barn jente født 98 og gutt født 2001..og vi har siden juni2003 prøvd på et tredje barn..
jeg har blitt gravid 3 ganger og mistet disse ..MA 10Uke Okt.03 . SA 12+0uker Mai 04 og SA 6Uke 2August 04..

:sukk: og jeg er gravid igjen er bare 4+3uker på vei og oppdaget i dag at utfloden var blitt svak rosa som om det var litt blod i den og selv om det er lite nå så er jeg kjempenervøs for det var på 4+3 blød.startet sist gang ..har også disse stikkningene,ømhet(murrlignende lett smerte)i livmoromerådet og slik var det også de tre andre gangene før jeg mistet..:flau: ..blødde i de to første svangerskapene men det gikk bra da men hadde ikke denne murrende greia.. :trist!: så nå er jeg redd for at det holder på å gå galt igjen..at det er starten på en SA :nervøs:..skal på UL 11 Oktober.. oppfølging fordi jeg har mistet så mange ganger..og jeg lurer på en del ting:

-kan jeg be om HCG måling nå ??
-kan jeg ta progesteron måling nå??(eller sjekkes dette bare ved utredning???)

Grunnen til at jeg spør er at jeg har hørt at hvis man har mangler/lavt mengde på en av disse stoffene så kan en få inj.for å prøve å forhindre abort..
Hvis dette stemmer kan en få disse inj.så tidlig eller er det bare når man er lengre på vei???

Vi må gjennom full utredning dersom jeg mister denne spiren og jeg vil så gjerne gjøre alt jeg kan for å berge denne :ber:
Kjempeglad om noen kan hjelpe meg ..vet rosa utflod ikke er noe å hyle for ..men jeg bruker å blø flere ganger hver gang jeg er gravid ..men murringen bekymrer meg..
Kan alle utskrapningene ha skadet livmora slik at jeg ikke greier å holde på fosteret???
Blir veldig lett gravid men det hjelper liksom ikke når spirene ikke sitter..

Skal ringe sykehuset :lege: hvis jeg begynner å blø men vil gjerne høre deres erfaringer ..er det noen her med erfaringer med å miste flere ganger..og ble noe gjort for å forhindre ny SA/MA???

Takk til dere som orket å lese alt ..:flau:

:nervøs: Missi

Manga
30-09-2004, 10:11
Først av alt vil jeg si at jeg skjønner det så godt at du nå går og er nervøs. Jeg skal krysse fingre og tær for at alt går bra for deg denne gangen.

Egentlig vet jeg vel ikke svaret på spørsmålene dine. Min historie er 4 SA siden 2001. Har ingen barn. Jeg var helt sikker på at det kom til å gå galt denne gangen også. Hadde flere runder med blødninger fram til uke 14 og mye vondt i magen, men jammen ser det ikke ut som om det skal gå vår vei denne gang.

Det ble aldri gjort noe for å forhindre ny SA. Jeg fikk bare beskjed om at jeg kom til å bli godt fulgt opp på sykehuset. Jeg var tidlig hos min fastlege denne gangen og fikk min første time på sykehuset i uke 10. Der tok de UL og så at alt så fint ut. Så dette med hcg-måling og progesteron-måling vet jeg dessverre ikke noe om. Har du snakket med legen din? Kanskje han/hun vet noe. Ønsker deg i allefall lykke til!

Prøvende
30-09-2004, 10:14
Lykke til Missi, håper du tar feil og slipper å miste flerer nå:klemme:

Missi
30-09-2004, 12:39
Først av alt vil jeg si at jeg skjønner det så godt at du nå går og er nervøs. Jeg skal krysse fingre og tær for at alt går bra for deg denne gangen.

Egentlig vet jeg vel ikke svaret på spørsmålene dine. Min historie er 4 SA siden 2001. Har ingen barn. Jeg var helt sikker på at det kom til å gå galt denne gangen også. Hadde flere runder med blødninger fram til uke 14 og mye vondt i magen, men jammen ser det ikke ut som om det skal gå vår vei denne gang.

Det ble aldri gjort noe for å forhindre ny SA. Jeg fikk bare beskjed om at jeg kom til å bli godt fulgt opp på sykehuset. Jeg var tidlig hos min fastlege denne gangen og fikk min første time på sykehuset i uke 10. Der tok de UL og så at alt så fint ut. Så dette med hcg-måling og progesteron-måling vet jeg dessverre ikke noe om. Har du snakket med legen din? Kanskje han/hun vet noe. Ønsker deg i allefall lykke til!
Snakket med fast :lege: om dette sist gang..han mente de ikke gav noe så tidlig (6uke)..(men sa at han ikke hadde peiling:mumle: )men jeg kjenner ei som jobber på sykehuset og hun hadde en veninne som hadde mistet flere ganger (3)..hun hadde mangel/for lite av en av disse stoffene ..og fikk inj. vet ikke når hun fikk dem (uker hun var på vei..)men hun hadde sagt til hun jeg kjenner at hvis hun ikke dro på sykehuset nå så kom hun til å miste ..dro og fikk inj. og berget :baby: ...
Problemet er at jeg tror ikke de sjekker dette før evt. utredning ..vil gjerne sjekke dette siden jeg har mistet så mange ganger...vil ikke miste denne spiren ...skal ringe sykehuset hvis jeg får blød.og spørre..de må da vite det ..
Vil gjerne høre hvis noen her har erfaring med dette ..evt. send meg PM...

Manga
30-09-2004, 16:41
Jeg rakk aldri å fullføre utredningen. Var på sykehuset etter den 4. SA`en og ble sjekket fra topp til tå med utallige prøver av meg og mannen. Men da jeg fikk time igjen etter ca. 3 måneder så var jeg gravid. Og de hadde ikke funnet noe galt heller. Men jeg vet altså ikke hva som egentlig hadde skjedd videre hvis jeg ikke hadde vært gravid.

Håper det går bra for deg!

Missi
30-09-2004, 17:09
Jeg rakk aldri å fullføre utredningen. Var på sykehuset etter den 4. SA`en og ble sjekket fra topp til tå med utallige prøver av meg og mannen. Men da jeg fikk time igjen etter ca. 3 måneder så var jeg gravid. Og de hadde ikke funnet noe galt heller. Men jeg vet altså ikke hva som egentlig hadde skjedd videre hvis jeg ikke hadde vært gravid.

Håper det går bra for deg!
Ok..Takk :klem: og :lykketil: med svangerskapet.

kom litt mer i dag også ..(en gang )men det er lett farget utflod...syns ikke det lover så godt..men det er heller ikke såå mye ..skjønner ingen ting jeg :undrer:
Håper det ikke går over til blød. :kryss:

Kalinka
30-09-2004, 17:32
Menar att ha hört något inne på sg angående progesteron. Att progesteron blev tillfört, men det var väl pga kort lutealfase så de inte klarade behålla ev. spiror. Hcg kan du i allafall inte få tillfört...

Men ring med EN ENDA GÅNG! till lege eller jordmor. Jordmor vet det helt säkert.

:klemme: :klemme:

Missi
30-09-2004, 23:33
Menar att ha hört något inne på sg angående progesteron. Att progesteron blev tillfört, men det var väl pga kort lutealfase så de inte klarade behålla ev. spiror. Hcg kan du i allafall inte få tillfört...

Men ring med EN ENDA GÅNG! till lege eller jordmor. Jordmor vet det helt säkert.

:klemme: :klemme:
Spurte jormor i dag ..hun visste ikke ..skal snakke med sykehuset ang. dette HVIS det blir blød. av dette for da skal jeg inn til UL. sjekk der likevel:nikker:
Men takk for svar :klemme:

Noora
30-09-2004, 23:58
Pga. en tidligere SA og en MA spurte jeg legen min denne gang om jeg kunne få komme jevnlig og måle hcg-nivået. Det fikk jeg uten problem. I utg. punktet skulle jeg komme ca. en gang i uken, men ble jeg bekymret før var det bare å komme før.

Synes det var veldig beroligende å få se at det hele tiden steg slik som det skulle.

Lykke til videre med svangerskapet. Håper den lille spiren klorer seg fast denne gangen :klemme: