Vis full versjon : Smerter i skulder, hva kan det ha å gjøre med graviditeten??
Tidl. bruker
30-09-2004, 11:44
Jeg var hos legen i går, og så fortalte jeg at jeg av og til får intense magesmerter, som føles ut som om de stråler ut i skulderen.
Jeg har trodd at dette har med tarmer å gjøre, hvilket jeg sa til henne, men hun sa et setning om at nei, eggstokkene, eller var det livmor, eller hva var det hun sa, av og til kunne gjøre vondt slik at man kjente det i skulderen?????
Hun sa et eller annet der, men så kom plutselig noen inn på kontoret hennes, og så ble hele spm. glemt, og nå klarer jeg ikke for mitt bare liv å komme på hva i alle dager det var hun sa.
Jeg regner ikke med at det kan være alvorlig/farlig siden hun ikke sa noe mer om det... men kan ikke la være å tenke på det heller. Har tenkt på å ringe, men legen har fri på torsdager så da må jeg vente til imorgen, og jeg lurer så fælt...
Hei!
Hvor i magen får du vondt?
Det kan være riktig det, at livmoren grjør så du får vondt i skulderen fordi musklerne rundt om den spenner seg...
men mitt spørsmål er nå, hvor i magen du har vondt?
før jag hade nemlig sinnsykt vodt i skulderen min når jeg slet med gallestein... og det tok nesten et år før legen kom fram til det. Først var det "njurbekkensinfeksjon" siden var det "urinveisinfeksjon", "magesår" och masse annet tull... Slutet med att jag blei inlagt og at de fjernet hele galleblæren min...
Tidl. bruker
30-09-2004, 11:58
Har hatt gallestein edla, og fjernet galleblæren, så det er nok ikke det. (og ja, DET var vondt det!!!!!!!!!! Anfallene altså!)
Jeg har vondt i hele magen egentlig. Får noen sinnsyke smerter, sånn at jeg knapt klarer å stå/gå, må bare legge meg rett ned der og da. Omtrent som om det slår pusten utav meg. Derfor jeg ikke helt ser sammenhengen med livmoren/eggstokkene eller hva det nå var hun egentlig sa.
Nej, det der høres ikke særlig godt ut, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ringt legen min igjen o bestillt time. Det kan jo aldrig være bra å få slike anfall... Bedre med et besøk til legen for mye en et for lite... Enig?
Tidl. bruker
30-09-2004, 12:07
Nej, det der høres ikke særlig godt ut, hvis jeg hadde vært deg hadde jeg ringt legen min igjen o bestillt time. Det kan jo aldrig være bra å få slike anfall... Bedre med et besøk til legen for mye en et for lite... Enig?
Jo, sånn tenker jeg også, men tror jeg skal forsøke å få snakket med henne imorgen på tlf først, for dersom det hadde vært noe alvorlig hadde hun da tatt det opp igjen vel....:undrer:
Ikke kjent noe i dag heller da, men kommer det et anfall så drar jeg til legen det er sikkert.
Lykke till da ELT, håper allt gåt fint!
Dufår gjerne gi besked så vi veit at alt er bra med dig o nurket!
:klemmer:
Jeg husker at smertene etter en laparaskopi sitter spesielt i skuldrene, men jeg kan ikke huske hvorfor. Det er en kikkehullsoperasjon hvor legnee går inn i buken og tar en titt på livmor og eggledere. I den forbindelse pumper de inn en gass for å se bedre. Lurer på om det var rester av denne gassen som utløste smerter i skuldrene og den vil vel bli liggende i området rundt livmoren/egglederne/eggstokkene. Så da er kanskje ikke kommentaren til legen din helt på jordet. Det er 6-7 år siden jeg var gjennom dette, så jeg husker ikke hvorfor det gjorde vondt i skuldrene...
:p liten hjelp i meg i dag. Håper du slipper å slite med dette resten av svangerskapet ditt ELT! :comfort:
Tidl. bruker
30-09-2004, 16:47
Takk Happy. Ja, vet det der med lapraskopi etter et utall mageoperasjoner (både vanlige og lapraskopiske) i mitt liv, så har jeg hatt min dose luft som av en eller annen grunn går opp i skuldrene, og jeg synes faktisk at denne smerten jeg nå får ligner veldig på det.
Derfor jeg synes det er så rart at det skal tilskrives.... ja, hva det nå var legen min sa.
Takk Happy. Ja, vet det der med lapraskopi etter et utall mageoperasjoner (både vanlige og lapraskopiske) i mitt liv, så har jeg hatt min dose luft som av en eller annen grunn går opp i skuldrene, og jeg synes faktisk at denne smerten jeg nå får ligner veldig på det.
Derfor jeg synes det er så rart at det skal tilskrives.... ja, hva det nå var legen min sa.
Men: går egentlig luften opp i skuldrene, eller bare føles det sånn? Om det bare føles sånn fordi det blir press på noe i bekkenet så er det jo ikke så rart likevel.
Tidl. bruker
30-09-2004, 20:29
Men: går egentlig luften opp i skuldrene, eller bare føles det sånn? Om det bare føles sånn fordi det blir press på noe i bekkenet så er det jo ikke så rart likevel.
Ja, det kan du jammen si! Jeg har tenkt at når det er sånn lapraskopi f.x. så blåser de jo opp magen med luft/gass (?), sånn at denne gassen svirrer villt rundt inni der,og dermed også vandrer til det høyeste punktet når man står:
Skuldrene, men det kan jo godt være sånn som du sier. Nervetråder eller noe da kanskje som spiller en et puss...
Ja, det kan du jammen si! Jeg har tenkt at når det er sånn lapraskopi f.x. så blåser de jo opp magen med luft/gass (?), sånn at denne gassen svirrer villt rundt inni der,og dermed også vandrer til det høyeste punktet når man står:
Skuldrene, men det kan jo godt være sånn som du sier. Nervetråder eller noe da kanskje som spiller en et puss...
Ja, for jeg mener å ha lest (eller hørt) det at gassen ikke egentlig kan vandre sånn oppover og at det bare var noe man "sa" for å forklare smertene -> altså ikke medisinsk riktig. Igje ner jeg på gyngende grunn :uff: hukommelsen min er liksom ikke trygg og nøyaktig:p
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.