Vis full versjon : Uke 8
Hei jenter,
Jeg er naa inne i min 8. uke (rundet 7+0 i dag). Selv om det er herlig at tiden gaar, er jeg litt ekstra nervös for denne uken. Har jo hört (ogsaa fra dere) at det er vanlig med bittesmaa blödninger denne uken (som jo "egentlig" er mens tid). Selv om jeg leser at dette er vanlig og stort sett gaar bra, lurer jeg veldig paa hvor vanlig det egentlig er (for - om mulig - aa kunne begrense panikken litt hvis det skulle skje med meg).
Saa: Dere som er kommet lenger: Hadde dere liten uskyldning blödning rundt uke 8 (7+6, 8+0, 8+1 etc.) eller ikke?
Ikke en dråpe blod her i gården! Jeg har heller ikke blødd noe som helst i de to forrige svangerskapene!
Jeg passerer 9 uker i helgen:klapp:
Gratulerer til deg med 8 uker!
Som du kanskje har sett av mitt innlegg tidligere i dag, så opplever jeg det akkurat nå. Det har heldigvis avtatt, men det er igjen litt rester :(
Jeg fikk komme til legen min med en gang jeg ringte ham. (Snill lege jeg har sjø :) ) Han beroliget meg og hadde faktisk en meget god forklaring som gjorde meg litt roligere (men ikke helt...) Han sa at morkaken driver og vokser mye nå. Den vokser seg inn i livmorveggen og den vokser ikke helt jevnt. Enkelte steder vokser den raskere og da kan det danne seg små lommer av blod. Når så morkaken fortsetter å vokse vil dette blodet til slutt renne ut. Da har det ligget en stund og er blitt brunt. Det jeg skulle være obs på var om jeg hadde vondt og om det kom mye blod (ala mens) Da skulle jeg se etter slim og klumper. Han sa at det som regel går bra selv om det kommer litt blod (rødt eller brunt) og går det ikke bra så var det genetisk at det ikke ville ha vært liv laga uansett. Legen min var ganske realistisk, men optimistisk likevel :)
Jeg krysser fingrene for at det går bra med oss begge og vi kan nyte friske velskapte barn om ca 7 måneder!!
MokkMokk
09-11-2002, 01:01
Hei liefje!
Jeg er 9+3 idag, og har til nå ikke sett snurten av hverken blod eller farget utflod.
Eneste unntak var èn gang nå nylig i forbindelse med kos, men det var fordi jeg ble litt sår :blush:,
og det ble med pittelitt lyserosa på papiret.. :p
Heldigvis er det mange som går igjennom hele svangerskapet uten disse skremmende blødningene,
og inntil jeg opplever noe annet, så satser jeg på at jeg er en av de "heldige".
Kanskje greit å tenke sånn - så slipper man ihvertfall èn bekymring i hverdagen? :)
Klem fra
Hei Liefje!
Jeg er like langt som deg. Ikke sett snurten til noe blod så langt, men det var veldig beroligende at du skrev det kunne være vanlig denne uken. Håper virkelig jeg slipper å bli bekymret.
Men du, jeg blir litt usikker på utregningen din, om jeg tenker feil. Jeg sier nemlig at når jeg i dag er 7+1 er jeg i uke 7. Man kan også si 8. uke.
Når du skriver at du er i uke 8 ville jeg trodd du var en uke lenger på vei enn meg, nemlig 9. uke.
Blir forvirret. Noen som vet?????
Trolley 7+1
Lineamor
09-11-2002, 16:19
Jeg hadde som du sikkert har sett en bitteliten mini blødning i uke 8 (ble bare litt blodblandet utflod av det og ikke mer heldigvis). I forrige svangerskap hadde jeg en kraftig blødnig; masse friskt blod gjennom trusa og nedover lårene som fortsatte i 2 døgn. Den blødningen kom i uke 13 og kunne sies å sammenfalle med uteblitt mens nummer 2, men min personlig teori er at det var en stressreaksjon. Vi stod midt oppi flyttting, bare kaos overalt og stress og styr fra morgen til kveld. Kanskje kroppens måte å si fra om at nå er det faktisk nok. Når man er gravid må man få lov til å slippe unna det verste kjaset og sette seg rolig ned... (lettere sagt enn gjort, men dog...)
Og til du som lurer på ukene. Uke 1 begynner fra første dag i forrige mens. Altså fra dag 1-7. Når man er 1+2 er man derfor i uke 2 osv.
Hilsen Lineamor 7 + 4
Du har rett. Jeg mente aa si "8. uke" - ikke "uke 8".
Jeg er 7+1 i dag - akkurat som deg. Jeg bare skrev feil.
jeg har ikke hatt en eneste antydning til blødning siden jeg ble gravid, og jeg er på slutten av min 10'nde uke nå.....
det virker som det er ca. 50-50. om man får det eller ikke ...så det er vel ikke uvanlig....;)
fortsatt god helg jenter:klapp: :klapp:
Hei Liefje!
Jeg har hatt en liten, uskyldig blødning nå i uke 7/8. Fordi jeg mistet i august, ringte jeg rett til legen og fikk time til UL dagen etter.
UL viste at alt er i orden - og at jeg har "lagt to egg", det vil si at det kunne blitt tvillinger, men det blir bare én. Det er greit det.
Jeg tror heller ikke det er så uvanlig med småblødninger. Men stort sett går det bra. Det virker som du blir godt fulgt opp, så mitt råd er å prøve å bekymre seg minst mulig. Lettere sagt enn gjort, jeg vet det, men likevel.
:klem:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.