PDA

Vis full versjon : Hvor tidlig kan man se noe på UL?

Dunkel
09-11-2002, 00:05
Nå har jeg spurt om dette både på KG og SN men jeg har fått så mange forskjellige svar at jeg forsøker her også. Det er jo dere som vet best...
Hvor tidlig kan man se noe på (innvending) UL? Jeg var hos gyn. for et par dager siden (pga blødning midt i syklusen) og han sa han var sikker på at jeg var gravid men at det var tidlig. Da var jeg enten 3+0 eller 6+5. Hva tror dere? Har altså hatt mens i mellomtiden - men det er etter det jeg forstår mulig.
Jeg skal tilbake til legen om en uke og får vel svar da, men er nysgjerrig nå.... Ble så forvirret at jeg ikke fikk spurt. Vi har prøvd en stund så det er veldig spennende.

liefje
09-11-2002, 00:58
Jeg saa hjertet som slo förste gang i uke 6+0. Har UL hver uke - og det var det förste vi saa til fosteret som "ga mening ogsaa for meg". För det var der noen skygger etc. som legen kunne tolke som tidlige signaler men som jeg ikke saa i det hele tatt. Ut fra dette vil jeg tro at du nok ikke er 6,5 uker paa vei.

Lykke til videre!:klapp:

agre
11-11-2002, 00:54
Hei!
Jeg var på UL i 6+2. Da kunne de se fosteret, men kunne ikke se hjertet.
I 7+1 kunne vi tydelig se et lite hjerte som banket.

Tror dette er litt individuelt, og dessuten er det jo litt usikkerhet knyttet til hvor langt man har kommet hvis man ikke vet EL -dagen helt sikkert.

Beate
11-11-2002, 11:56
Jeg brukte hormoner og eggløsningssprøyte når jeg ble gravid, så her er eggløsningsdagen helt 100% sikker.

Følgende kunne vi se:

Uke 5+3- en fostersekk, men ikke noe fosteranlegg

Uke 6+3- en fostersekk med et fosteranlegg på 3 mm og et bankende hjerte

Uke 7+2- TO foster med bankende hjerter, på henholdsvis 9 og 10 mm store:)

Så, jeg vil iallefall anbefale å vente med den første ultralyden til uke 8. Da har man kommet såpass langt at det man ser og målene på embryoet kan sies ganske nøyaktig.

Beate, 22+4