PDA

Vis full versjon : hjelp!!!!

Mokkitrollet
02-10-2004, 11:03
lurer på om bittelille spire har sluttet å vokse allerede (4+1 i dag)
testet med kenwa i går formiddag. svak med positiv. testet med cb let par timer senere.. klart kryss kom opp med en gang. ikke kjempesterk men uten tvil positiv. testet med kenwa igjen nå i morges, på morgenurin. har ikke gjort det på noen av de andre....
den var bittelitt svakere en i går....
ikke noe antydning til mens.
hva tror dere?? mister vi vår lille såvidt påbegynte skatt nå?????

*Lolita*
02-10-2004, 11:08
Synes du skal vente med å teste deg. Vent noen dager så ser du nok at den blir tydligere! Krysser fingrene for deg! :klemme:

Hermione
02-10-2004, 11:25
Når du har fått positiv test så er det beste du kan gjøre å gå til legen å få bekreftet der at du er gravid.

ingridlille
02-10-2004, 11:30
prøv å slapp av du...

vent til i hvertfall mandag med å teste på ny.. og man kan bli små-rar av å sitte å studere om testen er svakt positiv eller ikke.. jeg vet! men prøv å slapp av. du kan jo ikke gjøre noe uansett..

lykke til med din veldig veldig veeeeeldig lille spire i magen.

hilsen frøken hvalross..

Kengu
02-10-2004, 11:34
Det kan være at det er et befrukta egg som ikke har festa seg, og at mensen kommer om en dag eller to.
Enten det, eller så er bare testene litt forskjellige.

Åshild
02-10-2004, 12:03
I de to siste svangerskapene, har jeg holdt på med slik testing og fått sterk strek,svakere igjen osv osv....du må bare være tålmodig og vente noen dager!!! Test igjen da hvis du vil, så vil du nok se at streken blir sterkere!!!:lykketil: :klemme:

Mokkitrollet
02-10-2004, 12:32
Det kan være at det er et befrukta egg som ikke har festa seg, og at mensen kommer om en dag eller to.
Enten det, eller så er bare testene litt forskjellige.
vet at egget festa seg.... det gjorde det 9dpo, for da hadde jeg en liten festeblødning......
vet når el var, for dette er en ass. befruktning....

Mokkitrollet
02-10-2004, 12:34
I de to siste svangerskapene, har jeg holdt på med slik testing og fått sterk strek,svakere igjen osv osv....du må bare være tålmodig og vente noen dager!!! Test igjen da hvis du vil, så vil du nok se at streken blir sterkere!!!:lykketil: :klemme:
takk for tilbakemeldingene.. skal prøve å stresse ned... regner med jeg hadde begynt å blø nå om hcg var synkende....
satser på at hcg produseres litt sent hos meg...
klarer ikke helt slappe av.... dette er første gang med resultater etter halvannet års prøvig, 1. IVF og 3 AID.... litt på tuppa.....

lissi64
02-10-2004, 13:04
Kjære deg, nå har du fått en positiv test, noe som betyr at du er gravid. Ikke fortsett og test deg, du lager bare unødige bekymringer som ikke er bra for hverken deg eller spiren.
Kos deg og tenk på at om 2-3 uker kan du dra på UL og se hjertet slå.
:klemme:fra meg og jeg :kryss: fingrene for at det skal gå bra denne gangen. Nyt dagene!

Kanina
02-10-2004, 13:36
Det er så fantastisk at du endelig har testet positivt!!:klemme: Men det er mye rart som påvirker testresultatene så tidlig, så du kan ikke egentlig tyde noe ut av kvaliteten på teststreken. Det kan være metabolske forhold som gjør at det kom mindre hCG i urinen i dag, eller at du har drukket mer, eller rett og slett at det er små variasjoner i testene, som gjør at de ikke alltid slår ut slik som de skal. Jeg satser på at spiren din klorer seg fast for harde livet, og at du om noen dager kan se et flott testresultat (hvis du absolutt må...)!

Lykke til, kjære deg!! Dette SKAL gå bra!!:klemme: :lykke: :lykke: :lykke:

Summis
02-10-2004, 13:57
Det er så fantastisk at du endelig har testet positivt!!:klemme: Men det er mye rart som påvirker testresultatene så tidlig, så du kan ikke egentlig tyde noe ut av kvaliteten på teststreken. Det kan være metabolske forhold som gjør at det kom mindre hCG i urinen i dag, eller at du har drukket mer, eller rett og slett at det er små variasjoner i testene, som gjør at de ikke alltid slår ut slik som de skal. Jeg satser på at spiren din klorer seg fast for harde livet, og at du om noen dager kan se et flott testresultat (hvis du absolutt må...)!

Lykke til, kjære deg!! Dette SKAL gå bra!!:klemme: :lykke: :lykke: :lykke:
Signerer denne jeg mokki, denne gangen skal det gå bra. Tenker på deg :klemme:

Aisi
02-10-2004, 13:58
Jeg testet negativt selv om jeg var gravid (etter ca 4 uker), for jeg testet utpå dagen etter å ha drukket mye. Da jeg tok testen et par dager senere, om morran, var den positiv (som jeg egentlig hadde på følelsen pga sterke symptomer). Så lenge mensen uteblir, så er du "trygg". Lykke til! :kryss: :lykke: :vibber:

Tidl. bruker
02-10-2004, 14:29
Skjønner godt at du blir stressa av dette! :klemme: I januar var jeg gravid, men den glapp for meg. Det som skjedde da, var at testen var positiv til å begynne med, men ble svakere og svakere for hver dag.

Hvis du venter et par dager og tester igjen da, vil du nok kunne ha et sikrere svar. Det er kjempevanskelig å gå sånn og vente, og mye bedre når du vet hva utfallet blir.

Lykke til, håper at du er gravid!!

Lilliemor
02-10-2004, 14:33
Kan jo være lurt å vente 1 ukes tid før du tester igjen!!Det fikk en venninne av meg beskjed om da ho kontaktet legen etter å ha testet en svak positiv test!!

Lykke til i allefall!!:klemme:

synnemor
02-10-2004, 14:39
Hei MJ27 !

Først og fremst, gratulerer så mye med spiren !!!!!

Du, jeg testet også ganske mange ganger når jeg ble gravid denne gang.
Og forskjellige merker, QS, CB, NG og KenWa.
Fikk forskjellig utslag på alle, men alle var positive da.

Tror ikke du skal legge så mye i dette enda, jeg fikk f. eks. sterkere strek på QS den ene dagen, for så å få svakere neste dag.

Råder deg til å :lettet:, roe deg, slippe gleden frem og ta en blodprøve hvis du er engstelig og vil vite sikkert. :lege: tar to-tre prøver over en/halvannen ukes tid, og økes hcg er det ingen tvil.

Mye sikrere enn å fortsette å teste (jeg brukte 11 stk.... :flau: ) og så får du ordentlig beskjed.

Stor :klemme: fra

Vilaela
02-10-2004, 14:56
Hei vennen!!! :yiiha:

Så utrolig morro at du har testet positivt!!!!!!
Gratulerer!! :blomst: Endelig!!! :klemme:

Tror ikke du skal legge så mye i styrken på testene når de er tatt såpass nære hverandre, og så lenge du ikke blør så skal du ikke bekymre deg så mye (eh..lett å si...). Hvis du venter noen dager (look whos talking...) så blir den nok sterkere. :klemme:

Masse klemmer fra Elise:klemme:

Sjöstjerna
02-10-2004, 15:05
Jeg også studerte testene mine fra alle vinkler og syntes noen var svaker enn andre. Men det er så tidlig enda, Mokki! Kroppen vet det jo knappt selv enda. Som de andre sier, vent noen dager og test igjen så skal du se at de ar sterkere. Klart den er det. Lykke til :klemme:

effie
03-10-2004, 17:41
Kjære deg, nå har du fått en positiv test, noe som betyr at du er gravid. Ikke fortsett og test deg, du lager bare unødige bekymringer som ikke er bra for hverken deg eller spiren.
Kos deg og tenk på at om 2-3 uker kan du dra på UL og se hjertet slå.
:klemme:fra meg og jeg :kryss: fingrene for at det skal gå bra denne gangen. Nyt dagene!

Vær så snill og ikke test deg mer, mj27! Det skaper bare bekymringer! Nå skal du kun slappe av og glede deg over det fantastiske som har hendt, du er så gravid som du kan få blitt helt til det motsatte er bevist, nemlig! :nikker:
Stryk deg på magen og snakk med spiren din :klemme:

Mokkitrollet
03-10-2004, 17:44
måtte teste i dag også......
nå skal jeg ikke det mer... men måtte ta en ny kenwa og en digital cb.....
og ja, jeg er virkelig gravid.......
den digitale lyver nå hvertfall ikke... der står det svart på vidt at jeg er gravid... kenwa var også sterkere i dag.....
takk for alle tilbakemeldinger... nå lener jeg meg tilbake og nyter tilværelsen..... gleder meg til sommeren.....

Kanina
03-10-2004, 19:36
Åååå, så deilig!! Nå håper jeg du kan slappe av fram til sommeren!!:klemme: Jeg er så utrolig glad på deres vegne!!! :woohoo: :rørt:

synnemor
03-10-2004, 20:46
Det var kjempegode nyheter, MJ27!

Kommer til å få problemer med nickskiftet altså. Så ber om unnskyldning på forhånd, kan hende jeg bruker ditt gamle nick både titt og ofte...
Måtte redigere meg selv i går... :flau:

Synes det er helt herlig at dere er gravide, og vil bare si velkommen etter inn på SM !

Stor :klemme: fra trofast snikleser på FF,

Sjöstjerna
03-10-2004, 20:48
Herlig!

Summis
04-10-2004, 20:20
Så flott da :klemme: Må innrømme at jeg har tatt flere tster jeg også, kan liksom ikke tro at jeg er gravid enda. Skal på UL 19/10 håper på at vi da får se ett bankende lite hjerte inni der.

Tullejenta
04-10-2004, 21:09
Så nå håper jeg du slutter å tisse på dyre pinner! Nå har du jo mange som alle sier at du er gravid og da er du nok det og det skal du være i mange uker til. Du får vel god oppfølging og tidlig UL siden det er resultat av assistert befruktning? Jeg skal i alle fall krysse fingrene for deg og de som måtte befinne seg inni deg :nikker:

Kan ikke du få det vanlige nicket ditt her forresten, eller er det opptatt?

Mokkitrollet
04-10-2004, 22:20
Så nå håper jeg du slutter å tisse på dyre pinner! Nå har du jo mange som alle sier at du er gravid og da er du nok det og det skal du være i mange uker til. Du får vel god oppfølging og tidlig UL siden det er resultat av assistert befruktning? Jeg skal i alle fall krysse fingrene for deg og de som måtte befinne seg inni deg :nikker:

Kan ikke du få det vanlige nicket ditt her forresten, eller er det opptatt?
ja, nicket var opptatt.. syns det var teit, menmen. bare kall meg for mokki likevel... det gjør ikke noe.......
joda, får tidlig ul. de skulle sende henvisning fra haugesund. ønsker også tett oppfølging pga stoffskifte, men når jeg ringte for å spørre om å komme opp for å ta stoffskifteprøven og diverse, var de veldig vanskelig der borte på legekontoret.. skal ringe i morgen tidlig og forlange en hastetime.. for dumt om dette skulle gå galt pga stoffskifte......
jeg er fryktelig redd for å miste, men klarer å glede meg over mirakelet som har skjedd..... for det er sannelig et mirakel..

Tullejenta
05-10-2004, 00:26
jeg har dessverre ingen magiske ord som kan få deg til å slappe av, men jeg håper legene dine tar deg og bekymringene på alvor slik at du kan glede deg mest mulig over det faktum at du er gravid og har en liten :baby: i magen!