PDA

Vis full versjon : Voksduk

agre
03-10-2004, 16:04
Jeg hadde ALDRI trodd jeg skulle ønske meg voksduk!!! Men nå har lillegutt begynt å spise selv til alle måltider, og dessuten har bordplaten begynt å bli så stygg på kjøkken/spisebordet, at jeg rett og slett har kapitulert og ønsker meg voksduk...

HVOR får jeg tak i en KUUL en? Tips?
Noen som vet om Marimekko selger dette f.eks?

Sjöstjerna
03-10-2004, 16:15
Har sett voksduker som ikke er så blanke at de skinner. Noen er nesten som stoff selv om det er voks, om du skjönner... Husker ikke hvor jeg har sett sånne, men de er i allefall ikke sånn typisk voks-duk.

Thine
03-10-2004, 16:38
Mamma har en gjennomsiktig en som jeg tror hun har kjøpt på Hansen og Dysvik. Hun legger duker under den så hun får glede av dem samtidig som hun tar vare på bordet.

Jeg har tenkt å få en slik også. Ikke nødvendigvis med duker under for jeg liker å se overflata på bordet.

Ang hvor de selger slike finnes de vel på mange utstyrsbutikker; kids, princess, trombo osv. Bare som jeg kan tenke meg.

Trallemor
04-10-2004, 09:45
Jepp! Marimekko har voksduker! Har sett med Unikkoblomstene = dødsstilig :kidoki:

Ønsker meg selv, sammen med forkle, sånn at det står i stil med kjøkkengardinene...

mammadonna
04-10-2004, 10:14
Vet ikke helt hva du synes er kult, men på Jysk har jeg sett at de har litt forskjellig. Noen grelle plastikkduker, og noen helt greie av typen "vokset stoffduk". Hadde blant annet en som så nesten ut som en vanlig grå linduk. Helt grei den, hvis det passer med lin på kjøkkenet ditt.

:klemme:

Mamablue
04-10-2004, 10:18
Svigermor kjøpte en lang remse med grønnmarmorert voksduk og sydde en kjempeflott duk til oss (står i stil til møblemanget og gardiner:kidoki: )

Er så strålende fornøyd med den, kan bare legge duker over voksduken, så får ikke bordet stygge flekker på seg.
(et bord vi fikk i bryllupsgave.. til 11.000 kr:dåne: )
Så vi har lært og ta vare på det, iallefall når ungene er små :nikker:

Jubeljenta
04-10-2004, 15:03
Vil anbefale deg en tur på Marimekko,jeg (dersom det ligger i nærheten av der du bor,da).
Dit skal jeg få somlet meg en av de nærmeste dagene i alle fall :)

Pyrasitten
06-10-2004, 10:22
Åhlens har voksduker som ikke er så dyre eller stygge. Jeg kjøpte gjennomsiktig voksduk til 25 kr meteren der + dukholdere. Vedlig kjekt når alle naboene med barn spiser spaghetti hos oss:nikker:

gomamma'en
09-10-2004, 22:08
Har en voksduk som ser ut som en vanlig duk. den kan og sendes i vaskemaskin. eneste ulempe er at den ikke så lett vaskes av som vanlig voksduk, da den er mye mer som en vanlig duk. disse får du i helt enkle ensfargede hvis du ønsker det. Min er offwhite (litt upraktisk med to små, men litt forfengelig må jeg få være) Dessuten er spisebrikker greie å legge over, særlig når vi spiser tomatsuppe.

Carina
13-10-2004, 20:53
Samme diskusjon har gått på Nybaktmamma og der var det noen som kjøpte dusjforheng i plast og brukte til voksduk! Da blir jo utvalget plutselig mye større! :nikker: