PDA

Vis full versjon : Nå er det ingen hemmelighet lenger....

Qlio
10-11-2002, 02:00
Vi diskuterte i bilen på vei til barnehagen i går når vi skulle hente stedatter hvordan vi skulle takle ett evt. spørsmål om baby. Hun har jo spurt om baby i over ett år, og ba tynt før bryllupet i september om hun ikke "vææææær så snill kunne få bli storesøster etter at vi hadde blitt gift". Vi ble enige om at vi skulle si det om hun spurte.

Hun sa ingenting i går, men i dag tidlig kom spørsmålet.......

Stedatter: Har det vært en baby i magen din noen gang?
Qlio: Nei (valgte og ikke si noe om min SA)
Stedatter: Er det en baby i magen din nå?
*stillhet*
Qlio: Du får spørre pappa (ville så gjerne at han skulle si det selv)

Jeg gikk og hentet pappa, men hun ville tydeligvis ikke spørre han.... så da sa han at om hun spurte igjen fikk jeg svare henne.

Jeg behøvde ikke vente lenge..... vi gikk inn på hennes rom og bygde litt lego, og spørsmålet kom opp igjen.
Jeg kunne da bekrefte at det var en baby i magen min, at den var veldig liten og at den ikke lignet på en baby ennå.

Hun ble selvfølgelig glad, og lurte på når babyen kom. Jeg sa at den kom etter bursdagen hennes 17.juli (da gjør det ikke noe om jeg går over tide, kommer babyen før er det bare en glad overraskelse). Det gjorde ingenting, fikk jeg beskjed om, for da hadde hun noe å glede seg til.

Listen over mennesker som nå vet er blitt betydelig lenger.......
For vi dro rett til svoger og svigerinne, og de fikk vite det (samt en nabo), og da måtte vi ringe svigerforeldrene mine i Spania og min mor etterpå. Neste helg får pappa vite det. Han har ønsket seg bestefar-rollen i 10 år (tuller ikke), og han skal få vite det som en del av deres bryllupsgave 16.11. Gleder meg!!!

Monstra
10-11-2002, 11:39
Vi har fortalt de nærmeste vi også nå... og det var kjempemoro å fortelle det. Foreldrene mine er nå slik de er, men foreldrene til sambo ble jo overlykkelige. De har vel ønsket seg barnebarn minst like lenge som din pappa... (sønnen er 31 og datter 27)

Det var godt å fortelle det synes jeg. Er faktisk ikke så nervøs for at det skal gå galt lenger heller... kanskje fordi jeg ikke tenker på det 100% av tiden lenger??

Når det gjelder ungene skal jeg i hvert fall vente til etter neste gang de har vært hos faren sin... han skal få slippe å høre det fra dem :). Jeg har en mistanke om at han og samboeren har noe på gang også, så jeg tenkte jeg skulle vente til jeg kanskje fikk vite mer om det...:bryn:

Gyda
10-11-2002, 12:18
Det må være stort å kunne oppfylle ønskene til de små!
Kan tenke meg at tiden fremover blir spennende for storesøster!

:findag:

Qlio
10-11-2002, 14:10
Glemte å si at jeg også har informert henne om at det ikke blir noe av alle babyer som blir laget. Forberede henne på en måte at det kan gå galt. Sa at det var veldig tidlig og sånn. Men vi ble enige om at jeg skulle være flink jente og drikke tran og gjøre så godt jeg kunne hvertfall!

Stedatter var så stolt i går, tror hun følte seg som alle andre barn den dagen. Hun er ikke av de heldige som har mamma og pappa i samme hus (selvom det nesten er blitt unormalt i dag), og hennes søskenbarn blir storesøster i april.... her er samtalen mellom stedatter (5 år) og hennes søskenbarn (4,5 år). De har ikke sett hverandre siden vårt bryllup, og min svigerinnes graviditet var ikke offisiell enda.

Søskenbarn: Vet du hva???? Jeg skal bli storesøster, jeg!!!

*Stedatter smiler lurt*

Stedatter: Det skal jeg også. Det er en baby i magen til Qlio.... og den kommer etter at jeg er blitt 6 år.

Da vi leverte stedatter til mor fortalte hun gledesstrålende nyheten til sin mor, jeg er veldig glad på stedatters vegne at mor tilsynelatende klarte og være glad og positiv. Min stedatter fortjener virkelig denne gleden.

:klapp: :klapp: :klapp: Vi er forresten 5+0 i dag!!!:klapp: :klapp: :klapp:

Mamemi
10-11-2002, 22:48
Moro! :D
Her håper vi å fortelle hemmeligheten på julaften, så vi får holde tett litt til. Men derfor er det ekstra moro å lese om dere andres avsløringer så lenge! :)

moren
11-11-2002, 00:35
Hei! Jeg har å tenkt å vente med å fortelle det til besteforeldre til jul men det kan vel bli litt vanskeli:) er ikke kjent for å holde munn når det gjelder slike ting:D
Sønnen min blir 10 år nå den 24 og da kommer mamma skal prøve å ikke si noe men det blir vel vanskelig, en mor kjenner sin datter. Mange klemmer fra moren

Saga
11-11-2002, 12:55
*fnis*
Så du klarte ikke holde på hemmeligheten lenger? hihihi
En flott nyhet å dele med de andre da!

molita
12-11-2008, 16:54
Vi prøver å holde det hemmelig.... ingen som vet det ennå og jeg er 6 uke på vei!! *stolt* :glis:

Men vi har lyst å fortelle det til besteforeldrene på en litt kosli å spesilell måte... noen forslag??:knegg:

pelletrine
12-11-2008, 19:26
Jeg har bestemt meg for at vi ikke skal si noe før det viser så godt at vi må ;) Tenker i januar en gang! Orker ikke alt mas før den tid, for sier vi det til noen så får ALLE vite det, og det ønsker jeg ikke enda ;) Noe hemmelig må vel jeg også klare å ha? ;)

pelletrine
12-11-2008, 19:30
Vi prøver å holde det hemmelig.... ingen som vet det ennå og jeg er 6 uke på vei!! *stolt* :glis:

Men vi har lyst å fortelle det til besteforeldrene på en litt kosli å spesilell måte... noen forslag??:knegg:

Ja det er mange koselige metoder en kan få sagt slike ting på :jupp: En veninne av meg rammet inn UL-bilde og ga i presang! Noen andre bestilte body på nettet til barnet med "Verdens beste bestemor/far" på og ga. Mye koselig, det gjelser bare å være kreativ nok :)

Zemoc
12-11-2008, 20:03
Ser dere at dere har dratt opp en 6 år gammel diskusjon?:fnise: