PDA

Vis full versjon : Planlagt ks - når ta kontakt med føden hvis noe er på gang?

IzziCreo
05-10-2004, 14:47
Dere som er satt opp på ks, når tar dere kontakt med føden når noe er på gang :undrer: Ringte isted for å høre (er satt på på ks tirsdag om en uke, men lurer veldig på om det blir før), og da sa jm 10 min mellom. Men sist gang da det ble ks på oss så hadde jeg hatt tak natten før, men ikke på langt nær så vonde (egentlig ikke noe særlig vonde i det hele tatt) som de jeg hadde i går f.eks. og kom på sykehuset og var 2 cm åpen :undrer:

Hvordan gjør dere andre det?

Tidl. bruker
05-10-2004, 15:11
Jeg hadde tatt kontakt med sykehuset når jeg hadde fått rier jeg, sånn at du kjenner det er mer enn kynnere, og du føler at det er i gang. Ikke noe poeng at du skal ha vondt i forkant av et planlagt keisersnitt.

shamu
05-10-2004, 15:16
Jeg hadde tatt kontakt med sykehuset når jeg hadde fått rier jeg, sånn at du kjenner det er mer enn kynnere, og du føler at det er i gang. Ikke noe poeng at du skal ha vondt i forkant av et planlagt keisersnitt.
signerer!! ring føden vennen!!!!

Tidl. bruker
05-10-2004, 19:25
Med en gang DU føler at der er noe på gang, ringer du og ber om å få komme inn. Det er bare fint for babyen å oppleve å bli litt stresset og påvirket av riene dine, selv om du skal ha keisersnitt, men det skal jo også være en fin opplevelse uten stress for deg også om du skulle få åpning ganske raskt og må ha snitt raskt... Om du har det med å føde raskt eller du har lang vei, burde i alle fall terskelen for å komme inn til snitt være ganske lav. Jeg veit ikke hvordan du er som fødemaskin, jeg - eller avstanden... :undrer:

Tidl. bruker
05-10-2004, 19:27
Ikke noe poeng at du skal ha vondt i forkant av et planlagt keisersnitt

Det er faktisk et poeng for babyen å ha rier i forkant av et keisersnitt. Det er positivt for babyen. (Driver og har samtaler om prøvefødsel/snitt selv for tiden)

Tidl. bruker
05-10-2004, 21:17
Det er også noen som føler seg litt snytt for fødselen når de tar keisersnitt. Mulig det er fint da å oppleve litt rier så vet du hva det er du også når venner snakker om fødsel osv.:nikker: Og helt klart, babyen har veldig godt av å kjenne de riene på kroppen sin.. Da vet den muligens at den snart kommer ut, forbereder seg litt. Hi hi

:lykketil:

IzziCreo
05-10-2004, 23:19
Takk for innspill, jenter :nikker: Siden det ble ks sist gang også så aner jeg jo ikke hvor fort kroppen min reagerer på rier og slikt. Husker bare at de 2 cm åpning jeg hadde sist ikke gjorde noe særlig vondt. Men da skal jeg være litt obs de neste dagene, og får jeg vonde tak over tid så er det kanskje like greit å ta kontakt :nikker: