PDA

Vis full versjon : Noen gravide helsearbeidere der ute?

Vanfær
05-10-2004, 21:22
Heisann alle sammen! Jeg er sykepleier, og gravid i uke 20. Har 100% stilling, og lurer litt på hvordan dere andre har det, og hvordan dere løser hverdagen i helsevesenet? :undrer:

Selv begynner jeg å kjenne det i bekkenet nå. Spesielt hvis jeg går i trapper, etter tunge stell og skiftarbeid. Kombinasjonen seinvakt - tidligvakt begynner å ta ordentlig på kreftene nå. Når jeg kommer hjem etter tidligvakten må jeg nesten legge meg strak ut på sofaen jeg, og rett og slett hvile hele ettermiddagen hvis jeg skal ha sjans til å komme meg på jobb dagen etter. Og det synes jeg jo er litt trist, for jeg har jo en aktiv toåring her, og jeg vil jo så gjerne leke mer aktivt med henne på ettermiddagen :sukk:

Å jobbe fem-seks vakter i strekk tar også på kreftene, og bekkenet er ferdig etter fire dager (som i dag, da jeg måtte vagge meg til bussen, og kom meg bare halvveis over lyskrysset før det ble rød mann igjen :uff: ).

Stort sett går det greit MENS jeg er på jobb, men det er mot slutten av vakten, og når jeg kommer hjem at jeg virkelig kjenner det. Hver morgen våkner jeg og føler meg liksom "frisk" igjen, og går på med nytt mot - med samme resultat etter hver vakt de siste ukene - utslitt! :urk:

Det er ennå et par uker til jeg skal til legen, men jeg sitter altså her og tenker - jeg bør kanskje legge en slagplan for helsen min? Det er ikke tvil om at en føler seg litt lit bry når en arbeider på en liten enhet der vi stort sett kun er to eller tre på jobb, og det MÅ gå utover de andre jeg går sammen med dersom jeg ikke gjør min del... :sukk:

Noen som kjenner seg igjen? (obs... dette ble visst litt langt - takk for at du leste det :klemme: )

Connecta
05-10-2004, 21:27
Hei du!