PDA

Vis full versjon : Halsbrann

Tigermamma
05-10-2004, 22:12
Noen som har noen gode råd mot halsbrann. Jeg fikk mange råd av jordmor i august, men da hadde jeg ikke halsbrann - så derfor kan jeg ikke huske de. Har ikke så mye halsbrann nå, men er redd det kanskje blir verre. Har lyst til å prøve gode råd før jeg prøver tabletter og sånn.

Marja
06-10-2004, 13:58
Hei. Har hørt noen råd, men vet ikke hvorvidt de hjelper...

1. spis lite og heller oftere,
2. Ligg godt støttet opp av puter, ikke flatt,
3. Drikk melk,
4. Ikke bøy deg ned...

Funker kanskje litt?:lykketil:

Marja

Lykkelig gravid Anka
07-10-2004, 13:48
Jeg synes at det eneste som hjelper er "Gaviscon"-tabletter!De er helt ufarlige, så det er ingen grunn til ikke å prøve de:nikker:

:lykketil: FRA ANKA

Enellerto
07-10-2004, 16:48
Det er masse råd: Natron, lovehearts, isvann, melk, unngå kaffe, unngå sterk mat, noen syns agurk hjelper......

Jeg har brukt lovehearts, noe som har hjulpet meg i perioder ( nå er jeg temmelig lei), har også brukt Gaviscon flytende, likte ikke tabelettene. Spiser nå Link tabeletter og gleder meg til jeg er kvitt hele greia.

:lykketil: :lykketil: :lykketil: :lykketil: :lykketil: :lykketil:

m36
11-10-2004, 22:39
Er selv VELDIG plaget av halsbrann, har prøvd det meste av råd, men det eneste som har hjulpet var Aflurax tyggetabletter(for gravide) og Gaviscon, helt til jeg fant ut at det hjalp å tygge tyggis:nikker: så jeg tygger tyggis hele dagen og tar en halsbranntablett før jeg legger meg.

Lykke til:klemme: