PDA

Vis full versjon : ang.egguthenting og div.

isdronning
06-10-2004, 17:27
Hei.

Jeg er ny her på denne siden og jeg lurer på om alle dere andre var veldig nervøse da dere skulle gjennom første egguthentingen?:undrer: Jeg er så "heldig" at jeg må reise bort for å ha egguthenting og jeg må bo i 10 dager på hotell i en by jeg ikke er så veldig kjent i. Har synes at behandlingen har vært grei og har overvunnet min store frykt for å ta sprøyter og blodprøver(jeg har alltid besvimt). Jeg er ganske stolt av at jeg setter sprøytene selv.:nikker: Jeg skal reise nå på fredag og gruer veldig. Det hadde vært hyggelig å få høre hvordan dere andre har hatt eller har det ang. hele prossessen. Er det mange som blir gravid ved første forsøk? Har dere hatt fryktelige humørsvingninger? Ene øyeblikket føler jeg at jeg kan ete hode av mannen min og i neste sekund begynner jeg å gråte når jeg ser reklame med barn i. Er det noen som har et godt råd om hvordan å takle eventuelt et misslykket forsøk? huff, dette ble mange dumme spørsmål så jeg takker på forhånd for eventuelle svar.:undrer:

Tidl. bruker
06-10-2004, 17:33
Hei du.

Jeg kan bare snakke for meg selv, og jeg var ganske nervøs for egguttak, ja..
- Hvor mange egg skulle de få ut?
- Var det vondt?
- Hvordan skulle det gå videre?
osv...
Men for min egen del så gikk det ganske greit.
Fikk petidin og lokalbedøvelse under uttaket. Så selv om det var litt vondt, så var det jo raskt overstått...

Du kan forresten lese hvordan jeg opplevde IVF-karusellen i dagboken min inne på snartgravid.com :
http://www.snartgravid.com/plassen/showthread.php?t=11056

Vi var så heldige at vi lyktes på 1. forsøk.

Lykke til du også!

:klem:

Eliin
06-10-2004, 18:30
Hei isdronning!

Jeg forstår deg kjempe-godt jeg også! Vi bor i Nederland og reiste til Oslo for våre 3 forsøk. Det er en prosess full av håp, forventning, spenning, sorg og glede. Mest spenning.
Hvor mange egg? blir de befruktet? deler de seg slik de skal? lykkes det eller må man gjennom mange forsøk? Masse tanker.....
Ta med deg en eller to gode bøker så får du tankene vekk fra noe annet mens du er i den "ukjente byen". Kjøp mange og gode blader! Skjem deg selv bort litt disse dagene, så går de fortere og det føles lettere.

Ønsker dere masse lykke til! Håper det ikke må mange forsøk til før dere lykkes!
:lykketil:

Vintersol
06-10-2004, 19:17
De andre to sa mye klokt her.
Det er litt av en prosess du er i (nå har du kommet langt, og du kan være stolt!), men jeg skjønner at du er nervøs.
Vil bare ønske deg lykke til!!!!! Håper du får fine egg, og at befruktning og innsetting går greit!

Sarah_74
07-10-2004, 12:02
Jeg var også bekymret for de samme tingene som de har nevnt ovenfor... Vi greide det også på første forsøk. :danser: Så det er all grunn til å tenke positivt. :nikker:

Før jeg gikk gjennom forsøket så hørte jeg nesten bare om dem som hadde prøvd gang, på gang, på gang, uten å lykkes. Det er gjerne de minst oppmuntrende historiene du hører om. Slik er det også ang. fødsel.. Du hører masse skrekkhistorier, og sjelden om de som gikk kjempefint uten alt for mye smerte...

Skulle ønske jeg tenkte slik før forsøket. Jeg var egentlig mer forberedt på at det ikke skulle lykkes, enn den andre veien. Syntes det vanskeligste med hele forsøket var de nervepirrende 14 dagene fra du satte inn eggene til du kunne teste. Og du, veldig mange tester for tidlig. Det gjorde jeg. Skulle egentlig ikke teste før torsdag, men testet mandagen før. Fikk negativ graviditetstest, og datt litt ned. Men hadde ikke gitt helt opp håpet. Jeg visste jo at jeg testet alt for tidlig. Så hold motet oppe, og prøv å ikke teste for tidlig....

Lykke til med forsøket....:lykketil:

isdronning
19-10-2004, 20:47
Nå er jeg kommet hjem med 2 innsatte egg og venter spent på å teste den 03.11.04. Håper den er positiv. Fikk ut 12 egg og 7 ble befruktet. Er dette mye eller lite? alle 7 hadde overlevd da det var gått 5 dager og de satte inn de 2. Har fått crinone som jeg skal ta i 15 dager og er spent på hva som skjer etter jeg ikke tar det. Er det noen som vet om vi vil oppleve blødning hvis eggene blir støtt ut? eller ? Hvordan regne ut termin ved evnt. graviditet? Man kan jo ikke regne ut fra siste mens første dag akkurat. Skal man regne graviditeten som startet fra dagen de ble befruktet eller den dagen man fikk satt dem inn? Noen som vet? :undrer:

TUTTO
19-10-2004, 21:01
Nå er jeg kommet hjem med 2 innsatte egg og venter spent på å teste den 03.11.04. Håper den er positiv. Fikk ut 12 egg og 7 ble befruktet. Er dette mye eller lite? alle 7 hadde overlevd da det var gått 5 dager og de satte inn de 2. Har fått crinone som jeg skal ta i 15 dager og er spent på hva som skjer etter jeg ikke tar det. Er det noen som vet om vi vil oppleve blødning hvis eggene blir støtt ut? eller ? Hvordan regne ut termin ved evnt. graviditet? Man kan jo ikke regne ut fra siste mens første dag akkurat. Skal man regne graviditeten som startet fra dagen de ble befruktet eller den dagen man fikk satt dem inn? Noen som vet? :undrer:

Gratulerer som ruger
Eg fikk ut 10 egg der 8 ble befruktet. Mener en vil få blødning viss eggene ikkje fester seg.
Termin blir reknet ut fra innsettingsdag.
Ifølge ul terminen min, stemmer dette med innsettingsdagen.
:lykketil: videre, og eg skal :kryss: fingre og tær for at du får positivtest 3.nov.

23-10-2004, 14:53
ååå så spennende!! håper alt går bra. krysser fingrene for deg iallefall.

Jeg tok ut 20 egg denne gangen, og 16 ble befrukta. Men så var jeg så uheldig at jeg ble overstimulert og havna på sykehuset etterpå.
Har fått satt inn 2 stk, og venter nå kjempespent på UL for å få se resultatet

isdronning
25-10-2004, 13:17
Hei.

Håper at det klaffer for deg denne gangen:lykketil: . Tror jeg har mistet begge eggene da jeg i helgen fikk småblødninger og på søndag hadde full menstruasjon. De sa på sykhuset at det var en fordel at jeg var litt overstimulert da eggene ville ha bedre forutsettning til å feste seg og trives, men for meg hjalp det tydeligvis lite. Må ta blodprøve i neste uke men tror nok den er meget negativ. Trodde ikke dette skulle gå så inn på meg, men det har det gjort. Jeg er helt utafor. Nå må jeg bare vente de 3 måndene før jeg kan ringe og sette oss opp for et nytt forsøk. Det er jo en liten trøst selvfølgelig, men...:leiseg:.