Vis full versjon : Fødselsstripe
Nellevis
18-08-2002, 13:50
Har noen av dere fått den berømte fødselsstripen ennå? Jeg har ikke fått noe ennå, men det er vel ikke alle som får den heller?
Hvilken "funksjon" har egentlig denne stripen og kan den evt indikere kjønnet på baby'n? (strek=gutt, ingen strek=jente):???:
Jeg bare lurer, jeg...
Ser ingen her hos meg ennå heller. Jeg fikk stripe når jeg gikk med de to jentene jeg har fra før. Iflg jm som tok UL så venter jeg jente nå oxo, så da er det jo spennende om jeg får den stripa eller ikke.
Har heller ikke fått noen stripe enda, men nå er jeg litt kortere i svangerskapet enn dere.
Fikk stripe i begge mine forrige svangerskap ( husker ikke nårtid den kom) og den så likedan ut begge gangene. Første gangen var det ei jente og andre gangen en gutt.
Om den stripa har noen funksjon, det vet jeg ikke..
Jeg har fått denne stripa, den er ikke så veldig mørk men den er der.
Den går helt opp til navelen. Det er vel en mythe at man kan se hvilket kjønn man får ved å se om man har striper eller ikke.
Dette sto det i et nummer av Gravid:
BRUN STREK PÅ MAGEN
Hormonforandringene i savngerskapet gir økt pigmentering.
Dette merkes ved at brystvortene og en stripe mellom navelen og skrittet kan bli mørke.
Enkelte kan også få brune flekker i ansiktet. Vanligvis fosvinner brunfargen en tid etter fødselen.
Håper dette hjalp litt.
22+6
Hadde skikkelig strek sist, fikk gutt da !
Nå er det ikke antydning en gang ????merkelige greier det der !
Har fått jentemage nå da påstår de som liskom har greie på det ...så kanskje det stemmer på noen `?
Susse og llilebass 22 uker
Lille Blaa
19-08-2002, 00:40
... fått noen stripe, jeg heller!!! Alle tror jeg får gutt, men nå er magen veldig jentete da, så vi får se??:gal2:
Klemmer fra LB og Dansken 24+2
Har ikke fått denne stripen ennå ...
Hvordan er det etter fødselen, da? Forsvinner den raskt , eller..?
Uvitende Lykke 24+4 :???:
Lillehammer
19-08-2002, 11:14
Men det er heller ikke noe "must" har jeg skjønt. Klarer meg veldig fin uten faktisk... :p
Lilly
Jeg har fått tripe begge gangene - og fått jenter :)
Jeg har ikke fått den denne gangen - ennå...
Det jeg har hørt om den stripen og kjønn er at hvis den slutter FØR navelen så er det jente. Hvis den går GJENNOM navelen venter du gutt. Men slike gamle jungelordtak er det ikke alltid like mye hold i gitt :p
...Og i følge UL er det en liten pike der inne.
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.