Vis full versjon : Hva fremkaller kynnere?
Er det noe spesielt som gjør at disse kynnerne kommer tro? :undrer: Akkurat nå syns jeg det nesten kan virke som om jeg får flere kynnere jo mer sukker jeg spiser. Kan det stemme?
Vet ikke om det med sukker stemmer.
Jeg får kynnere når jeg går fort, eller har mye å gjøre og etter orgasme. Hender også at jeg får kynnnere hvis jeg tar mye på magen, altså klemmer og trykker litt.
Kynnerne mine går over hvis jeg setter meg ned og hviler.
Kynnerne mine kommer når jeg endelig hviler.
Sånn i åtte-ni-tiden på kvelden eller om natta.
Lille Blink
09-10-2004, 22:42
Kynnere kommer hos meg etter orgasme og når jeg skal sove ellers...:nikker:
Tror ikke det finnes noe fasit svar på det:undrer:
Jannike_79
09-10-2004, 22:45
Nå kommer kynnerne når de selv vil tror jeg.. Men det er nok fordi jeg er så seint i svangerskapet.. Men rask gange, :sengekos: og andre ting i litt tempo kan nok fremkalle kynnere.. Ikke merka noe med sukker jeg da..
Lille Ru
09-10-2004, 22:48
Sukker tror jeg ikke har noe med det å gjøre her i gården...
Men nå får jeg kynnere av å tisse :dåne: så mine kjære kynnerdritter er vel ikke helt representative....
Ellers får jeg dem både når jeg gjør noe,mye og ingenting - men nå nærmer vi jo oss her da...
De jeg hadde i begynnelsen kom i forbindelse med at jeg gjorde for mye, løftet ting jeg ikke burde og :sengekos: sånn stort sett...
Kynnere kommer av at kroppen din forbereder seg til fødselen, og gjør seg klar til det som skal skje. Ikke det at du skal føde snart, me heller som en langprosess kan man si. Jeg begynte med kynnere rundt uke 19 eller noe slikt. Jeg får hver gang jeg reiser meg litt for brått, eller når jeg går litt for fort. Men som med alt annet, så er det helt normalt, og det er kroppens måte å forberede seg på.
Tror jeg ligner mest på Gamla her, at kynnerne kommer når jeg slapper av. For de kommer oftest når jeg ligger på ryggen. Men, når slapper jeg av? Jo, i helgene. Og når spiser jeg godteri? Jo, det er også i helgene.
Men det kan jo hende jeg får kynnere når jeg f.eks er på jobb også, men at jeg ikke merker det fordi jeg er for opptatt med andre ting. Men når jeg bare ligger på ryggen og slapper helt av legger jeg merke til det med en gang når det strammer seg.
Men i dag har det vært mange.
Frk.Gravid
10-10-2004, 23:03
:undrer: Har hele tiden trodd at jeg ikke har hatt noen kynnere jeg da, men hvis kynnere kun er at magen (livmoren) blir hard, så har jeg vel kanskje det alikevel da :undrer:
Trodde kynnere var noe som førte til ett visst ubehag jeg, at det var derfor man merker det... Går jo ikke rundt og tar på magen hele tiden...
Alle har vel kynnere, tror jeg.
Min svigerinne kjenner nesten ikke åpningsriene. Men hun har dem.
Ellers hadde hun ikke født i en fjert alle tre ganger!
Selv kjente jeg både mase-riene og åpningsriene veldig godt første gang.
Er bare en ting å si: Vi er sannelig forskjellige!
Tidl. bruker
10-10-2004, 23:52
Kan faktisk være av mye sukker ja. Kan tenke seg hva som skjer når du spiser sukker. Dannes mye stresshormoner blant annet, og det kan være med på at livmoren tåler mindre stress når det allerede er skilt ut mye stresshormoner.. Jeg og legen min har kommet fram til at hvorfor jeg hadde mye kynnere og tidlig, uke 19, i mitt første svangerskap var at jeg har nå funnet ut at jeg har glutenintoleranse. Fikk høye stresshormon prøver før jeg fant det ut, og mulig at kroppen min i utgangspunktet var veldig stressa pga det, og da skal det lite til før det oppstår kynnere.
Men det er og blir et mysterium når noen også får det midt på natten:nikker: kanskje de drømmer og kroppen stresser:hyper:
Interessert kan jeg sende deg en artikkel om sukker hva det gjør med kroppen vår. Veldig interessant lesestoff.
:klemme:
Vintersol
11-10-2004, 13:15
Hjelp! Jeg spiser så mye sukker...:flau:
Mamablue
11-10-2004, 13:27
Hjelp! Jeg spiser så mye sukker...:flau:Det gjør jeg også... nesten litt for mye :flau:
Tidl. bruker
11-10-2004, 16:01
http://yogasenteret.no/Artikler/artikkel.php?article_id=156
Her er en artikkel om sukker, men det er bare noen som har skrevet det, og ikke noen forskningsresultater, men synes det er skremmende alikevel. Lært så mye om kosthold sidte 2 år etter å ha gått på candida diett pga kviseutbrudd som 15 åring, og 1 års antibiotikabruk. Da må det jo bare skje noe galt. Sukker er det verste som finnes i kosten, ikke fettet. Fett må hjernen ha for å fungere, altså det som er godt. Smør og fløte i maten og sånn:nikker: Men en skal ikke bli helt hypokonder heller, men artikkelen er en tankevekker.
Vintersol
12-10-2004, 13:33
Jeg har også gått på candida-diett etter utallige antibiotikakurer (og mye sukkerspising). Magen og forskjellige organer var helt ødelagte av soppinvasjon. Vet en del om dette, men nå velger jeg å skippe den artikkelen, mammy. Jeg lever i den tro at kroppen er så sterk og tåler det meste i dette svangerskapet.:flau:
Tidl. bruker
13-10-2004, 12:48
Helt enig med deg vintersol:nikker: Jeg spiser syltetøy og alt du kan tenke deg som jeg har lyst på. Merker også at kroppen tåler sukkeret bedre nå faktisk. Men synes den artikkelen er en tankevekker sånn til vanlig når en ikke er gravid.. Men er helt enig. Jeg spiser is og godteri og alt jeg vil ha hele tiden... Tenkte bare jeg kunne ha den inn med tanke på det det stod om at når en spiser sukker dannes mye stresshormon, adrenalin, og da blir kroppen stressa, og litt stress til kan muligens utløse kynnere????? Hvem vet, får vi vel heller aldri vite..
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.