PDA

Vis full versjon : Om pappan som er lekk som en sil

Dahlia
11-11-2002, 11:50
Det holdt ikke lenge for pappan å skulle holde på en hemlighet!! :latter:

Han har fortalt alle kompiser at han skal bli pappa igjen.. og da for at jr. skal få høre det fra oss, så ble jr. fortalt at han skal bli storebror til sommeren...

Og han ble så glad!! hoppet rundt og viste hvordan han skulle lære h*n om fotballspilling... og begynnte å rydde i lekene for å donere bort til lillesøster eller lillebror :) :)

Nå spørs det bare hvor lenge jr. greier å holde hemligheten for mormor og barnehagen :) Omtrent til i dag kanskje??

6+5 idag og i et humør som rett og slett er DRITSURT!! selv om jeg egentlig ikke har noen grunn til det...

:klapp: :klapp: :klapp:

Monstra
11-11-2002, 12:00
Å det er så koselig å lese om de glade storebrødre og storesøstre :)

Jeg valgte å fortelle mine to febersyke barn det i dag jeg da. Det har jo vært en del hinting rundt hodet på dem i noen dager... så jeg fant ut at da vi lå i dobbeltsenga alle tre kunne jeg like godt fortelle. (Hadde da også god tid til evt. spørsmål også:))

Jeg fortalte dem om babyen i magen og at den var bare SÅ stor... og at den ikke var stor nok til å komme ut av magen før til sommeren. Det første de spurte etter var: "Vi skal være her allikevel vi da????" Et kjempelys gikk da opp for meg... var det derfor jeg ikke kunne få flere unger? ...og at bare den samboeren til pappa'n dems kunne...? Da jeg hadde forsikret dem om at de tross alt var like mye mine unger selv om jeg fikk en til og at min samboer kom til å være like glad i dem selv om han ble pappa på ordentlig... ja, da smilte de fra øre til øre :)

Jeg viste dem bilder av fosteret i en av bøkene jeg har og fortalte dem hvordan en baby ble født. Det eneste de spurte etter var om det gjorde vondt.... Jeg tenkte at de ikke hadde vondt av å få vite at det var ganske vondt og fortalte dem det. De spurte da om jeg skreik når jeg fikk dem. Jeg måtte innrømme at jeg hadde skreket litt...

Jeg var veldig forberedt på å få spørsmål om hvordan babyen kom INN i magen... men det slapp jeg å forklare denne gangen :uff:

Gyda
11-11-2002, 13:04
Jeg og mannen min var enige om at vi ikke skulle si det til foreldrene våre eller til noen andre før vi hadde fått bekreftet blodprøven og fordøyd det litt selv, men han lekker visst han også;)

Må jo bare le av det, da... Han går jo bare rundt og smiler hele tiden... :p Det gjør vel sikkert jeg også... Men vi er jo heldige da, som har sånne stolte menn!!!

Hmmm... men Jeg lurer på hvordan jeg skal si det til foreldrene mine.. Mamma og stefar har fulgt hele ivf-prossessen, og vet at det blir klart svar i dag, mens pappaen min og hans samboer vet ikke at vi prøver engang...

Jaja, er det noen som har gode tips?
Pappa har forresten bursdag om to uker... kanskje jeg skal vente til dagen hans... Det blir jo første barnebarnet hans, burde vel bli glad for en sånn gave?

Dahlia
11-11-2002, 13:17
Hva med å pakke inn en smokk og skrive på kortet: Denne kan du bruke når du får barnebarnet ditt på besøk til sommeren :) :)

Ang. hvordan bebier kommer inn i mamma.. det spørsmålet fikk jeg i porten til barnehagen i dag!!

Så nå jobber jeg med å finne en bok om dette på et slikt språk som jr. forstår... og måtte avkrefte av bebisser ble til ved kyssing :latter:

Sirkeline
11-11-2002, 18:23
Ja, det er ikke lett med dette hemmelighetsskremmeriet....Jeg synes også at det er litt søtt at pappaen er sååååååå stolt og glad at han simpelthen bare MÅ fortelle det....

Gyda:
Vi skal be foreldrene våre på middag neste helg og da skal vi si det til dem.
Vi skal kjøpe inn sånne kopper hvor det står "bestmor" og "bestefar" - som vi skal servere dem kaffen i.......
Så får vi se hvor lang tid det tar før et lys går opp for dem.....

Sirkeline

Mamemi
11-11-2002, 22:03
Så herlig måte å gjøre det på, Sirkeline! Det er jo så mye man kan finne på, Gyda: De bestemor-koppene er et triks. Hva med en liten ramme hvor det står "Her er det plass til bilde av barnebarnet. Forventet ankomst: Juli-03"? Eller et par babysokker? Ellers synes jeg smokken til Dahlia var søt. Om samboer'n til faren din strikker så kan du kanskje gi dem en strikkeoppskrift på en babydress?

Som jeg sa et annet sted: For oss hemmelighetsfulle er det ordentlig moro å følge med på avsløringene rundt forbi. Nå sitter jeg og venter på Dahlias svar på babyer inn i magen-spørsmålet! :)

Dahlia
12-11-2002, 10:35
Og her er svaret Mamemi :) Da vi satte oss ned for å forklare 5 åringen om blomster og bier var han mer opptatt av om vi kunne spille sjakk :latter: for som han sa... jeg vet jo at gutter har babyfrø i røttene :) :)

Det ble to runder med sjakk istedenfor :) :) :gal2: :gal2:

Så nå har jeg fått tid til å stikke innom biblioteket i dag for å sjekke om de har en genial bok om dette :latter:

:findag:

Mamemi
12-11-2002, 11:14
*fniser av babyfrøene i røttene* :lol:

SÅ bra! :D

Qlio
12-11-2002, 14:41
Jeg har en pappa som gifter seg til lørdag.
Han skal få vite at han skal bli bestefar for første gang der.

Takker alle for tips til gaver:
- bestefar-kopp
- bilderamme
- smokk

Jeg vedder rompa mi på at han blir glad,
- og den er ikke liten!!!!
:D