PDA

Vis full versjon : jeg sliter...

C.T
10-10-2004, 00:48
Nå er det ikke lenge til jeg har termin...lenge og lenge...ca. 3 uker +/- noen dager. Jeg bor ennå hjemme hos mamma, men holder på å lete etter en leilighet til meg og tassen min. Jeg føler at jeg ikke har så mye tid igjen...for jeg må flytte ut før jeg skal føde. Ikke det at jeg ikke få lov til å bo hjemme, men jeg og familien min...la oss bare si at vi kommer ikke så godt overens. Noen gang er det så ille, at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg...og nå som jeg er gravid, så er det blitt enda vanskeligere. Jeg sliter veldig mye...mest psykisk. Ligger og gråter meg i søvne nesten hver natt. Føler at alt er bare så håpløst.

Jeg krangler så mye med søskene mine at de truer av og til å banke meg opp...selv om jeg går her og er høygravid. Så ille er det. Jeg hadde flyttet ut for lenge siden...hvis jeg hadde hatt penge til det, for det er oxo en av de mange problemene. Vet ikke....sliter bare noe helt sinnsykt!!

Elise_
10-10-2004, 02:05
Huff, det hørtes ikke enkelt ut!

Har du noen som kan hjelpe deg i situasjonen din? En du kan prate med som kan støtte deg? Ellers får du fortsette å skrive her, det kan jo hjelpe litt.

Lykke til med jakten på leilighet. Og det ordner seg nok, når du får flyttet og får ut lille gullet ditt. :klem:

Tidl. bruker
10-10-2004, 14:59
uff....... Det hørtes jo riktig ille ut......

Noen må jo kunne hjelpe deg. Har du hørt med sosial kontoret?
Du får vel litt ekstra panger siden du er enslig.... Det høres iallfall ut som du ikke har det noe godt der du bor nå.

Ønsker deg lykke til iallfall.

plipp
12-10-2004, 16:29
Huff...dette høres ikke bra ut.... ingen som kan hjelpe deg litt ??

Håper alt løser seg for deg. Klem

Smily
12-10-2004, 20:37
Jeg tenkte akkurat som mymanny...
Sosial kontoret kan hjelpe deg !!!
Så lenge du er over 18 år har foreldrene dine ingen forsørgerplikt for deg lengre..
og når det går på helsa løs kan du jo ikke bo hjemme....
Ta en telefon og be om et møte med en sosial kurator, de kan nok sikkert hjelpe deg med å finne bolig også...

LYKKE TIL:klemme: !!!!

Norah22
14-10-2004, 22:42
Nå er det ikke lenge til jeg har termin...lenge og lenge...ca. 3 uker +/- noen dager. Jeg bor ennå hjemme hos mamma, men holder på å lete etter en leilighet til meg og tassen min. Jeg føler at jeg ikke har så mye tid igjen...for jeg må flytte ut før jeg skal føde. Ikke det at jeg ikke få lov til å bo hjemme, men jeg og familien min...la oss bare si at vi kommer ikke så godt overens. Noen gang er det så ille, at jeg ikke vet helt hvor jeg skal gjøre av meg...og nå som jeg er gravid, så er det blitt enda vanskeligere. Jeg sliter veldig mye...mest psykisk. Ligger og gråter meg i søvne nesten hver natt. Føler at alt er bare så håpløst.

Jeg krangler så mye med søskene mine at de truer av og til å banke meg opp...selv om jeg går her og er høygravid. Så ille er det. Jeg hadde flyttet ut for lenge siden...hvis jeg hadde hatt penge til det, for det er oxo en av de mange problemene. Vet ikke....sliter bare noe helt sinnsykt!!
Vet dette kanskje ikke er den morsomste løsningen, men siden du har det så trasig hjemme, ville jeg gått på sosialkontoret der du bor og forklart situasjonen, da ville de hjulpet deg med å finne leilighet jobb og betalt leien til deg.. du får også dekket strøm, og alt du trenger til en leilighet som møbler og hvitevarer... hvis det er så fælt som du forklarer å bo hjemme ville jeg absolutt gjort det...:lykketil:

sus
23-10-2004, 19:08
Bare tenkte på en ting: Har du vært i kontakt med Amathea der du bor? (Rådgivningskontor for gravide) De kan sikkert hjelpe deg med å finne en løsning på problemene dine. De er også gode å prate med når man føler seg alene... Kan jo være du har prøvd altså. Ville bare høre, for de har vært god støtte for meg i svangerskapet, og også etterpå!

Ellers synes jeg du trenger en goood klem! :klem:

C.T
23-10-2004, 19:17
[QUOTE=sus]Bare tenkte på en ting: Har du vært i kontakt med Amathea der du bor? (Rådgivningskontor for gravide) De kan sikkert hjelpe deg med å finne en løsning på problemene dine. De er også gode å prate med når man føler seg alene... Kan jo være du har prøvd altså. Ville bare høre, for de har vært god støtte for meg i svangerskapet, og også etterpå!

Ellers synes jeg du trenger en goood klem! :klem:[/QUOT

Nei, det tenkte jeg ikke på. Takk for rådet.

sus
23-10-2004, 19:41
Nei, det tenkte jeg ikke på. Takk for rådet.
Helt i orden! Det ordner seg nok bra for deg!:klemme:
Lykke til med forestående fødsel! Nå er det ikke lenge til du får treffe lille nurket!:lykketil:

P.S. I tilfelle du lurer på det, så er Amathea gratis!:blunk:

Tvilling
29-10-2004, 00:54
Du har fått mange gode råd her.
Ønsker deg Lykke til! Håper alt ordner seg for deg, snart!

http://smileys.smileycentral.com/cat/11/11_2_104.gif (http://www.smileycentral.com/?partner=ZSzeb001_ZNxdm232)

Andrea_mor
29-10-2004, 01:17
UFf, dette hørtes trist ut:leppe:
Håper du finner deg en leilighet snart, så du og babyen din kan få roet dere ned under rolige omstendigheter.
Du trenger og hvile og ta vare på deg selv.
Dumt de ikke tar hensyn til det:stakar: