Vis full versjon : Kynnere!
Tidl. bruker
10-10-2004, 16:40
Hvordan kjennes det ut?
Har så mye stikkinger på høyre side, helt nederst på magen... Kjenner det nesten hver dag, noen ganger bare litt ubehagelig, andre ganger VELDIG vondt! Varer bare i noen sekunder når det er kjempevondt..
Kan det være kynnere? Eller bør jeg oppsøke legen?
Lille Blink
10-10-2004, 16:50
Det du har er nok ikke kynnere... for meg høres det ut som at det kommer fra livmoren... At livmoren strekker seg, er ikke farlig... den vokser bare... Kynnere kjennes hos meg akkuratt som magen blir hard på midten nær bekkenet...
Dette er mine erfaringer hvertfall:nikker:
Det går nok over det du har vil jeg tro:lykketil:
tidl. bruker
10-10-2004, 16:58
Det du kjenner kan være ligamentene som strekker seg, men hvis det er veldig vondt ville jeg kontaktet jordmor eller legen. Det er bedre å sjekke en gang for mye eller en gang for lite:nikker: . Når jeg har kynnere blir magen kjempehard og så går det over igjen det kan kjennes litt ubehagelig men ikke vondt trodde jeg...
Tidl. bruker
10-10-2004, 21:35
Takk for svar.. Skal til jordmor på tirsdag, så jeg skal nevne det da...
Tidl. bruker
10-10-2004, 23:46
Kynnere er jo at livmoren trener seg på rier. Trekker seg sammen og blir hard. Kynnere kan vare flere min, og komme nå og da ved og uten stress.
Er helt ufarlig. For meg høres det også mer ut som ligamenter som strekker seg og som også er helt ufarlig, men er du engstelig så hadde jeg kontaktet lege/jordmor i morgen.
:klemme:
Tidl. bruker
12-10-2004, 23:35
Var hos jm i dag, forklarte hvordan det kjennes ut, og hun mente det var livmorbåndene ja! Blir jo litt bekymra når man ikke har vært gjennom dette før.. Takker for svar. Nå slipper jeg hvertfall å gå å lure på om det kan være noe galt.. :jupp:
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.