PDA

Vis full versjon : ubehag i magen

Sonar
11-11-2002, 14:12
Hmm, her kan man ikke skrive meldinger fort, fikk beskjed om at man maks kunne skrive en melding pr 15 sek.. eller noe sånt.

jaja, da sitter touchmetoden godt ennå da selv etter 3 år hjemme:D

Prøver igjen: Jeg har de siste dagene hatt litt ubehag nederst i magen. Akkurat som stikkinger eller sting.. litt vanskelig å forklare. Tror kanskje det er livmoren som utvider seg.

Noen andre som har kjent noe ubehag i magen?

liefje
11-11-2002, 14:17
Jeg har ogsaa hatt diverse "smerter" i magen. Litt lignende menssmerter men ogsaa stikking. Legen sa dette var voksesmerter. I denne perioden vokser livmor og foster rasende fort, saa det er vel ikke saa rart at vi merker litt til det. Selvsagt vanskelig aa si om mine smerter er helt det samme som dine, men i alle fall en mulig forklaring.

Dragen
11-11-2002, 14:53
Jepp, det stikker i magen her også!

Tar det som et godt tegn, jeg! :)

Beate2
11-11-2002, 15:05
her stikker det nesten hele tiden. Kjenner dette igjen fra mitt førstesvangerskap.

Jeg har også et annet problem. Jeg har så forferdelig mye luft i magen. Det brumler stadig!

Og når jeg skal på do for ø gjøre nummer 2, så kan jeg sitte der i nesten en time før noe skjer.

Ink
11-11-2002, 15:08
Det føles ut som om det er noen som lugger innenifra. :( Nå er jeg også litt generellt bekymret for tiden, så det er fint å høre det er flere som har det på samme måte.

MokkMokk
11-11-2002, 15:16
Jeg hadde en del stikking i livmorområdet de aller første ukene (uke 3-6 ca). Deretter ga det seg litt.
Nå de siste par ukene merker jeg igjen ubehag, men dette arter seg litt annerledes.
Det kjennes nesten som lette "krampetak" i nedre del av magen iblant, helst når jeg hoster,
eller av en eller annen grunn strammer magen. Jeg har fått forklart at dette er vanlige "voksesmerter".. :uff:

Linejenta
11-11-2002, 16:16
Dette er helt vanlig.

Slik har det forløpet seg for meg iallefall:

Natten til "ikke mens": Kraftig stikkende smerte nederst imagen som varte i 5-6 minutter ca.. Vet ennå ikke helt hva det var, kanskje festesmerter?

Uke 5-6-7 stikking (kjenner ut som småklyping)
Uke 8-9 nesten ingenting
Uke 10-11 Litt mer enn uke 8-9 men fremdeles ikke så mye som i uke 5-6-7, men jevnere...

Klem fra

hgk76
11-11-2002, 16:44
Hadde en prat med legen min angående akkurat det der. Han sier at det er helt normalt og egentlig ingenting og bekymre seg over.
Det er livmora som utvider seg, og det er ikke alltid like behagelig.

klem

Trolley
11-11-2002, 22:51
Så lenge det gjør litt vondt er det sikkert ikke farlig.

Mine mensmurringer ble veldig vonde etterhvert, og da jeg til slutt gikk til legen fant de en cyste på 7-8 cm i diameter på den ene eggstokken. Visstnok ganske vanlig, ikke minst i begynnelsen av svangerskap.

Ikke for å skremme noen, men legen min sa til meg at voksesmerter kan være litt ubehagelige, men skal ikke være VONDE.

Trolley 7+3