Vis full versjon : Har ikke lenger så innmari lyst til å føde...
Murmeldyret
18-08-2002, 15:21
Hei jenter.
Så noen av dere "åtte barn i vente" på TvNorge i går kveld? Det var første gangen jeg fikk med med programmet, og selvfølgelig var det en av jentene der som fødte:birth: !! Jeg må innrømme at det så SINNSYKT vondt ut!! Jeg mista liksom litt av lysta, det er liksom greit at det er litt tid igjen. Har jo født selv 2 ganger før, men når jeg så all den hylinga og hvor vondt det gjorde så fristet det ikke så mye lenger :uff: men, men ut skal den vel.
Begynner kanskje å få litt fødselsangst alikevel.
Men som sagt; det er greit at det er en liten stund til......
Ha en fin søndag jenter!
Klem fra Murmel og Oda Tomine:baby: som heldigvis har 2,5 uke igjen til terminen ( og kanskje går litt over terminen også:) )
Hei Murmel!
Jeg så også det programmet i går, og satt igjen med akkurat samme følelsen..... Og jeg har aldri født før!
Har hele tiden bare gledet meg og vært nyskjerrig, men nå kommer tanken snikende om at jeg kanskje ikke har så lyst til dette likevel. Men det er for sent å angre!! Og det er vel verdt det.
Jeg har ikk termin før den 19.sep, så jeg skal vel lese mange av deres fødselshistorier før det blir min tur. Det blir liksom litt anderledes med deres historier, siden jeg føler at jeg "kjenner" dere bedre. Så jeg håper på masse flotte, fine opplevelser for dere!! Vondt vet vi jo at det gjør, men håper at det ikke er noen som får noen traumatiske opplevelser.
Dette skal vi klare bra, Murmel!
Klem fra Katja 35+5
Polyanna
18-08-2002, 15:41
Jordmor har lovet meg at det er MYE verre å se på utenfra enn innenfra, så jeg har bestemt meg for å stole på det..... (*holder meg for ørene i tilfelle noen prøver å si noe annet*)
Tidl. bruker
18-08-2002, 16:19
Åh, deilig å se at det var flere enn meg som fikk den store støkken i går etter å ha sett programmet!!
Jeg begynte å gråte:leiseg: og måtte få trøst av GA. Har liksom distansert med så veldig fra de smertene og tenkt at det kommer når det kommer. Men nå? Lurer i alle fall på om jeg tør å dra på omvisning på føden. Må dra alene fordi det er mens GA er i Sør-Afrika. Kanskje får jeg den store skjelven igjen? Nei, vi får håpe at det går bra.
Har egentlig slått meg litt til ro med at det måtte være ekstra slitsomt for hun vi så i går fordi hun var syk. hadde jo vannkopper (eller var det røde hunder?9 og da vil jeg tro at det følger både feber og influensalignende symptomer med det. Skulle jeg født sist jeg hadde influensa ville det nok vært helt jævlig...
OG -det finnes smertestillende, jenter!! Lenge leve sprøyter og piller! :)
Tidl. bruker
18-08-2002, 16:32
Det gjorde jeg nemlig.. Har sett samme filmen mange ganger før, Graviditet, Svangerskap og Fødsel...
Er en stund siden nå og jeg fikk helt sjokk... så hvordan jentene slet med å presse, tåle smerten og utdrivningen:uff:
Spesielt siste mann i filmen, hun prøver som en helt og kbnipe sammen beina når ungen sitt hode kommer ut... :birth:
Og hjelpes meg som jeg gråt etter å ha sett den, fullstendig panikk og ble kjempe redd.
Men nå er jeg mer måteholden, må si at det igår faktisk ikke skremte meg så mye... prøver å trøste meg med at de sikkert har filma de scenene hvor hun har klagd mest:???: :???: og utelatt "romantikken" i det hele.. (kan jo prøve og lure meg selv)
Men det er som jeg skrev i ett innlegg igår, jeg tror helt ærlig jeg vil reagere med panikk når fødselen starter, jeg tror seriøst ikke jeg er sterk nok til å takle smerten:bonk: men håper på det beste!
Satse på at Kynneren som herjer i kroppen for tiden gjør meg små immun mot fødselsmertens start (:bonk: :bonk: :bonk: er lov og håpe):p
Lila
Jeg så også en del av disse filmene før jeg fikk førstemann og jeg syntes det så helt jævlig ut. Når jeg skulle føde syntes jeg faktisk det hadde sett mye verre ut på filmen enn det var når jeg sto midt oppe i det selv. Denne gangen har jeg ikke sett en eneste film. Jeg vet hva jeg skal igjennom og jeg vet at det gjør vondt men at jeg klarer det. Det vet jeg at alle dere andre gjør også. Alle vil takle fødselen på sin måte og ingenting er rett eller galt i en slik situasjon. Det er naturlig å være engstelig, men når du er midt opp i det går det meste av seg selv. Kroppen vår er et mirakel på den måten.
Håper alle får fine fødselsopplevelser etterhvert som det setter i gang.
Hilsen Tevanga T-19
Og jeg bare gleder meg til å endelig komme igang snart :) Nå så riktignok ikke jeg det programmet i går og ikke har jeg sett på fødselsfilmer heller i dette svangerskapet.
Men jeg bare gleder meg.....ja, jeg vet det gjør vondt og alt det der, men jeg kan jo ikke like gjerne reise hjem igjen og si at "nei, dette har jeg ikke lyst til likevel...."
Vet at jeg må igjennom det og vet at gulroten i enden av snoren er så utrolig flott at det er verdt det :) Så får vi se hva jeg sier når alt er vel overstått ;)
klem fra Mormona T-14 og fullstendig fødeklar
kokkemor
18-08-2002, 18:58
hei på deg
Jeg så også programmet igår :eek:
Jeg hang meg egentlig mest opp i hvor fort alt er ok , når det først er overstått , og ungen er vel ute.
:klapp:
Da er som regel alt bare fryd og gammen.!!!
Har jo født en gang før , men husker egentlig ikke hvordan det var.
Det er jo ikke smertefritt det vi skal igjennom , men det skal bli godt og få igjen kroppen sin igjen .
Føler noen andre det sånn ????
Fatt mot ,vi er snart i mål alle mann:findag:
Det som har kommet inn må nødvendigvis ut igjen også! ;)
Å føde et barn er jo ikke akkurat det letteste man gjør her i livet. Og ingen fødsler er like.
Men det er faktisk noe av det mest naturlige her i livet og vi er skapt for å klare denne oppgaven også! :)
(Selv om jeg ikke kan skjønne hensikten med å gjøre den så VOND!)
Håper vi alle får flotte :birth: opplevelser, uansett hvordan de måtte bli!
Klem fra Robyn, T-30
Hei Murmel:)
Så i motsetning til deg ikke det programmet...men Jeg vil iværtfall bare bli ferdig...bli mor...å få se lillegutt:klapp: :klapp:
Men har litt tanker om fødselen...om hvor vondt...om hvor mye jeg revner...og hvordan jeg ter meg...osv osv...!!
Men det får jeg jo hvite...!! for alt som står i hodet mitt nå er å se :baby: vi har laget:D ...hm..,eller kanskje jeg oxo gruver litt?
Oki da...innrømmer det,men det er vel lov?? *hihi*
Wanja35+0
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.