PDA

Vis full versjon : Skal, skal ikke....

Tonemor
12-10-2004, 11:44
Var på UL i dag. Alt så veldig bra ut. Han målte denne nakkefolden, og sjansen for Downs er 1 til 243 ifølge målingene. Og det er jo veldig bra. Men jeg er jo 40 år og for å være 100% sikker så må vi ta fostervannsprøve, og vi må bestemme oss til fredag 15. slik at vi får en henvisning til Haukeland.
Selv om jeg føler at alt er bra så er det denne usikkerheten da. :bryn: mener vi bør gjøre det, så vi får diskutere det litt fram og tilbake.
Men jeg vet virkelig ikke...pyton å være i denne situasjonen...:mumle:

ame
12-10-2004, 14:23
Det er tross alt lav risiko det da! Vanskelig å vite hva som er riktig, personlig tror jeg ikke jeg ville tatt fostervannsprøve.
:lykketil: med diskusjonen og avgjørelsen

nolo
12-10-2004, 14:31
Vil bare ønske deg lykke til uansett hvilken beslutning du tar. :klemme:

Stjerna
16-10-2004, 18:02
:gravid: Jeg er førstegangsgravid i en alder av 41 år, og har aldri vært gravid tidligere. Da det ble aktuelt, valgte vi og ikke ta noen prøve, det var heller aldri snakk om å måle nakkefolden ved UL. Vi mener begge at det er skjebnen som gjorde oss gravide rett etter at vi traff hverandre, og ville derfor ikke ta avgjørelsen med å velge vekk barnet hvis noe skulle være galt. :rørt:
Nå har jeg termin om 5 dager, og alt ser helt normalt ut. :hyper: Vi har ikke angret en dag på vår avgjørelse, men respekterer de som velger annerledes!
Lykke til hva dere enn bestemmer dere for! :lykketil:
Termin 21. okt.

Vikka
16-10-2004, 18:15
Dette blir din/deres avgjørelse!!!
Uansett hva du/dere velger, er det "riktige" det du/dere føler.
Kjenn på magefølelsen, og hør på hjertet.

Meg selv
23-10-2004, 21:47
Jeg er 39 og venter nummer en og har ikke fått tilbud om utvidet ul eller fostervannsprøve. Jeg og mannen snakket om det før vi trodde vi skulle få spørsmålet, og ble enige om at vi ikke ville ha fostervannsprøve. Er det noe galt får vi takle det. Denne babyen har ikke kommet lett til oss, og han er særdeles etterlengtet.

Jeg synes 1 av 243 er ganske liten sjanse, og faren for spontan abort ved forstervannsundersøkelse er 1 %, leste vi. Vi ville ikke ta den sjansen, men der må velge selv, eventuelt i samråd med legen.

Lykke til, uansett avgjørelse.

Idefix
06-11-2004, 10:35
Jeg synes 1 av 243 er ganske liten sjanse, og faren for spontan abort ved forstervannsundersøkelse er 1 %, leste vi. Vi ville ikke ta den sjansen, men der må velge selv, eventuelt i samråd med legen.

Ut fra disse tallene skulle det vel bety at faren for å abortere ved fostervannsundersøkelse er større enn at barnet har downs. Dette er jo selvsagt helt opp til dere, men jeg tror at vi hadde nøyd oss med den målingen dere har gjort ved UL. Sjangsen er jo veldig veldig liten :)

Forstår ellers godt at dere ønsker å vite dette: jeg hadde selv villet få gjort slik måling for å få vite om barnet hadde downs. Dette kan bli aktuelt for oss da vi planlegger å få et barn nr. 3, og jeg er nå snart 35 (gravid med nr. 2). Jeg trodde at man alltid ble tilbudt fostervannsprøve når man var over 38? :undrer:

Tidl. bruker
06-11-2004, 19:11
Vil bare ønske deg lykke til uansett hvilken beslutning du tar. :klemme:
Signerer denne ,jeg :nikker: :lykketil:
:klemme:

Elisen
20-11-2004, 21:03
Man kan jo ta blodprøve i stedet for fostervannsprøve? Send meg en pm hvis du vil.

:klemme: