Vis full versjon : Er Noah for kristent?
Jeg liker Noah så veldig godt, men mannen min mener at det høres for "kristent" ut? Hva synes dere?
Hilsen Minimeg
T-9:birth:
:findag:
Synes Noah er kjempefint!!!
vil kalle :baby: min for det, men det blir vist ikke aktuelt. pappaen synes ikke noe om det her heller!!!:(
Selv om Noah ikke er det mest vanlige navnet i Norge har det jo etterhvert blitt litt mer vanlig virker det som - og jeg forbinder det ikke nødvendigvis med at det er så bibelsk nå lenger.
Samboeren min er litt av samme oppfatning om Maria. "Er ikke det litt for bibelsk?" sier han, men jeg synes ikke det. Visst er det et viktig navn i bibelen, akkurat som Noah, men hva gjør vel det? Hvis du liker Noah, så velg navnet ut fra hvor godt du liker det og ikke tenk på at en kjent mann i bibelen heter det. Tror ikke folk nødvendigvis tenker at dere må være veldig religiøse som har en sønn som heter Noah. Det ville ikke jeg i hvertfall...!
Klem, Zurufa
Stinemor78
11-11-2002, 17:04
Jeg syns ikke Noah er for kristent.. syns det er et flott navn jeg!!
Noah er et fint navn - og jeg mener at det ikke er for kristent.
Tidl. bruker
11-11-2002, 17:07
Noah er kjempe fint,min sønn heter Noah :hjerter:
Jeg synes det er fint, men må inrømme at jeg tenker i "kristne baner" ja :uff:
:hjerter:Noah:hjerter: et nydelig navn,høres ikke kristent ut for meg i allefall:),....
Tidl. bruker
12-11-2002, 14:45
Noah er nydelig!
Jeg tror det begynner å bli et ganske populært navn etterhvert!
Tror Noah har blitt såpass populært den siste tiden, at de færreste ville forbinde det med Bibelen... Akkurat som Markus; Hvor mange er det som tenker over at det også er et bibelsk navn?
Synes Noah er fint, jeg :) Får absolutt ingen bibel-assosiasjoner til det ;)
Skal vise de til pappan, så kanskje han forandrer mening...:klapp:
Selv tenker jeg på Noah Solskjær når jeg hører navnet...
Synes navnet er helt nydelig jeg:)
Hilsen
Minimeg
T-7:birth:
Tidl. bruker
13-11-2002, 20:56
Noah er super duper fint!!:klapp: ;) :klapp: :klapp: :klapp: :klapp:
Tidl. bruker
13-11-2002, 22:43
Noah :klapp:
Kanskje jeg kan sette det på min egen liste ? Det var jo et fint navn, hadde ikke tenkt på det før. :klapp:
anworren
14-11-2002, 12:23
Det er jo veldig mange namn som er bibelske, i den forstand at dei er nemnde i Bibelen... Men då vert ein veldig snever, syns eg!
Rachel, Lea, Markus, Peter, Johannes, Simon, det er berre å velge!
Akkurat Simon Peter i kombinasjon vert altfor bibelsk for min del, men elles er det vel ok å bruke namn som er nemnde i Bibelen!?
Oldemor til mine born fekk heilt hetta då eit oldebarn vart døypt Markus. Ho syns det var eit belastande namn, for Markus-evangeliet er visst ikkje berre bra etter hennar meining. Ho protesterte høgt og tydeleg til alle, men ho vart ikkje høyrt...
Beklager, men jeg synes det både er for kristent og for engelsk, dessuten heter sønnen til Ole Gunnar Solskjær det...
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.