Vis full versjon : ang råmelk
hvorfor skal man ikke klemme ut råmelk? har lest det i flere bøker, men det står ikke hvorfor :???:
hvorfor skal man ikke klemme ut råmelk? har lest det i flere bøker, men det står ikke hvorfor :???:
Fordi du kan da lett få betennelse ol.
Også fordi at den skal lagres til barnet er blitt født...
Er ikke bra å klemme den ut.. men du kan massere forsiktig brystene og vortene for å forberede de til lille:baby: kommer å skal sutte på de... bare ikke klem ut melken
Tullejenta
13-10-2004, 00:41
men det som kommer ut av seg selv kan jeg jo vanskelig helle tilbake... Riktignok ikke så mye enda, men noen dråper har det da blitt.
men det som kommer ut av seg selv kan jeg jo vanskelig helle tilbake... Riktignok ikke så mye enda, men noen dråper har det da blitt.
Pass på at åpningene i brysvorten ikke tetter seg, bruk en fuktig q-tip å fjern det med... gjør ikke noe om det lekker litt. bare du ikke tvinger det ut... må komme av seg selv..:lykketil:
...dette var helt nytt for meg :nemlig:
Kristine72
13-10-2004, 08:57
Har akkurat fått en blank veske som av og til pippler ut. Er det råmelk? det er nærmest luktfritt også.
Lille Blink
13-10-2004, 09:37
Jeg vil si at alt som kommer ut puppen fra nå av er råmelk... Forberedelsene på fødsel er i full gang, viss vi husker etter så er jo ømme pupper et godt tegn på at en er gravid, det begynner allerede så tidlig! Det som kommer ut nå er helt naturlig og jeg tror ikke det gjør noe, men som NORAH22 sier så skal du ikke klemme det ut... Det vil nok forresten komme mer og mer nå etterhvert, men det har ingenting å si...:nikker:
Lurt å kjøpe sånn der innlegg nå for du vet aldri:nikker:
:lykketil:
En annen grunn til at du ikke skal klemme ut råmelk er at du da kan sette igang melkeproduksjonen for tidlig og når du ikke har noen baby som kan drikke den så kan du få betennelse pga melkespreng... Melka kommer som regel fort nok etter fødselen...
:klemme: Cecilie
Mammaifebruar
13-10-2004, 17:33
Jeg fikk som svar hos jordmora at man ikke skulle klemme ut melken fordi livmoren trekker seg sammen når man klemmer den ut og det var visst ikke helt bra.
Tidl. bruker
13-10-2004, 17:57
Det skal ganske mye til for å få brystbetennelse om man klemmer ut en dråpe råmelk nå og da, eller om man lekker av seg selv. Synes det er ganske så unødvendig å bekymre seg for det.
Det er langt viktigere å passe på at man holder seg varm på kroppen, spesielt hendene (når man går i fryseren) føtter og puppene. Bruke gjerne ullinnlegg når det blir veldig kaldt inni BH`en.
Om man får brystbetennelse før man føder, har det neppe noe med råmelka som kommer ut å gjøre, man hadde da fått det uansett og har da stort anlegg for det. Man skulle ikke behøve å få dårlig samvittighet for det.'
Det stemmer mer det som Mammaifebruar sier:
Jeg fikk som svar hos jordmora at man ikke skulle klemme ut melken fordi livmoren trekker seg sammen når man klemmer den ut og det var visst ikke helt bra
Mye stimulering av brystvortene sent i svangerskapet kan stimulere rier. Om man er i farsesonen eller nærmer seg modning. Men det skal som regle mye stimulering til over mange minutter
vBulletin® v3.7.3, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.